וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות עקב דברי ביינר

13.12.2012 / 23:49

יו"ר בית הנבחרים אמר היום כי אין עדיין התקדמות בשיחות בנוגע לצוק הפיסקלי; מגמת הירידה בתביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב נמשכת; טבע ריכזה עניין לאחר ירידות במניה

המסחר בוול סטריט נחתם אמש (חמישי) בירידות שערים, בצל דבריו של יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ג'ון ביינר, לפיהם הבית הלבן מוביל את ארצות הברית לעבר הצוק הפיסקלי. המשקיעים לא התרשמו מתוכנית רכישות האג"ח החדשה עליה הכריז אמש יו"ר ה'פד' בהצהרת הריבית ושלחו את המדדים לירידות. בזירת המאקרו, תביעות האבטלה השבועיות המשיכו לרדת.

יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ון ביינר, חזר היום על דברים שאמר אתמול לפיהם ההצעה להפחתת החוב של ארצות הברית שהגיש הבית הלבן היא בלתי מאוזנת, וטען כי הרפובליקנים הציגו הצעות "הגיוניות". ביינר אמר כי אין עדיין הסכמה על קיצוץ בהוצאות הממשל והזהיר כי העלאת המסים תפגע בעסקים הקטנים במדינה. ביינר צפוי להיפגש עם אובמה עוד הערב בניסיון למצוא פשרה מוסכמת.

"יש לנו נתונים כלכליים טובים, אך אנשים עדיין עצבניים ומחכים לראות מה יהיו תוצאות הדיונים בוושינגטון", אמר פטר ג'נקובסקיס, מנכ"ל חברת Oakbrook Investments. "אנו נמשיך לראות שוק תנודתי עד שנראה תוצאות מהותיות בכל הנוגע לאיום הצוק הפיסקלי".

הפדרל ריזרב עמד שלשום בציפיות של המשקיעים והודיע על תכנית תמריצים חדשה למשק האמריקני, שבמסגרתה הוא מתכוון להזרים לשוק כ-45 מיליארד דולרים, וזאת באמצעות רכישת אגרות חוב ממשלתיות. התכנית הזאת תחליף את תכנית ה"אופריישין טוויסט" שעתידה להסתיים בסוף החודש, שבמסגרתה היה הפד ממיר את אחזקותיו באג"ח קצרות טווח לאג"ח ארוכות טווח.

התכנית הזאת מצטרפת לתכנית רכישת האג"ח מגובות משכנתאות שהכריז עליה לפני כשלושה חודשים במסגרתה קונה הפד אג"ח בהיקף של 40 מיליארד דולר מדי חודש. שתי התוכניות הללו, יחד עם הריבית האפסית שקיימת במשק האמריקאי תימשך כל עוד שיעור האבטלה במדינה לא יירד מתחת לרמה של 6.5% (כיום 7.7%) והאינפלציה לא תעלה על 2.5% (כיום 2.2%).

בהמשך הערב קיים ה'פד' מסיבת עיתונאים, בה פרסם את התחזיות שלו לשנים הבאות. חברי ועדת השוק הפתוח צופים כי שיעור הצמיחה (תמ"ג) יתרחב לרמה של 2.3%-3% ב-2013, בהשוואה ל-2.5%-3%, האומדנים שהעריכו בספטמבר. חברי הוועדה חתכו גם את התחזיות לשנת 2014, בה הם צופים צמיחה של 3%-3.5%, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3%-3.8%.

ה'פד' צופה כי שיעור האבטלה יהיה בין 6.9% ל-7.8% גם בחודשים הבאים, חרף העובדה ששיעור הצמיחה צפוי לעלות בכ-2% לרמה של 3.2%. לפי התחזיות של הבנק המרכזי, שיעור האבטלה ירד לרמות של 6%-6.6% רק ב-2015. המשמעות: ה'פד' צפוי להמשיך ברכישות האג"ח לפחות עד 2015.

ברננקי הביע חשש מהצוק הפיסקלי שיכנס לתוקפו בסוף השנה אם מעצבי המדיניות בקונגרס לא ימצאו פתרון חלופי. יו"ר ה'פד' אמר כי גם ההקלות הכמותיות שהוא מבצע לא יספיקו להתמודד עם ההשלכות של עליית המסים והקיצוץ הרוחבי בהוצאות,(הצוק הפיסקלי) כך שהוא עשוי לשקול רכישות נוספות כדי להימנע מכך.

נעבור לנתוני המאקרו שהתפרסמו אתמול. בשעה 15:30 שעוננו התפרסמו התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-8.12 והוא רשם ירידה של 29 אלף במספר התביעות לרמה של 343 אלף תביעות חדשות כשהצפי היה לעלייה לרמה של 375 אלף תביעות לעומת 370 אלף בשבוע שקדם לו.

באותה השעה התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש נובמבר שרשמו עלייה של 0.3% כשהצפי היה לעלייה של 0.4, זאת לאחר ירידה של 0.3% בחודש אוקטובר. בנוסף לכך התפרסם מדד המחירים ליצרן של חודש נובמבר שרשם ירידה של 0.8% לעומת צפי לירידה של 0.5% זאת לאחר ירידה של 0.2% בחודש אוקטובר.

בשעה 17:00 שעוננו התפרסמו נתוני המלאים העסקיים של חודש אוקטובר שרשמו עלייה של 0.4% בהתאם לתחזיות, וזאת לאחר עלייה של 0.7% בספטמבר.

טבע צללה ב-7% ביומיים האחרונים

מניית ענקית התרופות הישראלית טבע (38.84-1.60% )
המשיכה לרכז עניין וזאת לאחר שביומיים האחרונים השלימה החברה ירידה של 7% בשווי המנייה שלה וזאת לאחר שביום שלישי הציגה החברה את התוכנית האסטרטגית שלה - שכנראה לא ממש הרשימה את המשקיעים שלה. סוכנות דירוג האשראי פיץ' העניקה היום לטבע דירוג של (A-) עם תחזית יציבה.

לפי דיווח שפורסם ברויטרס, מנכ"ל רשת בסט ביי (14.12+15.93%) ריצ'רד שולץ צפוי להודיע בימים הקרובים על מחיקת החברה מהמסחר. המשמעות, לפי הדיווח, שולץ יציע למשקיעים עד כ-6 מיליארד דולר לרכישת המניות. בתגובה לדיווח זה מניית החברה זינקה בכ-16%.

חברת ברקשייר האת'וואי (134200+0.15% )
של המיליארדר וורן באפט מרכזת עניין לאחר ששלשום הופסק המסחר במניית החברה עם פתיחת המסחר בוול סטריט, לאחריו החברה הודיעה על רכישה עצמית של 9,200 מניות (מסוג A) במחיר של 131 אלף דולר למניה ובשווי כולל של 1.2 מיליארד דולר.

פוטומדקס (14.48+6.24% ) ריכזה עניין רב היום לאחר שהודיעה כי היא צופה שהכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2012 יעלו בכ-80% לעומת הרבעון הרביעי בשנה קודמת ויסתכמו בטווח של בין 52 מיליון דולר ל-54 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית קודמת לפיה ההכנסות יעלו ביותר מ-60% לעומת רבעון רביעי בשנה קודמת לסכום בטווח שבין 46 מיליון דולר ל-48 מיליון דולר.

יו"ר בית הנבחרים אמר היום כי אין עדיין התקדמות בשיחות בנוגע לצוק הפיסקלי. מגמת הירידה בתביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב נמשכת. טבע ריכזה עניין לאחר ירידות במניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully