וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בדרום: מתקן טיהור שממחזר מים מזוהמים

רמי שני

14.12.2012 / 12:41

באתר "חרוב" הוקם מתקן לטיהור שפכים שמקורם במפעלים, תחנות דלק וריכוזי תעשייה. פעילותו צפויה לחסוך את שינועם של שפכים מהדרום לצפון, כפי שנעשה עד היום. "בשורה של ממש"

מתקן חדש שנחנך במים אלו צפוי לאגור אליו נוזלים שומניים ואורגניים, להפריד את המרכיבים ולהחזיר כל אחד מהם לייעודו. מדובר באתר "חרוב" לטיהור שפכים שומניים מינרלים ואורגניים, שהוקם בסמוך לקיבוץ משמר הנגב בידי חברת "נגב אקולוגיה".

המתקן הוקם לצורך ביצוע טיהור, הפרדה וטיפול בשפכים ובתשטיפים, בהם יש ריכוזים של שמנים, דלקים ומינרלים שמקורם במפעלים, תחנות דלק, מלונות, תעשייה ומסעדות. המתקן הוקם, בין היתר, על רקע מעברם המתוכנן של כ-130 בסיסי צה"ל לדרום והצורך במתן מענה לטיפול בתשטיפים שבסיסים אלה עתידים לייצר. פעילותו של המתקן צפויה לחסוך את שינועם של עשרות אלפי מטרים מעוקבים בשנה של שפכים ותשטיפים מדרום הארץ למתקני ההפרדה במרכז ובצפון, כפי שנעשה עד היום.

למתקן "חרוב", שבהקמתו הושקעו מיליוני שקלים, שלושה תוצרים סופיים: שמנים מינרלים הממוחזרים לשימוש חוזר בתעשייה, שמנים אורגניים הממוחזרים לתעשיית הקומפוסט והביו דיזל ועשרות אלפי קוב מים בשנה, המושבים למשק המים בעיקר כמי קולחין לשימוש בחקלאות.

"אנו מביאים בשורה של ממש לדרום אשר בשנים האחרונות זוכה לתנופת פיתוח אדירה כשברקע מעבר צה"ל לנגב, וחלק גדול מהנוזלים שבהם נטפל יגיעו משם", הסביר נתי פז, מנכ"ל נגב אקולוגיה. "בכך ניתן פתרון כולל ומערכתי לשיפור השמירה על איכות הסביבה בנגב ובדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully