וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו הקפאת הליכים נגד אופיס דיפו

יובל יועז

16.12.2012 / 12:58

בגין חוב משולב של אופיס דיפו לבנקים בסך כולל של 30 מיליון שקל נעתר בית המשפט לבקשתו של בנק מזרחי-טפחות והוציא את הצו. אסיפת נושים תתקיים במהלך השבוע הקרוב

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא היום (א') צו הקפאת הליכים נגד חברת אופיס דיפו ישראל. זאת, לבקשת בנק המזרחי-טפחות, המהווה נושה מובטח של החברה, בגין חוב משולב של אופיס דיפו לבנקים בסך כולל של 30 מיליון שקל. השופט אילן שילה נענה לבקשת הקפאת ההליכים, ומינה את עורכי הדין דוד פורר, המייצג את אופיס דיפו העולמית, ועו"ד ישראל בכר, המייצג את הבנק, לנאמנים על נכסי החברה, בהתאם להסכמות שאליהם הגיעו הצדדים במהלך הדיון בבית המשפט. אסיפת נושים תתקיים במהלך השבוע הקרוב, והנאמנים אמורים למסור עדכון לבית המשפט בעוד כשבוע.

בדיון ציין עו"ד בכר כי בנק המזרחי טפחות מהווה נושה מובטח, בשיתוף ארבעה בנקים נוספים שעמם יש הסדר בין-בנקאי הפועלים, לאומי, הבינלאומי ומרכנתיל דיסקונט. הוא הוסיף כי מזה זמן מתנהל מו"מ בין החברה לבין קבוצת משקיעים, והבנק ניסה לגשר על הפערים שהתגלו במו"מ.

לדבריו, נודע לו הבוקר כי "עוברים מחנות לחנות ומרוקנים מזומנים, ולוקחים את המזומנים הללו כדי לרצות ספקים כאלה ואחרים. יש בי חשש שדברים אלה גורעים כמובן ממסת נכסי החברה, ולכן צריך לדאוג שדברים כאלה לא יישנו".

במסגרת צו הקפאת ההליכים, הורה בית המשפט על ביטול עיקולים שהוטלו על חשבונות החברה. השימוש בכספים שהגיעו מכרטיסי אשראי ומקורות כספיים אחרים של החברה, שישמשו להפעלתה לתקופת הקפאת הליכים, יקבלו מעמד מועדף של הוצאות הקפאה. שני הנאמנים הודיעו כי יפעלו לכינוס אסיפות נושים והבאת התוצאות בפני בית המשפט. בתקופת ההקפאה ינהלו החברה, המשקיעים והבנקים מו"מ להשלמת ההסכמות בהתאם לעקרונות שעליהם סוכם. ככל שלא יהיה הסדר נושים החברה מסכימה למתן כינוס נכסים קבוע. כל ההוצאות שיוצאו מתוך כרטיסי האשראי, המזומן והשיקים ששייכים לחברה, יוכרו על ידי הבנקים כהוצאות הקפאה.

ביחס ל-1,100 העובדים ב-58 סניפי החברה, סוכם כי בגין שכר מחצית חודש דצמבר ועד מועד ההקפאה, תינתן הלוואה לעובדים בסך של כ-1.5 מיליון שקל, כך שב-5 בינואר ישולם לעובדים שכר עבודה בגין חודש דצמבר מקופת הנאמנות, בכפוף לקיומם של הכספים בקופת הנאמנות. עוד הוסכם שקבוצת המשקיעים תפקיד ערבות בנקאית בסך של 4 מיליון שקל להבטחת התחייבויותיהם על בסיס ההסכם עם המוכרים.

עו"ד ליזה חדש, המייצגת את העובדים, אמרה כי "אם תתקבל בקשת הכינוס, העובדים עשויים למצוא עצמם מחר מפוטרים ללא מקור פרנסה, איבדו את מטה לחמם וזאת תוצאה שבכל מקרה ראוי להימנע ממנה. החוב לעובדים נכון להיום בביצוע גמר חשבון מלא עומד על כ-20 מיליון שקל, כולל ההשלמות לפיצויים לאחר שהתחשבו מה יש בקופות, הודעה מוקדמת, חופשה, הבראה, שכר שלא שולם. מטרתם של העובדים בהליך זה כמו בכל הליך חדלות פירעון היא בראש ובראשונה לשמר את מקור פרנסתם וכן שיוכלו להיפרע בגין החובות". (פר"ק 27343/12/12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully