וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנצי ליברמן מבטיח: "פחות מ-100 משכורות לדירה"

17.12.2012 / 9:29

צפו באיש ששולט על 93% מקרקעות המדינה מסביר בלי חשש איך הוא מתכנן להוריד בשנתיים הקרובות את מחירי הדירות בישראל באופן דרמטי. בנצי ליברמן בראיון מיוחד

גלובס

פחות מ-100 משכורות לקניית דירה - זו ההבטחה של מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, בראיון בתוכנית הנדל"ן של גלובס TV. זאת, אגב, לעומת 128 משכורות (ברוטו) הנדרשות היום לרכישת דירה בישראל.

- המשכנתאות בשיא, הביקושים נמצאים והרוכשים הגיעו. המינהל כנראה לא עושה מספיק. המחירים יקפצו?

"מחירי הדירות המחירים ברבעון האחרון ירדו ב-1.4%. יש מגמה מתונה של ירידה שאין ספק שהשיווקים שביצענו ב-3 השנים האחרונות הם שיווקים רלבנטיים. צריך לעשות עוד, צריך לשפר, אבל המגמה היא נכונה, טובה ויש בהחלט למה לצפות".

ליברמן דיבר על קרקעות ל-100 יח"ד ששווקו ב-3 השנים האחרונות ומבטיח כי המינהל ישווק קרקעות ל-100 אלף יחידות דיור נוספות ב-3 השנים הקרובות - רק באזור המרכז. על אילו קרקעות מדובר? בסיסי צה"ל שיפונו והסכם עם הרשויות המקומיו.

- עם המספרים הגדולים האלה שאתה מבטיח, אתה רואה את מחירי הדירות יורדים משמעותית?

"אני רואה אותם יורדים בצורה מבוקרת. צריך להבין, שגם יש לנו אחריות כלפי בנקים ויזמים. זו לא חוכמה לעשות הצפה בלתי מבוקרת שאנחנו נראה קריסה של קבלנים ובעיות עם בנקים. אנחנו שואפים היום... להגיע לדירה בפחות מ-100 משכורות... שזה מה שנהוג ב-OECD. אנחנו שואפים למקום הזה".

- אתה מבטיח לנו ירידה של עשרות אחוזים במחירי הדירות או קפיצה במשכורת שלנו זה גם אפשרות?

"אני זוכר שכשהייתי ראש רשות והייתי אומר לתושב שלי 'אני אשתדל', הוא היה יוצא החוצה ואומר 'בנצי התחייב'. אני לא יודע מה זה מבטיח. אני יודע מה אני עושה. אני יודע מה המדינה הזאת עושה ואני יודע שבסה"כ הכיוון נכון. השיווקים הם נכונים, ההיקפים לאט לאט מתחילים לגדול והתמהיל מתחיל להיות נכון יותר. כל תורת הכלכלה מדברת על כך שכשיש היצף, כשיש היצע בסופו של דבר שהוא גדול מהביקוש - המחירים יורדים. זה כלל עתיק יומין. אנחנו נמצאים במקום שבו אנחנו מתחילים לכבוש את היעד הזה. כשאני אגיע אליו אין לי ספק שהמחירים יירדו. השאיפה שלנו שירדו באופן מבוקר אל פחות מ-100 משכורות".

*** צפו בראיון המלא בסרטון המצורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully