וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריסון נגד גינדי "מסרו לי פנטהאוז לא גמור"

חן מענית

17.12.2012 / 12:13

לטענת שרי אריסון, המבקשת מבית המשפט הפחתה במס הרכישה על הפנטהאוז במגדלי גינדי בת"א, היא נאלצה לשלם 6.5 מיליון שקל על "השלמות"

שרי אריסון טוענת כי קיבלה לידיה דירה לא גמורה ("במצב של מעטפת בלבד") במגדל גינדי בת"א ונאלצה לשלם מיליונים על מנת להשלים את בניית הדירה, ולפיכך מגיעה לה הפחתה במס הרכישה שקבעה רשות המסים. כך עולה ממסמכים שהגישו עורכי דינה של אריסון לביהמ"ש המחוזי בת"א.

לטענת אריסון, היא נאלצה להוסיף מעבר למה שסוכם עוד 1.27 מיליון שקל על הבריכה, 1.53 מיליון שקל על מיזוג אוויר, 256 אלף שקל על מעליות, 500 אלף שקל על עבודות חשמל, 200 אלף שקל על אינסטלציה ו-1.8 מיליון שקל על עבודות בינוי, ריצוף וצבע. בסך הכל מדובר בכ-6.5 מיליון שקל אחרי מע"מ.

המסמכים שהגישה אריסון לביהמ"ש כוללים גם את החוזה שלה עם גינדי, מה שמספק הצצה לחיי האלפיון העליון במגדלי היוקרה. חברת ניהול המגדל תהיה אחראית לא רק על ניקיון והפעלה שוטפת של המתקנים במגדל, אלא גם על תיקונים ושיפוצים של השטחים המשותפים במגדל, ריסוס וחיטוי תקופתי, טיפול בתשלומים כגון מסים וחשבונות, טיפול בחניון ועוד. דמי הניהול אינם מוזכרים במסמכים שהוגשו.

בין המסמכים שהוגשו ניתן למצוא גם מסמך שכותרתו: "מגדל G תל-אביב - נהלים והוראות". במסמך מפורטים כללי התנהגות במגדל, כגון:

■ יש להקפיד על התנהגות נאותה, שמירה על סדר וניקיון ולהימנע מהפרעה לדיירים.

■ יש להישמע להוראות העובדים ושומרי הבניין מטעם חברת הניהול.

■ אין להשליך חפצים או פסולת מחוץ לדירות, בחדרי המדרגות, במעליות ובשטחים הציבוריים. אשפה ביתית תושלך דרך שוט האשפה הקומתי.

■ פחי מחזור יוצבו במקומות מיוחדים בבניין. הדיירים מתבקשים להשליך בהם פסולת למחזור.

■ יש להקפיד על שעות מנוחה בין 14:00-16:00 ומשעה 22:00 עד 9:00 ולהימנע מהקמת רעש.

■ יש להימנע מביצוע עבודות מרעישות (קידוחים וכו') בבוקר עד השעה 9:00, בין השעות 14:00-16:00 ואחרי השעה 20:00.

■ חל איסור מוחלט לעשן בשטחים הציבוריים למגורים, בחדר הכושר, במקלחות, במלתחות, במעליות ובכל שטח ציבורי אחר בתוך הבניין.

■ חל איסור לתלות אנטנות, צלחות לוויין, כביסה, שטיחים או להניח מצעים על חלונות ומעקות המרפסות.

■ אין להבעיר אש ופחמים בכל מתחם הבניין, לרבות מרפסות הדירות והחצר.

■ חל איסור מוחלט להכניס בעלי חיים, למעט לדירות המגורים ולמעט בע"ח השייכים לדיירים.

■ השכרת דירה תהיה לתקופה שאינה קצרה מ-6 חודשים.

אריסון: ערך הדירה ירד, רוצה לשלם פחות מס

כזכור, אריסון מערערת על מס הרכישה שקבעה רשות המסים שעליה לשלם בגין הפנטהאוז שרכשה תמורת 51.5 מיליון שקל במגדלי גינדי תל-אביב (פרויקט G), בנימוק כי השומה שהוציאה רשות המסים התבססה על ההנחה שמחיר דירת הפאר יהיה 56.7 מיליון שקל - ולא 51.5 מיליון שקל, כפי ששילמה אריסון בסופו של דבר.

בספטמבר 2006 חתמה אריסון על הסכם עם חברת גינדי החזקות ביחס לרכישת דירה גמורה ומוכנה לאכלוס בפרויקט. הדירה ממוקמת בקומות 29-31 בבניין הממוקם ברחוב אבן גבירול בתל-אביב, והיא הייתה אמורה להימסר לאריסון כשנתיים לאחר החתימה. ואולם, בפועל, הדירה נמסרה לאריסון במצב ראשוני ובלתי גמור ובאיחור של שנתיים - רק בסוף אפריל 2012.

לדברי אריסון, הרשות הוציאה לה את שומת המס בפברואר 2007, והשומה נקבעה בהתאם למדרגות מס רכישה שהיו בתוקף ביום המכירה. ואולם, לטענתה, במהלך הבנייה נודע לאריסון כי היא תקבל את הדירה בעיכוב רב, ולכן חתמו הצדדים על תוספת להסכם הראשון, בה נקבע כי אריסון תקבל את הדירה ברמת "מעטפת" בלבד. כתוצאה מכך הופחת מחיר הדירה מ-56.7 מיליון שקל בהסכם המקורי ל-51.5 מיליון שקל בהסכם המתוקן.

לטענת אריסון, כשהיא ביקשה לתקן את שומת המס החלה על הדירה, לאור השינוי במחירה, דחתה רשות המסים את בקשתה, בטיעון כי המועד להגשת בקשה לתיקון השומה חלף. על החלטה זו הגישה אריסון את הערר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully