וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעבת התרנגולות תימשך - הביצים לא יתייקרו

18.12.2012 / 8:50

בארבע השנים הקרובות תימשך הרעבת התרנגולות במשך שבועיים בשנה, מהלך המכפיל את תפוקת הביצים. המשרד להגנת הסביבה: "משרד החקלאות דואג רק לרווחת המגדלים"

הרעבת התרנגולות תיפסק בתהליך הדרגתי שיימשך 4 שנים על מנת שלא ליצור מחסור בביצים ולגרום לכך שהן יתייקרו. כך דווח בגלי צה"ל.

במשך שבועיים בכל שנה מורעבות התרנגולות ומוחזקות בחושך על מנת להביא להגברת הטלת הביצים. מדובר בהגדלה של עד פי 2 בתפוקת הביצים. המלצות חדשות קובעות כי בתוך 4 שנים תופסק ההרעבה.

כיום, אורך חייה של תרנגולת מטילה, מרגע שהתחילה להטיל, הוא שנתיים, בזכות ההרעבה. ברגע שיפסיקו להשתמש בשיטה הזו, אורך חיי מטילה יהיה שנה אחת, וכדי לספק את אותה כמות ביצים יהיה צורך במספר כפול של תרנגולות.

אורי צוק בר ממשרד החקלאות אמר לגל"צ כי 4 שנים הם פרק הזמן הנדרש להתארגנות כדי שלא ייווצר מחסור במטילות או בביצים, מה שיגרור העלאת מחירים: "חייבים לעשות את התהליך הזה הדרגתי, לפחות 4-5 שנים. אנחנו חושבים גם על הצרכן וגם על רווחת המטילה".

במשרד להגנת הסביבה תוקפים את משרד החקלאות ומאשימים אותו בדאגה לאינטרסים של מגדלי הביצים בלבד. במשרד הציעו חלופה: החל מינואר, כל קבוצת מטילות חדשה לא תורעב, ובתוך שנתיים תיעלם לגמרי שיטת ההרעבה הגורמת לתרנגולות סבל רב - הן מאבדות את נוצותיהן, ורבות מהן מתות כתוצאה ממחסור במזון. כן טוענים במשרד שאם ייווצר מחסור בביצים, ניתן יהיה לגשר עליו באמצעות יבוא ביצים מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully