וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב מציגה תקציב: "ארנונה מהנמוכות בארץ"

אורי חודי

18.12.2012 / 15:11

מנכ"ל העירייה הציג את תקציב 2013 בסך 4.09 מיליארד שקל והבטיח "קיצור של 60% בזמן הרישוי לבנייה". אלו תחומים עתידים לקבל חיזוק משמעותי ב-2013?

לאחר שנים ארוכות בהן תהליך הרישוי בעיריית תל אביב נחשב לקשה ולארוך ביותר בכל הארץ, צפויה העירייה לערוך שינויי בתחום. מנחם לייבה, מנכ"ל עיריית תל אביב, חשף היום (ג') במסגרת הצגת עיקרי תוכנית העבודה העירונית ותקציב העירייה לשנת 2013 כי בשנת הקרובה עתיד להתחיל לפעול מכון רישוי חדש במינהל ההנדסה.

"מדובר במהפיכה בתהליך הרישוי בעירייה", אמר לייבה, "תהליך הרישוי, הוצאת ההיתרים וכל התחום הוא תהליך נוראי בישראל. רפורמת המרפסות של ביבי לא יצאה לפועל. אבל כאן בתל אביב יוקם מכון רישוי. הכל יהיה במקום אחד, לכל המטרות. הכל ממוחשב. הגשת בקשות, הוצאת מידע, תוכניות. חלק משמעותי יהיה מחויבות של העירייה לעמידה בזמנים. המשמעות תהיה קיצור של 60% בזמן הרישוי. הוצאת היתר בנייה פשוט תארך 5 חודשים בלבד לעומת קרוב לשנתיים היום. אנחנו נמצאים כבר עכשיו בשלבים הראשונים של יישום מכון הרישוי. המערכת בהרצה נכון להיום".

יש לציין שלמרות שהרפורמה ברישוי, שהיא חלק בלתי נפרד מהרפורמה בחוק התכנון והבנייה, טרם אושרה בממשלה, מפעיל משרד הפנים פיילוט במספר רשויות בתחום הרישוי. שם, בדומה למה שמתכננת לעשות עיריית תל אביב בשנה הקרובה, מוקמים מכוני רישוי ומקצרים את זמן קבלת ההיתרים. אולם עד שלא תאושר הרפורמה המלאה בתחום לא יוכלו הרשויות להפעיל את מכוני הרישוי ולהשלים את המעבר לרישוי דיגיטלי. לגבי יישום תהליך הרישוי החדש בתל אביב מסביר לייבה שמכיוון שמדובר במכון רישוי שיופעל על ידי העיריה הוא יוכל להתחיל ולפעול מבלי להמתין לאישור הרפורמה.

הצעת התקציב של עיריית תל אביב עומדת על 4.09 מיליארד שקל. מדובר בגידול של 60 מיליון שקל מהתקציב של שנה שעברה שעמד על 4.03 מיליארד שקל. תוכניות העבודה והתקציב יובאו היום לאישור ועדת הכספים והנהלת העירייה ובשבוע הבא לאישור מועצת העיר.

"2012 הייתה השנה הגדולה ביותר בהשקעה בפיתוח העיר - 1.21 מיליארד שקל. הכי הרבה מאז ימי דיזינגוף. נגיע למיליארד שקל ב-2013. זה פרי מהתחלות בנייה, היטלי השבחה ועוד מקורות" אמר לייבה, "עסקים משלמים כאן הרבה כסף. לתושבים יש את הארנונה בין הנמוכות בארץ. אין עסקים נטושים בעיר. כולם עובדים טוב, זה מרכז העסקים של המדינה. בתקציב הנוכחי נאלצנו לעשות צמצומים 86 מיליון שקל. לא נגענו כמעט בחינוך תרבות ורווחה. העדפנו להוריד משרות בתחומים אחרים כדי לשמור על התחומים הללו ולא לפגוע בהם. מה שקורה המדינה ובעולם משפיע גם עלינו. אין לדעת מה יהיה לאחר הבחירות. יש בעיות קשות של תקציב. אנחנו לא מקבלים מהמדינה מעבר למה שהיא מחוייבת בחוק".

גם תחום התחבורה צפוי לקבל חיזוק משמעותי ב-2013. היצע התל אופן עתיד לגדול ב-500 אופניים חדשות ועוד תחנות עגינה. בנוסף סיפר לייבה כי העירייה בוחנת נכון להיום התאמה של רכב חשמלי קטן אותו ניתן יהיה להשכיר בצורה דומה לתל אופן. במקביל עומדת העירייה להכניס גם אופניים חשמליות ולבחון שיתוף פעולה עם השוק הפרטי בכל הקשור ל-car sharing.

"אופניים זה לא פיתרון לכולם" הסביר לייבה, "פיתרון משלים זה אופניים חשמליות וגם רכב חשמלי. זה הכיוון. מאז התחיל פרויקט התל אופן היו 2.2 מיליון נסיעות". עוד סיפר לייבה כי הוא מקווה שהממשלה החדשה שתקום תתפנה במהירות האפשרית לאישור חוק רשות תחבורה מטרופולינית. "יש לנו כבר סיכומים עם משרד האוצר ומשרד התחבורה. אין יכולת לתכנן תחבורה במונחי עיר אלא מטרופולין. תל אביב היא רק 50 קמ"ר. אין עיר נורמלית בעולם שאין לה רשות תחבורה מטרופולינית.

גם תחום הדיור בר השגה יורחב במסגרת הפעילות המתוכננת של העירייה לשנת 2013. פרויקט גני שפירא עליו מופקדת החברה העירונית עזרה וביצרון כבר נמצא בבנייה כעת וההגרלה לזכאים עתידה להיערך עוד כחצי שנה. "החוק עדיין לא הגדיר בדיוק מהו דיור בר השגה אבל בתל אביב החלטנו לקדם פרויקטים על אדמות העירייה. הפרויקט בגני שפירא הוא לא דיור לעשירים. מי שמרוויח מעל 14 אלף שקל לחודש לא שם. מי שמרוויח מתחת לזה, גם אפס, זה רלוונטי עבורו. אנחנו רוצים להבדיל את זה מדיור סוציאלי. זה נועד למעמד הבניים ומשפחות צעירות. גם סטודנטים בלי הכנסה. 2,900 שקל לחודש שכירות לדירת 3 חדרים. 1,100 שקל פחות ממחיר השוק. יעד חברתי חשוב הוא להכניס לתוך השכונות החלשות ציבור חזק. לא בתוך מרכז העיר, שם אין צורך בדיור בר השגה. היום העיר הולכת דרומה. משפחות חזקות מגיעות לשכונות הללו וגם החינוך מתפתח".

עוד במסגרת תוכניות 2013, עתיד להיבנות אולם כדורסל חדש בסמוך לגני התערוכה, היכן שהדרייב אין המיתולוגי היה ממוקם. אולם הכדורסל החדש יכלול 3,000 מקומות ישיבה ובנייתו עתידה להתחיל בינואר בהשקעה של כ-80 מיליון שקל. בתחום החינוך עתידה העירייה להשקיע בבניית 4 בתי ספר חדשים ו-62 כיתות גן ב-2013, בהשקעה של 60 מיליון שקל. הרחבת בתי ספר קיימים ובניית אולמות ספורט בבתי ספר תיעשה בהשקעה של 62 מיליון שקל. לאחר שיפוץ הבימה, היכל התרבות והסינימטק, גם תיאטרון בית לסין ישופץ ויחודש ב-2013 ב-55 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully