וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בשווקים: נעילה חיובית בוול סטריט

פאדי מועלם

18.12.2012 / 23:34

העליות התחזקו כשיו"ר בית הנבחרים אמר כי הוא מקדם תוכנית חלופית למקרה שהמו"מ בעניין הצוק הפיסקלי ייכשל. מניית נוקיה עלתה בזכות דיווח על מכירות נאות של מכשיר הלומיה

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים, ברקע לאופטימיות שנרשמה בשווקים בעקבות ההתקדמות במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקאים בדיונים על הצוק הפיסקלי. העליות התחזקו כשיו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר אמר כי הוא מקדם תוכנית חלופית שתצא לפועל אם המשא ומתן בעניין הצוק הפיסקלי ייכשל.

האופטימיות בשווקים החלה כבר אתמול כשנודע כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיש הצעה לפיה הוא יסכים להעלאת מסים על עשירים שמשתכרים מעל ל-400 אלף דולר בשנה, במקום 200 אלף בהצעה המקורית שלו. מהלך שכזה יביא להכנסות ממסים בהיקף של 1.2 טריליון דולר בעשור הקרוב, מנגד הממשל יקצץ בהוצאות שלו בהיקף של 1.22 טריליון דולר במשך אותה תקופה. אובמה בתמורה רוצה העלאה משמעותית של תקרת החוב בשנתיים הקרובות.

ג'ון ביינר עדכן הערב את חברי המפלגה הרפובליקנית בהתקדמות במשא ומתן בינו לבין הנשיא אובמה והודיע שהוא מקדם תוכנית חלופית, בידיעתו של הנשיא אובמה, לפיה המסים יעלו רק לאנשים שמשתכרים מעל למיליון דולר בשנה ואילו עבור שאר אוכלוסיית ארצות הברית לא יחול שינוי בשיעור המס שישלמו. ביינר הדגיש כי ההצעה שלו, שתעלה להצבעה כבר במהלך השבוע הנוכחי, לא מהווה תחליף למשא ומתן שמתנהל בינו לבין הנשיא אובמה על מנת להגיע לנוסחה מוסכמת על הצדדים בנוגע להעלאת המסים. כשעה לאחר ההודעה של ביינר הודיע הבית הלבן שהוא מתנגד לצעד הזה של ביינר.

אך הצעת הפשרה המסתמנת כרגע עלולה לדחות את בעיית הצוק הפיסקלי בשנה ושני הצדדים ייאלצו להתמודד איתה שוב בתקופה הזו בשנה הבאה. על פי הצעת הפשרה, ההכנסה ממסים תעמוד על טריליון דולר כמו גם היקף הקיצוץ בהוצאות הממשל, מהלך שיאפשר את העלאת המסים למאיון העליון בשנת 2013. מנגד אובמה יסכים למספר קיצוצים קבועים מראש בהוצאות, ומספר קיצוצים שהיו מתוכננים יבוטלו. ואז בשנה הבאה יידרש הקונגרס לבצע שינויים גדולים יותר לאור החששות מקיצוצים נוספים בהוצאות והעלאת המסים שצפויים בתחילת שנת 2014.

"שני הצדדים יודעים מה מבין ההצעות המועלות הינה אפשרית מבחינת יישום, השאלה היא האם שני הצדדים מוכנים לעשות את הצעד הזה על מנת שהעסקה תצא לפועל", אומר ארשי סדיקי, עוזר לשעבר של מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בקונגרס ננסי פלוסי. "יהיה קשה לשווק עסקה גדולה לשני הצדדים, ולכן העסקה צריכה להיות שקולה וששני הצדדים יסכימו לוויתורים".

בזירת המאקרו, היום התפרסם כי מדד אמון הקבלנים בארצות הברית עלה בחודש דצמבר לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2006. המדד של חודש דצמבר עמד על 47 נקודות, בהתאם לתחזיות האנליסטים, וזאת מרמה קודמת של 45 נקודות בחודש נובמבר שתוקנה כלפי מטה מרמה של 46 נקודות. למרות שמדובר בשיא של 5 שנים וחצי, המדד עדיין נמצא מתחת לרמת ה-50 נקודות שמבדילה בין צמיחה להתכווצות.

מניות במוקד המסחר

המנייה של נוקיה (4.2 6.33%+) ריכזה עניין, לאור דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" כי המכירות של מכשיר ה"לומיה" שלה, שמריץ את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (27.56 1.72%+) "ווינדוז 8" היו חזקות בתקופת החגים שנמצאת כעת בשיאה בארצות הברית ואירופה. במסחר המקדים מניית נוקיה עולה בכ-3.5% בעוד שבמסחר בבורסת פינלנד היא עולה בכ-5%.

גם פייסבוק (27.71 3.59%+) עמדה במוקד, לאור דיווחים לפיהם היא שינתה את תנאי השימוש באפליקציית הצילום "אינסטגרם" - שרכשה אותה מוקדם יותר השנה תמורת מיליארד דולר - דבר שיאשפר לה למכור את הצילומים שהמשתמשים מבצעים בעזרתה יחד עם פרטיהם לצד שלישי.

אפל (533.90 2.90%+) רשמה עליות לאחר שסבלה מירידות של יותר מ-25% בשבועות האחרונים, כאשר הסיבה לכך הפעם הגיעה דווקא מכיוון מפתיע. המתחרה הגדולה שלה - סמסונג, הודיעה היום כי היא מושכת את התביעה לאסור את שיווק מוצריה של אפל באירופה בגין הפרת פטנטים. מה הסיבה לכך? בהודעה שהחברה פרסמה נטען כי היא עושה זאת למען "חופש הבחירה של הצרכנים".

החברה הישראלית גילת (5.24 0.77%+) ריכזה עניין, לאחר שהודיעה היום כי נבחרה על ידי חיל הים של מדינה בדרום מזרח אסיה לשדרוג מערכות התקשורת כך שתאפשרנה תקשורת IP מבוססת לוויין. כחלק מהחוזה שנחתם, גילת תספק מרכזיות SkyEdge II, יכולות שידור RF וטרמינלי VSAT שיאפשרו תקשורת רחבת פס בין היחידות השונות של חיל הים. בהודעה של החברה לא פורסם היקף העסקה.

ענקית התרופות הישראלת טבע (38.56 0.44%+) הודיעה הערב כי חתמה על קו אשראי חדש בהיקף של 3 מיליארד דולר למשך 5 שנים. על פי ההודעה של החברה לבורסה נכתב כי קו האשראי החדש ניתן ללא בטחונות, והוא יחליף את קו האשראי הקיים היום שהיקפו עומד על 2.5 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully