וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מוכרת את חלקה בטיטניום

הלל קורן

19.12.2012 / 9:37

חתמה על הסכם למכירת החזקותיה בזרוע ניהול ההשקעות בארה"ב לחברת TAMCO תמורת 18.5 מיליון דולר. תרשום הפסד של 30 מיליון שקל ב-2012

כלל פיננסים מדווחת היום (ד') על חתימת הסכם למכירת החזקותיה (51.3%) בחברת טיטניום, זרוע ניהול ההשקעות של החברה בארה"ב, לחברת TAMCO בתמורה לסך כולל שך 18.5 מיליון דולר. על פי ההודעה, הליכי השלמת העסקה החלו במועד חתימתה. קבלת סכום התמורה בחשבונה של החברה והעברת המניות צפויים להתבצע בימים הקרובים.

נציין כי כלל פיננסים קיבל בנובמבר 2010 הצעה למכירת חלקו בטיטניום לפי שווי של 40 מיליון דולר, אך דחה את ההצעה משום שבחברה סברו כי יש עוד מקום להשביח את טיטניום.

רכישת טיטניום נעשתה זמן לא רב אחרי הנפקתו של בית ההשקעות כלל פיננסים במאי 2007. בעת רכישתה עוד הייתה טיטניום שלד בורסאי. לאחר כחודש הונפקה טיטניום בבורסת ה-AIM בלונדון וגייסה 120 מיליון דולר, כאשר 60.6 מיליון דולר הגיעו מכלל פיננסים עצמה, והיתר גויס ממשקיעים מוסדיים בינלאומיים.

בקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, בעלת השליטה בכלל ביטוח (שהיא החברה-האם של כלל פיננסים) רקמו תוכניות מרחיקות לכת עבור טיטניום, ולמשל דובר על ביצוע סדרת רכישות ומיזוגים בתחום הפיננסי, בעיקר של חברות לניהול תיקים וקרנות נאמנות, ולהגיע להיקף נכסים של כ-20 מיליארד דולר בתוך שנה. ואולם 3 שנים חלפו, במהלכן רכשה טיטניום ארבע חברות לניהול תיקים קטנות, אך היקף נכסיה של טיטניום עומד על כ-9 מיליארד דולר בלבד.

במהלך התקופה הסבה טיטניום הפסדים צורבים, וכלל פיננסים נאלצה למחוק מאות מיליוני שקלים על ההשקעה.

עוד עולה מהודעת החברה היום כי היא צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2012 הפסד כולל הנאמד בשלב זה בסך של כ-4 מיליון שקל והפסד נקי בסך של כ-30 מיליון שקל.

יורם נוה, מנכ"ל כלל פיננסים, מציין היום כי "סמוך לאחר רכישת טיטניום ורכישת החברות הבנות על ידי טיטניום, ובשל המשבר בארה"ב, כמו גם פטירתו של איש מפתח באחת החברות, נכנסה טיטניום למשבר עמוק בשתיים מחברות הבנות, אשר הוביל למעשה למחיקת שווין. למן שנת 2010, טיטניום מיזגה פעילויות, תוך צמצום משמעותי בהוצאותיה. פעולות שונות שננקטו על ידי כלל פיננסים וצוות טיטניום הן בצד הניהולי והן בצד ניהול ההשקעות, הובילו לשיפור בביצועי החברה ובתוצאותיה במהלך שנת 2012".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully