וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; GM זינקה

פאדי מועלם

19.12.2012 / 23:38

המשקיעים שמרו על אופטימיות באשר לסיכוי להגיע להסכם בסוגיית הצוק הפיסקלי - מה שלא מנע את הירידות. מניות פייסבוק ואפל המשיכו לרכז עניין גם היום

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות. זאת, חרף האופטימיות בשווקים לגבי האפשרות כי סוגיית הצוק הפיסקלי עומדת להסתיים בקרוב. בזירת המאקרו האמריקאית פורסמו היום נתוני התחלות הבנייה ורשיונות הבנייה של חודש נובמבר.

כאמור המשקיעים בוול סטריט המשיכו להיות אופטימיים בנוגע לפתרון אפשרי בסוגיית הצוק הפיסקלי. יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ג'ון ביינר הודיע אתמול שהוא מנסה לקדם תוכנית חלופית למשא ומתן בין הרפובליקנים לדמוקרטים במסגרתה הוא מציע העלאת מסים עבור כל האזרחים שמשתכרים מעל למיליון דולר בשנה ואילו לשאר האזרחים יוארכו הטבות המס שנכנסו לתוקף בתקופת כהונתו של הנשיא ג'רוג' וו. בוש. ביינר הדגיש שהתוכנית שלו לא תבוא במקום משא ומתן עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפתרון הבעיה, אלא תתקדם במקביל.

כשעה לאחר פרסום התוכנית של ביינר, שצפויה לעלות להצבעה כבר בשבוע הזה, הודיע דובר הבית הלבן ג'יי קרני כי הנשיא דוחה בתוקף את ההצעה של ביינר, למרות שהוא היה מודע שהוא מתכוון להעלות אותה, וטען כי תוכניתו של ביינר לא מספיק רחבה ושאין סיכוי שהיא תאושר בסנאט, שנמצא בשליטת המפלגה הדמוקרטית. הנשיא אובמה הודיע היום שאפילו אם התוכנית של ביינר תעבור הוא יטיל וטו על ההחלטה.

נזכיר שביום שני בלילה הציג אובמה תוכנית חדשה בה הוא הביע נכונות להעלות את המסים עבור אלה שמשתכרים מעל ל-400 אלף דולר בשנה, במקום 250 אלף בהצעה הראשונית. בנוסף הוא הודיע על קיצוץ בהוצאות הממשל בהיקף של 1.22 טריליון דולר על פני 10 שנים. בתמורה, מבקש אובמה להעלות את תקרת החוב של ארצות הברית בצורה משמעותית בשנתיים הקרובות. הרפובליקנים דחו את ההצעה הזאת.

נעבור לאירופה שם התרחשו ביומיים האחרונים מספר אירועים מעניינים. נתחיל עם סוכנות דירוג האשראי S&P שהודיעה על העלאת דירוג האשראי של יוון בלא פחות מ-6 דרגות לדירוג של (-B) עם תחזית יציבה. בסוכונת הדירוג טענו כי מדינות אירופה הוכיחו שהן לא ייתנו ליוון לעזוב את גוש האירו ועל רקע העניין הזה הועלה הדירוג של המדינה.

נלך קצת מערבה לעבר איטליה שם התבטא ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני, ומי שהודיע על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות, כי ייתכן מאוד ואיטליה תיאלץ לעזוב את גוש האירו ולחזור ללירה האיטלקית אם הבנק המרכזי האירופי לא יקבל לידיו סמכויות נרחבות יותר שיוריד את עלויות הלוואות הכספים. ברלוסקוני אמר שעל הבנק להפסיק להיות הבנק של גרמניה ויהפוך להיות הבנק של כל אירופה.

נחזור לארצות הברית לנתוני המאקרו שהתפרסמו היום. בשעה 15:30 התפרסם נתון התחלות הבניה לחודש נובמבר שירד ב-3% לרמה של 860 אלף, לעומת 894 אלף התחלות בחודש אוקטובר. באותה שעה פורסם גם נתון אישורי הבניה שהוענקו בחודש נובמבר שרשם עלייה לרמה של 890 אלף, לעומת 866 אלף אישורים שהוענקו בחודש אוקטובר.

פייסבוק ואפל במוקד

אפל (526.31 1.42%-) עמדה במוקד גם היום, לאחר שבשבועות האחרונים נרשמה ירידה חדה בשווי המניה. אתמול המניה התחזקה בכ-3% ומחיר הנעילה עמד על 533.3 דולר למניה, הרחק מהשיא שהגיעה אליו המניה מוקדם יותר השנה שעמד על כ-705 דולר למניה.

פייסבוק (27.41 1.08%-) המשיכה לרכז עניין גם היום לאחר שאתמול עלתה המניה בכ-3.5% וזאת לאחר שהודיעה כי תנאי השימוש החדשים של אפליקציית "אינסטגרם" שבבעלותה, יאפשרו לה למכור את התמונות ופרטיהם של הגולשים לצד שלישי - הבוקר חזרה בה החברה מההודעה. בתוך כך, שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של החברה מימשה מניות פייסבוק בהיקף של 50 מיליון דולר, מאז הונפקה המניה.

יצרנית הרכב האמריקאית GM (27.18 6.63%+) מרכזת עניין לאחר שמשרד האוצר האמריקאי הודיע היום כי בתוך 15 חודשים הוא ימכור את כל אחזקותיו בחברה. נזכיר שבשיא המשבר הלאימה ארצות הברית את חברת GM על מנת למנוע את קריסתה.

טבע (38.27 0.75%-) הודיעה אתמול כי היא תקבל קו אשראי חדש בהיקף של 3 מיליארד דולר ללא מתן בטחונות למשך 5 שנים. על פי ההודעה שפרסמה אתמול החברה נאמר כי קו האשראי החדש יחליף את קו האשראי הקיים של החברה שעומד על 2.5 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully