וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסך לפנסיה? אתה זכאי להטבות מס של סוף השנה

מולי הורוביץ ואבי רוזנבאום

20.12.2012 / 8:13

קריאה אחרונה בהחלט למי שטרם ניצל את ההפקדות לחיסכון הפנסיוני, המאפשרות הטבות מס כמעט מפליגות לקראת סופה של שנת המס 2012

כדאיותו של החיסכון הפנסיוני נובע מהטבות מס, שקבעה מדינת ישראל במסגרת פקודת מס הכנסה ותקנות קופות הגמל. מקורן של הטבות מס אלו, יש יאמרו הטבות מפליגות, אינן נובעות חלילה מנדיבות עלומה, אלא מרצונה של המדינה לעודד את החיסכון הפנסיוני על מנת שנוכל להמשיך להתקיים בכבוד לאחר פרישתנו, ולא ניפול עליה למעמסה.

החל משנת 2008 הושוו הטבות המס לשלושת המכשירים הקיימים לחיסכון פנסיוני - קרנות פנסיה, פוליסות ביטוח וקופות גמל.

הטבות מס לפנסיה בסוף השנה. גלובס
הטבות מס לפנסיה בסוף השנה/גלובס

על אף מורכבותה של סוגיה זו, נסקור בקצרה את הטבות המס לקראת סוף שנת המס, כדי לאפשר למי שלא ניצל הפקדות אלו עד כה, לנצלן בזמן הקצר שנותר. ההתייחסות בטבלה היא למי שמוגדר עפ"י חוק "עמית מוטב".

נציין כי ציבור השכירים בישראל, אשר מפקיד במסגרת מקום עבודתו הפקדות לחיסכון פנסיוני, ייהנה בדרך כלל מהטבות מס אלו במסגרת מערכת השכר הפעילה ולא יזדקק לתיאומי מס כלשהם. עם זאת, שכיר המשתכר שכר שבגינו לא מופקדות הפקדות לחיסכון פנסיוני במעמד שכיר, יכול להפקיד בגין רכיבי שכר הפקדות במעמד עצמאי, ולקבל בגינן הטבות מס, כמפורט בטבלה. בדרך כלל הוא יוכל לעשות זאת באמצעות תלוש השכר שלו, ובכך ליהנות מהטבת המס בפועל ללא צורך בהגשת דוחות למס הכנסה.

כמה הערות לטבלה המצורפת: ראשית, שכיר שמעסיקו משלם לתגמולים ולאובדן כושר עבודה גם יחד סכום העולה על 2,586 שקל לחודש (7.5% משכר מעל 34,476 שקל), ישלם מס הכנסה בגין הפקדות המעביד בגובה שיעור המס השולי בגין התשלום העודף של המעסיק מעל התקרה שצוינה (ייתכן גם תשלום מס בריאות וביטוח לאומי).

שנית, שכיר ששכרו גבוה מ-34,000 שקל, לא יכול ליהנות מהטבות מס מסוג ניכוי בגין הפקדות במעמד עצמאי.

הערה אחרונה, ההפקדות לשכיר בעל שליטה עברו שינוי במהלך שנת 2012 רטרואקטיבית ל-1 בינואר 2012, ומומלץ למי שנמצא במעמד זה לשים לב לכך.

הכותבים הם מנהל החטיבה העסקית במבטח סימון מקבוצת הביטוח מגדל, ומנהל המטה המקצועי בסוכנות. אין לראות בסקירה זו ובאמור בה ייעוץ פיננסי ו/או פנסיוני כהגדרתם בחוק. בכל מקרה, בטרם קבלת החלטה יש להיוועץ בבעל הרישיון המתאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully