וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנצי ליברמן מעריך: "המכרזים בחריש יגיעו למשפט"

אורי חודי

20.12.2012 / 11:05

מאז שנסגרו המכרזים לפני למעלה מחודש טרם פורסמו תוצאות וזאת בשל פנייה של חלק ממשתתפי המכרז למינהל בטענה שהעמותות החרדיות שניגשו למכרז לא עמדו בתנאיו

"המכרזים בחריש לא נסגרו. יש בעיות שנבדקות בוועדת המכרזים ובודקים את העניין. אני מקווה שזה ייפתר כמה שיותר מהר אבל להערכתי זה יגיע לבית המשפט", כך אמר הבוקר מנהל מינהל מקרקעי ישראל בנצי ליברמן בועידת הנדל"ן השנתית של מרכז הבנייה בים המלח.

נזכיר כי מאז שנסגרו המכרזים לפני למעלה מחודש טרם פורסמו תוצאות וזאת בשל פנייה של חלק ממשתתפי המכרז למינהל בטענה שהעמותות החרדיות שניגשו למכרז לא עמדו בתנאיו. פנייה זו הובילה להתערבות משרד המשפטים בנושא ועד היום לא התקבלה הכרעה. מדובר במכרזים ללמעלה מ-4,000 יחידות דיור אליהם ניגשו עמותות חרדיות, קבוצות רכישה חילוניות ודתיות לאומיות וגם לא מעט חברות יזמיות.

ליברמן התייחס בדבריו גם לשיווק הקרקע על ידי המינהל והודה כי בשנים האחרונות שיווק זה לא נעשה בצורה נכונה: "שווקו בשנים האחרונות אלפי יחידות דיור אבל לצערי לא במקום הנכון ולא בתמהיל הנכון. יש פער בתכנון מאז החלטת הממשלה לעצור את התכנון במרכז. אנחנו עובדים על זה. הגבול בין אשקלון לקריות זה המקום שצריך תכנון רחב היקף שיעזור בהורדת המחירים".

בתשובה לשאלה מהקהל שעסקה בפרק הזמן הארוך לקבלת תוצאות מכרזים אמר ליברמן: "המינהל לא מסוגל לשים היקפי עורכי דין כאלו שיבדקו את הפרטים והערבויות. מספיק שחברה תרשום שם לא נכון והמכרז נפסל. ככה זה. טוב או לא טוב? זה המצב. אין ספק שצריך לצמצם את לוחות הזמנים וכל פעולה במינהל צריכה לקבל לוח זמנים ברור וקבוע. זה אחד מהדברים שנעשים היום במסגרת יישום הרפורמה. באותו נושא יש גם תמריצים כמו בגוף פרטי".

ליברמן התייחס גם למצוקת המימון של הקבלנים ואמר: "הקבלנים אומרים שיש בעיה עם האשראי הבנקאי. בנק ישראל אומר שאין בעיה כי הוא לא רוצה לפרוץ את ההגבלה.
אחד הפתרונות זה שיתוף פעולה עם המוסדיים. צריך לשבת ולפתור כמה בעיות כדי שזה יקרה. הגופים צריכים להיות מחוברים אחד לשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully