וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC מעלה את תחזית הצמיחה ל-2.8% ב-2013

קובי ישעיהו

20.12.2012 / 14:21

סטיבן קינג, הכלכלן הראשי של HSBC, מעריך עוד כי הצמיחה ב-2014 תתאושש ל-3.4%, וכי לתגליות הגז תהיה תרומה משמעותית להתאוששות זו

הבנק הבינלאומי HSBC מעלה את תחזית הצמיחה של המשק הישראלי ב-2013 ל-2.8%. עד כה צפה HSBC כי הכלכלה המקומית תצמח ב-2.6% בשנה הבאה.

סטיבן קינג, הכלכלן הראשי של HSBC, מציין כי המשק הישראלי "מראה סימנים ברורים יותר של האטה". לדבריו, "עד לאחרונה, הכלכלה הישראלית היתה חסינה יחסית בפני ההאטה הגלובלית, אולם ברבעון השלישי הצמיחה הואטה ל-2.9%, ואינדיקטורים כלכליים מובילים מצביעים על כך שמגמה זו תגלוש גם לשנת 2013".

קינג מעריך עוד כי הצמיחה ב-2014 תתאושש ל-3.4%, וכי לתגליות הגז תהיה תרומה משמעותית להתאוששות זו. "הפקת הגז מתגליות הגז בישראל צפויה לתרום 0.6% לתמ"ג של המשק הישראלי ב-2014, אבל תגדיל את ההכנסות ממסים רק ב-0.2%", מציין קינג.

קינג מעריך עוד, כי "תוכנית הייצוב התקציבי לאחר הבחירות בישראל, צפויה להיות אחד הגורמים שיובילו לירידה בהיקף הביקושים המקומיים בישראל. הביקושים המקומיים החלשים והרפיון בשוק העבודה יגרמו לכך שהאינפלציה תמשיך להיות נמוכה. בנק ישראל ימשיך במדיניותו הפרואקטיבית וצפוי להוריד את הריבית פעם נוספת בתחילת 2013".

ביחס לכלכלה העולמית, מעריך קינג כי "הכלכלה הגלובלית עוברת באופן מהיר להיות מובלת על ידי סין. מדינות שמגדילות את החשיפה לשוק הסיני מציגות ביצועי יתר, ואילו מדינות מערביות, המתמקדות בסכסוכים פנימיים, מחמיצות את ההזדמנות. אנחנו חיים בתקופה של רוטציה. שכחו מהמערב, התמקדו בסין", מכריז קינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully