וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הצוק הפיסקלי: וול סטריט ייפתח בירידות

נדב נוימן

21.12.2012 / 12:30

הקונגרס דחה ההצבעה על התקציב, מה שמגדיל את הסיכויים שארה"ב "תיפול" מהצוק הפיסקלי ב-1 בינואר. המשמעות מבחינת המאקרו: נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטית

המסחר בוול סטריט צפוי להפתח היום (שישי) בירידות שערים על רקע דחיית ההצבעה בקונגרס על התקציב, מה שמגדיל את הסיכויים שארה"ב "תיפול" מהצוק הפיסקלי ב-1 בינואר.

הנסיון להמנע מהצוק הפיסקלי המאיים על כלכלת ארה"ב נכשל. לאחר משא ומתן בין הנשיא אובמה ליו"ר בית הנבחרים ביינר במסגרתו הושגה פשרה בין השניים, הקונגרס סרב לתמוך הלילה בתכנית חלופית לפתרון חלקי של הבעיה.

התבוסה שהנחילו לביינר חייליו שלו חוללה כאוס בזירה הפוליטית האמריקנית ומזערה את הציפיות שהבית הלבן והרפובליקנים יצליחו לגבש נוסחת פשרה שתמנע נפילת ריסוק מהצוק ב-1 בינואר. ביינר הוציא אמש את בית-הנבחרים לחופשת חג המולד, השיחות בינו לבין אובמה נותרו תלויות באוויר, בלי מועד לחידושן, והתהום מתחת לצוק נותרת.

הצעת ביינר היתה פוטרת מהעלאות מס את כל אזרחי ארה"ב שהכנסותיהם נמוכות ממיליון דולר בשנה. (להשוואה: הצעתו של אובמה, במו"מ עם ביינר, היתה פוטרת מהעלאת שיעורי המס בעלי הכנסה מתחת ל-400 אלף דולר בשנה). משמעות הצעת ביינר היא, כמובן, העלאת שיעורי המס לאלה שהכנסותיהם עוברות רף של מיליון דולר, דבר אותו לא היו מוכנים לקבל מחוקקי הסיעה הרפובליקנית.

אתמול פורסם אומדן הצמיחה של ארה"ב לרבעון השלישי שהפתיע לטובה והצביע על צמיחה של 3.1% כשצפי האנליסטים היה שהנתון יישאר ללא שינוי על רמה של 2.7%.

מאקרו: הוצאה והכנסה פרטית

ב-15:30 יתפרסמו נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטיים, כמו גם הזמנות מוצרים ברי קיימא לחודש נובמבר. הצפי הוא כי ההזמנות ירשמו עלייה של 0.5%, ההכנסה הפרטית תרשום עלייה של 0.3% וההוצאה הפרטית עלייה של 0.4%.
ב-16:55 יתפרסם נתון מעודכן של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש דצמבר, אשר צפוי לעמוד על 74.9 נקודות.

פייסבוק הודיעה כי היא מתחילה בניסוי במסגרתו משתמשים יאלצו לשלם דולר עבור שליחת הודעות פרטיות ברשת החברתית, במטרה להגדיל את הכנסותיה.

RIM תרכז עניין לאחר שדיווחה הלילה על תוצאותיה לרבעון השלישי: הפסד של 22 סנט למניה בהשוואה תחזיות להפסד של 35 סנט למניה והכנסות של 2.7 מיליארד דולר לעומת תחזיות של 2.66 מיליארד דולר.

מלאנוקס תמשיך לעמוד במוקד על רקע הירידה במחיר המניה. מבדיקת "גלובס" עולה כי בשוק מתבצעת זה מספר שבועות מכירה מסיבית של מניות מלאנוקס - אם באמצעות מכירה סטנדרטית, אופציות או מכירה בחסר - על ידי מגוון של משקיעים, ביניהם קרנות גידור וגופים מוסדיים גדולים, כולל בנקים זרים מהשורה הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully