וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באירופה, החוזים העתידיים צונחים עד 1.5%

נדב נוימן

21.12.2012 / 12:56

הנסיון להמנע מהצוק הפיסקלי המאיים על כלכלת ארה"ב נכשל - הקונגרס סרב לתמוך הלילה בתכנית חלופית לפתרון הבעיה. ירידות שערים באסיה, אירופה ובחוזים על מדדי וול סטריט

הכשלון המסתמן בסוגיית הצוק הפיסקלי בארה"ב גורר את השווקים בעולם למטה. בורסות אירופה מתנהלות היום (ו') בירידות שערים והחוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מצביעים על פתיחה שלילית. גם המסחר באסיה ננעל בירידות שערים.

זאת, לאחר שיו"ר הקונגרס בארה"ב לא הצליח להעביר את נוסחת הפשרה לטיפול בסוגיית הצוק הפיסקלי. כעת, נראה שהסיכויים להגיע להסכם שואפים לאפס מאחר והקונגרס יצא לחופשת חג המולד, ומסתמן כי כלכלת ארה"ב בכל זאת תיפול מאותו "צוק".

הנסיון להמנע מהצוק הפיסקלי המאיים על כלכלת ארה"ב נכשל. לאחר משא ומתן בין הנשיא אובמה ליו"ר בית הנבחרים ביינר במסגרתו הושגה פשרה בין השניים, הקונגרס סרב לתמוך הלילה בתכנית חלופית לפתרון חלקי של הבעיה.

התבוסה שהנחילו לביינר חייליו שלו חוללה כאוס בזירה הפוליטית האמריקנית ומזערה את הציפיות שהבית הלבן והרפובליקנים יצליחו לגבש נוסחת פשרה שתמנע נפילת ריסוק מהצוק ב-1 בינואר. ביינר הוציא אמש את בית-הנבחרים לחופשת חג המולד, השיחות בינו לבין אובמה נותרו תלויות באוויר, בלי מועד לחידושן, והתהום מתחת לצוק נותרת.

הצעת ביינר היתה פוטרת מהעלאות מס את כל אזרחי ארה"ב שהכנסותיהם נמוכות ממיליון דולר בשנה. (להשוואה: הצעתו של אובמה, במו"מ עם ביינר, היתה פוטרת מהעלאת שיעורי המס בעלי הכנסה מתחת ל-400 אלף דולר בשנה). משמעות הצעת ביינר היא, כמובן, העלאת שיעורי המס לאלה שהכנסותיהם עוברות רף של מיליון דולר, דבר אותו לא היו מוכנים לקבל מחוקקי הסיעה הרפובליקנית.

לחץ על קפריסין

סוכנות הדירוג S&P חתכה אמש את דירוג האשראי של קפריסין בשתי דרגות, ל-"+CCC", עם תחזית שלילית, על רקע לחץ פיננסי כבד על המדינה כאשר הדיונים לגבי חילוצה טרם הבשילו לכדי גיבוש חבילת סיוע.

על פי S&P, הסיכון לחדלות פרעון אצל קפריסין הינו "סביר ואף מתגבר", על רקע דיונים מתמשכים בין המדינה לגוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית באשר לחבילת חילוץ כלכלי.

בבריטניה הוציא המפקח על הבנקים דוח לפיו על על הממשלה הבריטית לשקול פירוק של הבנקים במדינה במקרה הצורך. הדוח מציין כי יש לנקוט בצעדים דרסטיים על מנת להבטיח יציבות פיננסית.

גם המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות שערים על רקע סוגיית הצוק הפיסקלי.

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הודיע אתמול כי יוסיף עוד 10 טריליון ין יפני (כ-119 מיליארד דולר) לתוכנית רכישת הנכסים שלו, בעודו מותיר את הריבית ללא שינוי בשיעור של 0.1%. הבנק המרכזי הצהיר כי הוא רואה "דרגה גבוהה של אי ודאות בכלכלה היפנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully