וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין: "מתקדמים במרץ לקראת קידוח בגבריאלה"

קובי ישעיהו

23.12.2012 / 12:03

שותפות קידוחי הגז והנפט מודיעין דיווחה הבוקר לבורסה על שיפור בהסכמי הקידוח. "על מנת לעמוד בהסכמות ובתקציב הקידוח ברישיון גבריאלה, השותפות תידרשנה לבצע הנפקה"

שותפות חיפושי וקידוחי הגז הטבעי והנפט מודיעין, הנמצאת בשליטת צחי סולטן ואי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווחה הבוקר על שינויים בהסכמים מול מפעילת אסדת הקידוח "הומר פרינגטון".

בשבועיים האחרונים צנחה מניית מודיעין ובשבוע שעבר דיווחה השותפות כי ספק אסדת הקידוח הומר פרינגטון, שעתידה לקדוח ברישיון "ים חדרה", פנה לשותפות בדרישה להעמיד תוך 2 ימי עסקים מכתב אשראי בהיקף של 37 מיליון דולר, בהתאם להסכם הקידוח בין הצדדים.

לאחר מו"מ הצליחה מודיעין לבטל את ההסכם הנוגע לאסדת הקידוח ברשיון "ישי" בעלות מופחתת ולאחר שמסרה למפעילת ה"הומר פרינגטון" ציוד שנרכש בכ-14 מיליון דולר.

בנוסף, מודיעים הורידה את החיוב על יום עבודה של האסדה ל-415 אלף דולר לעומת 500 אלף דולר מקודם ואת את "זמן ההמתנה" ל-300 אלף דולר ב-10 הימים הראשונים ופחות מזה לאחר מכן. לאחר 75 ימי המתנה יהיו השותפים ברישיון גבריאלה רשאים להמשיך לשלם את דמי ההמתנה המיוחדים ולספק אסדת הקידוח תהא זכות לבטל את ההסכם.

בנוסף, מודיעין תשלם לספק אסדת הקידוח, באופן מיידי, סך של 2.5 מיליון דולר אשר יזקפו על חשבון עלויות הקידוח וההובלה של האסדה.

השותפות תעמיד לספק אסדת הקידוח מכתב אשראי בסך של 20 מיליון דולר עד ליום 31 בינואר.

עוד נאמר בהודעה של מודיעין כי "על מנת לעמוד בהסכמות האמורות ולהעמיד את חלקה של השותפות במכתבי האשראי ובתקציב הקידוח ברישיון גבריאלה, השותפות תידרש לבצע, לרבות באופן מיידי, הנפקה לצורך גיוס הון. כמו כן, כחלק מההערכות המימונית לביצוע קידוח ברישיון גבריאלה, השותפות פועלת לצירוף שותפים נוספים והפחתת שיעור זכויות ההשתתפות שלה ברישיון" (כיום יש למודיעין 70% מהזכויות ברשיון).

רון מאור, מנכ"ל מודיעין, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "אנחנו מתקדמים במלוא הקיטור לביצוע הקידוח בגבריאלה, השגנו מול 'נובל דרילינג' הסכם משופר לביצוע הקידוח הזה, בכפוף ללוחות הזמנים של משרד האנרגיה".

תוכנית העבודה של גבריאלה קובעת שהקידוח צריך להתחיל עד יוני 2013. הקידוח ב'גבריאלה' צפוי לעלות בשלב הראשון 96 מיליון דולר ועוד 34 מיליון דולר בשלב ב' (מבחן הפקה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully