וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בירידות שערים

פאדי מועלם

23.12.2012 / 16:39

על רקע הקשיים במשא ומתן לפיתרון בעיית הצוק הפיסקאלי נסגר המסחר גם בבורסה התל אביבית בירידות שערים. מחר: החלטת בנק ישראל על הריבית לחודש ינואר

גלובס

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בירידות, זאת על רקע מה שמסתמן ככישלון המגעים להגיע להסכמה בנושא הצוק הפיסקלי בארצות הברית לפני סוף השנה הנוכחית. מחר יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש ינואר, ולפי הערכות של כ-70% מכלכלני המאקרו במשק הוא צפוי להשאיר אותה ללא שינוי על 2%.

נתוני בורסה 23.12.2012. גלובס
נתוני בורסה 23.12.2012/גלובס

מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, שוקלת להאריך שוב את יום המסחר עד השעה 17:30. במסיבת עיתונאים שנערכה היום במטה הבורסה ברחוב אחד העם הת"א אמרה לבנון כי הנושא יועלה לדיון בישיבת הדירקטוריון הקרובה בחודש ינואר, מתוך הערכה כי הדבר יביא להגדלת מחזורי המסחר בבורסה "40% ממשקל המניות במדד ת"א-25 הן מניות דואליות, וכרגע אין חפיפה במסחר ביניהן", אמרה לבנון. "מחזורי המסחר לא יחזרו למה שהם היו. אנחנו נמשיך לחלום על שנת 2007". (לסיפור המלא)

בזירה המקומית המסחר ננעל ביום חמישי בירידות שערים כשמדד ת"א 25 איבד 0.46% וננעל על רמה של 1,220.74 נקודות. למרות שבשבוע שעבר אמר המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל שיש סיכוי טוב לכך שמדד ת"א 25 יפרוץ השבוע את רף ה-1240 נקודות, עצם העובדה שהמדד לא חצה את רף ה-1217 נקודות עלפי מטה ממשיכה לספק לו אופטימיות לגבי כיוונו הכללי של המדד.

"ת"א 25 סבל מהלחץ על מלאנוקס ועל טבע, לחץ שמימש את התחזית הדובית לגביהן שניתנה כאן בשבוע שעבר. אבל, המדד לא ירד מתחת ל-1217, רמת התמיכה שעודכנה לגביו ולכן מגמת העלייה עדיין תקפה", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "מהלך מעל ל-1233 נקודות יחשב סימן שורי. מהלך מתחת ל-1217 נקודות ילמד על שינוי למגמת ירידה. הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

האם הריבית תרד?

מחר צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטת הריבית שלו לחודש ינואר 2013. ההחלטה הפעם תרכז עניין מיוחד לאור מדד המחירים לצרכן של חודש נובמבר שפורסם לפני שבועיים והצביע על ירידה של 0.5% לעומת צפי של האנליסטים שהוא יישאר ללא שינוי. בשל כך, ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-1.4% בלבד, נמוך מאמצע היעד הממשלתי, מה שמגביר את הערכות האנליסטים שבנק ישראל ייאלץ להוריד את הריבית שנמצאת כעת על 2%.

נעבור לארצות הברית ולדרמה שהתחוללה שם בסוף השבוע כשיו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר נאלץ למשוך את הצעת החוק שלו ל"תוכנית חלופית" לבעיית הצוק הפיסקלי לאחר שהתברר לו כי לא יצליח להשיג את התמיכה הדרושה מקרב המפלגה שלו להצעת החוק שנועדה להעלות את המסים רק עבור אלה שמשתכרים מעל למיליון דולר בשנה, ונועדה כתוכנית חירום במידה והמשא ומתן בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא הצוק הפיסקלי ייכשל.

מספר שעות לאחר מפח הנפש שספג ביינר בקונגרס - שכן רוב ההתנגדות להצעת החוק באה מקרב הפלג הקיצוני ביותר של המפלגה הרפובליקנית כמו אנשי תנועת "מסיבת התה" - קיים נשיא ארצות הברית ברק אובמה מסיבת עיתונאים מיוחדת בבית הלבן ובה הוא הביע אופטימיות לפיה ניתן יהיה להגיע להסכמה בעניין הזה עוד לפני סוף השנה.

אובמה אמר שהוא מוכן לדון בהצעה שתיושם בשלבים ולא בבת אחת, בנוסף הציע לאשר במיידית הצעת חוק שמאריכה את הטבות המס עבור האזרחים שמשתכרים עד 250 אלף דולר בשנה, ועל שאר הפרטים ידונו בהמשך. אולם כרגע נראה כי הסיכוי להגיע להסכם כלשהו בסוגייה נראה קלוש ביותר שכן אובמה טס אתמול עם משפחתו להוואי שם יבלה את חופשת חג המולד, ואילו הקונגרס והסנאט התפזרו לרגל החג ולא יתכנסו שוב עד ה-27 בדצמבר.

חזרה לטריטוריה קצת יותר קרובה אלינו, לאיטליה, שם הודיע ביום שישי ראש הממשלה מריו מונטי על התפטרותו מתפקידו וזאת בהתאם להתחייבות שהעניק לנשיא המדינה ג'ורג'יו נפוליטנו לפיה הוא מתכוון להתפטר מיד עם אישור תקציב המדינה לשנת 2013. הערב הודיע נשיא איטליה על פיזור הפרלמנט ובכך נסללה הדרך להקדמת הבחירות הכלליות באיטליה שעל פי ההערכות צפויות להתקיים בחודש פברואר הקרוב.

האם מלאנוקס עומדת בפני אזהרת רווח או הכנסות?

ביום חמישי האחרון דווח ב"גלובס" כי בשוק מתבצעת זה מספר שבועות מכירה מסיבית של מניות מלאנוקס (22100.00 -4.70%) - אם באמצעות מכירה סטנדרטית, אופציות או מכירה בחסר - על ידי מגוון של משקיעים, ביניהם קרנות גידור וגופים מוסדיים גדולים, כולל בנקים זרים מהשורה הראשונה. הסיבה למימושים, כך על פי הערכות, היא חשש שתוצאות החברה ברבעון הנוכחי או הבא (הראשון של 2013) יהיו רחוקות מאלו שהשוק מצפה להן. באשר לביצועי הרבעון הנוכחי, יתכן שמלאנוקס אף תפרסם בימים הקרובים אזהרת הכנסות או רווח. ממלאנוקס נמסר בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".

גם המניה של טבע (14140.00 -0.91%) המשיכה לרכז עניין וזאת לאור הביצועים של המניה בשבוע האחרון. החברה הודיעה השבוע על חתימה על קו אשראי חדש בהיקף של 3 מיליארד דולר, ללא מתן בטחונות, למשך 5 שנים שיחליף את קו האשראי הקודם של החברה שעמד על 2.5 מיליארד דולר.

טבע ומלאנוקס ריכזו עניים עקב פערים שליליים מול וול סטריט (0.4% וכ-1% בהתאמה). פערים שליליים נפתחו גם בנייס, סלקום (3350 -3.32%) (כ-2%), פרטנר (2284 -1.85%) פריגו (38740 -0.15%) (0.8%) ואלביט מערכות (14980 -1.45%) (1%).

קבוצת אי.די.בי (1292 +0.16%) החלה במגעים עם בנקים בישראל להסדר חוב - כך עולה מדיווח של הקבוצה היום לבורסה. מדובר בחוב של כ-354 מיליון שקל כאשר התשלום הקרוב הינו בגובה 65 מ' ש', בחודש מאי. "נוכח ההוראות והעילות הקבועות בהסכמי ההלוואה של החברה מול הבנקים, מודיעה החברה כי היא באה בדברים עם הבנקים ביחס לכך", נכתב בדיווח של אי.די.בי.

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ (2224.00 +3.59%) חתמה על מסמך עקרונות לא מחייב להשקעה בחברת CARR העוסקת בנדל"ן מניב לצרכי השכרה, לרבות ניהול ואחזקה של בנייני משרדים שבבעלותה באזור מטרופולין וושינגטון DC וכן ברכישה, ייזום ופיתוח של מקרקעין לצורכי השכרה באותו איזור. בסך הכל צפויה אלוני חץ להשקיע כ-300 מיליון דולר בעסקה.

חברת כלכלית ירושלים (2028 -1.17%) דיווחה היום כי חברת בת בבעלות מלאה שלה חתמה על מסמך הבנות מתוקן עם הרוכש למכירת מלוא הון המניות של ארבע חברות שלה, שבבעלותן 48 נכסים ברחבי שוויץ המיועדים למסחר, משרדים ותעשיה בשטח בנוי כולל של כ-97,000 מ"ר.

חברת שמן נפט וגז (17 -0.58%) דיווחה היום על השלמת גיוס נוסף בהיקף של 24 מיליון שקל מצדדים שלישיים בלתי קשורים בדרך של הצעה פרטית. בכך משלימה החברה גיוס כולל של כ-44 מיליון שקל בתוך כשבוע ומצליחה לגייס את מרבית המימון הנדרש להשלמת תקציב הקידוח "ים 3".

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully