וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שבועיים: רשות המסים גייסה כ-200 מיליון שקל לקופת המדינה בגין חוק הרווחים הכלואים

‎‎אדריאן פילוט‏

23.12.2012 / 18:50

‎‎‏6 חברות בחרו להפשיר חלק מהעודפים הפטורים ולשלם את מס החברות בגין חלוקת הדיבידנדים. מנהל רשות המסים, דורון ארבלי: אכניס 3 מיליארד שקל כפי שהתחייבתי‏

6 חברות בחרו להיכנס לתחולתו של חוק הרווחים הכלואים, להפשיר חלק מהעודפים הפטורים שלהם ולשלם את מס החברות בגין חלוקת הדיבידנדים. בגין תשלום זה נכנסו לקופה הציבורית כ-200 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". הכסף הגיע שבועיים בלבד אחרי פרסום טפסי הדיווח וחודש ימים אחרי כניסת החוק לתוקף.

מתגובת רשות המסים לפניית "גלובס" עולה כי חלק מהחברות שהצטרפו למהלך טרם הפשירו את מלוא העודפים הפטורים שלהן, ולכן צפויות הפשרות נוספות מאותן חברות, אשר בהתאם לתוכניות העסקיות שלהן, מעדיפות לבצע חלוקות דיבידנד בשנת 2013.

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, מסר כי "לאור קצב גביית המס הגבוהה מהמהלך, צפויה הוראת השעה להכניס לקופת המדינה למעלה מ-3 מיליארד שקל, להם התחייבה בהצעת החקיקה".

עוד עולה מתגובת רשות המסים כי במקביל להוראת השעה, עומדת רשות המסים לצאת בהוראת ביצוע, שמדגישה כי חברות שביצעו שימושים ברווחים, שהופטרו ממס במסגרת המסלול הפטור ושלא בהתאם לתכלית החוק, "ייראו באותם שימושים כחלוקת דיבידנד, אשר מחייבת את החברות בתשלום מס החברות, ממנו הופטרו, בעוד ניכוי מס במקור של 15% על הדיבידנד". ברשות מתריעים כי "במקרים המתאימים תוציא רשות המסים שומות לחברות".

בשבועות האחרונים החלו דיווחים בכלי התקשורת בדבר "לאקונות" הקיימות בחוק החדש, שבסופו של דבר יובליו לכך שהחברות ימשיכו להתחמק מתשלום מס בגין הרווחים הכלואים, ואין טעם לצפות לכספים ממקור זה כדי להתמודד עם הגירעון הממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully