וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ר אורלי אינס תובעת 1.1 מיליון שקל: "חשפו את זהותי"

חן מענית

25.12.2012 / 14:35

אינס, שטענה כי הוטרדה מינית ע"י ניצב בדימוס אורי בר-לב, הגישה תביעת לשון הרע נגד כלי תקשורת שונים ונגד העיתונאי יואב יצחק

ד"ר אורלי אינס, שטענה כי הוטרדה מינית על-ידי ניצב בדימוס אורי בר-לב, הגישה באחרונה לבית המשפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע בסך כולל של כ-1.1 מיליון שקל נגד כלי תקשורת שונים ונגד העיתונאי יואב יצחק, בטענה כי הם חשפו את זהותה בציבור וגרמו לה נזקים בשל כך.

"חשיפת זהותה של אינס הייתה יריית פתיחה ללינץ' תקשורתי שעברה לאחר או בגלל שאזרה אומץ רב להתלונן על גורמים בכירים", כתבו פרקליטיה של אינס, עורכי הדין רונאל פישר, שלומי הדר והדר מורד ממשרד רונאל פישר, נרי ושות' בכתב התביעה.

כזכור, ד"ר אינס, שיזמה את פרויקט "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון פנים, טענה כי במהלך כנס שנערך באילת היא הוטרדה על-ידי ניצב בר-לב. בהמשך פתח היועץ המשפטי לממשלה בחקירה נגד בר-לב. בעקבות החלטת היועץ לפתוח בחקירה נגדו נאלץ בר-לב, שנחשב למועמד לתפקיד המפכ"ל, להסיר את מועמדותו.

באפריל 2011 החליט היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, לסגור את תיק החקירה נגד ניצב בר-לב בשל חוסר עניין לציבור, ולהימנע מהגשת כתב אישום נגדו בעבירה של הטרדה מינית כלפי ד"ר אורלי אינס. וינשטיין קיבל את החלטתו נוכח עמדתה של אינס בעקבות התנצלותו של בר-לב בפניה.
בר-לב הודיע כי הוא "מקבל אחריות מלאה על ההתנהגות הבלתי ראויה בהקשר המיני" כלפי אינס, והביע צער על הפגיעה בשמה הטוב כתוצאה מפרסומים שונים שליוו את הפרשה. בר-לב הודיע עוד כי כביטוי לקבלת אחריות זו הוא מתנצל בפני אינס, ובמקביל הודיע על פרישה משירות במשטרת ישראל.

בתחילת הפרשה נמנעו כלי התקשורת מלפרסם שאת שמה המלא של אינס וכינו אותה בפרסומים "א'". בנובמבר 2010 חשפה אינס את זהותה בפומבי כשאמרה: "שמי אורלי אינס. בשבועות האחרונים קיבלתי שם חדש - א'. אז אני כבר לא א'. אני לא מסתתרת ולא מתביישת. לא עשיתי שום דבר רע, ואני לא מפחדת.

"בשבועות האחרונים, מאז העזתי להתלונן, דמי הותר בתזזיתיות חסרת תקדים. רבים עוסקים בניסיון להשחיר את אישיותי, את כוונותיי... בשבועות האחרונים הוצגתי על-ידי גורמים כ'מתלוננת סדרתית', כמעלילת עלילות וכאישה מניפולטיבית" .

כעת טוענת אינס בתביעת הדיבה שהגישה כי ללא הסכמתה ושלא מרצון, היא נותרה "חשופה אל כיכר העיר", שם דאגו הנתבעים בזה אחר זה - בין בשירות אותם עברייני מין ובין בשם המציצנות הבלתי נסבלת - לבצע בה סיכול ממוקד ולהשחיר את דמותה ואישיותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully