וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ברעם מוותר על הזיכיון לפרסום ברכבת

‎‎ענת ביין-לובוביץ'‏

26.12.2012 / 13:16

זאת אחרי שנתיים בלבד. ‎‎עפ"י החוזה, החברה יכולה הייתה להחזיק בזיכיון הפרסום ברכבת‏ עד 10 שנים. ברכבת שוקלים אם לצאת למכרז חדש‏

‎‎חברת פרסום החוצות ברעם פרסום מקורי מוותרת על הזיכיון שלה לפרסום ברכבת, שבו זכתה לפני שנתיים בלבד - כך נודע ל"גלובס".

על-פי החוזה שבו זכתה החברה, היה באפשרותה להחזיק בזיכיון עד 10 שנים. בתום שנתיים מתחילתו ניתנה לחברה אפשרות לצאת או להמשיך בהתקשרות למשך הזמן הנותר, אך ללא תחנת יציאה נוספת.

‏כפועל יוצא מההחלטה של ברעם, שוקלים ברכבת את אפשרויות אופן שיווק הפרסום בשטחי הרכבת בעתיד. יש להניח כי ברכבת יבחרו לצאת למכרז שבו ינסו למצוא ספק חדש, אך קיימת אפשרות כי ייעשה ניסיון לשווק את הפרסום באופן עצמאי.

‏חברת ברעם פרסום מקורי זכתה בזיכיון לפרסום ברכבת בינואר 2011, עם הצעה שעמדה על תשלום דמי זיכיון של כ-7 מיליון שקל בשנה.

ההתקשרות של הרכבת עם ברעם באה לאחר התקשרות ממושכת עם אדרי מדיה גרופ (שהתמזגה בהמשך עם הדיה והפכה להדריה), שהחזיקה את הזיכיון מאז 2005 - גם היא תחת התחייבות של כ-7 מיליון שקל בשנה. תקופת הזיכיון עם הדריה לא עברה בשקט, ולא אחת התגלעו בין הצדדים סכסוכים‎ ‎מסחריים בסוגיות שונות, וכן נוצר משבר מסחרי בין הרכבת להדריה, שבמסגרתו ניהלו הצדדים משא-ומתן על הפחתת דמי הזיכיון.

‏בתחילת 2011 אמורה הייתה להיכנס לתוקף הארכה נוספת של דמי הזיכיון, וברכבת ביקשו להעלות את התשלום עליו לכ-9 מיליון שקל בשנה. כתוצאה מכך נפרדו הצדדים, והרכבת יצאה למכרז חדש.

‏נראה כי בברעם ראו בזכייה בזיכיון יעד אסטרטגי חשוב, בין היתר מאחר שמדובר במכרז המדיה הגדול בישראל, והם השקיעו מאמצים גדולים בשיפור השירות, איכות הפרסום והמתקנים. בין היתר הוכנסו לשימוש מוצרי פרסום חדשים כמו מיצגים, מתקנים אלקטרוניים, פרסום על גבי שולחנות, וכן יצרו פעילויות קד"מ כגון תצוגת אפנה ברכבת, טעימות מזון וכדומה.

‏אולם, למרות הכוונות הטובות נקלע ענף הפרסום לשנתיים קשות, כשתחת המחאה הצרכנית עוגת הפרסום כולה קטנה, וגרוע מזה, נוצר שפל חסר תקדים בתדמית של רכבת ישראל - זאת לאחר שחוותה בשנתיים אלה סכסוכי עבודה קשים ומתוקשרים, שבאו לידי ביטוי גם בנושאי תפעול בשטח באופן של סגירה והשבתת קווים וכדומה.

‏ייתכן כי על רקע זה שקלו בברעם את המשך דרכם ומצאו כי בסיטואציה הנוכחית דמי הזיכיון יקרים מדי.

‏גיא ברעם, מבעלי ברעם פרסום מקורי, סירב להתייחס לידיעה. מהרכבת לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה. ‏‎‎‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully