וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; "העיניים עדיין נשואות לוושינגטון"

יוסי ניסן

26.12.2012 / 23:19

אמזון צנחה 3.8%, RIMM זינקה 11.4%. מדד קייס שילר עלה ב-4.3% (שנתי) יותר מהצפי. אובמה קיצר חופשתו כדי לשוב ולטפל בסוגיית הצוק הפיסקלי שדורשת פיתרון מהיר

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ד') בירידות. אתמול לא התקיים מסחר בניו-יורק, וביום שני הבורסות ננעלו ב-20:00 שעון ישראל ובירידות של עד 0.5%. ברקע, כמובן, סוגיית הצוק הפיסקלי שדורשת פיתרון מהיר - מה שהביא את נשיא ארה"ב ברק אובמה לקצר את חופשת החג בהוואי ולשוב מחר לוושינגטון על מנת לטפל בסוגיה שמאיימת לגרור את המשק למיתון. בזירת המאקרו מדד קייס-שילר היכה את תחזיות האנליסטים, אולם מה שהעיב על המסחר היה החשש כי מכירות הקמעונאיות הגדולות היו חלשות מהרגיל במהלך החג.

בורסה ניו יורק. GettyImages
חוזרים מחג המולד לתקופה מלאה בחששות/GettyImages

"העיניים עדיין נשואות לוושינגטון", אומר סקוט ארמיגר, מנהל השקעות בחברת Christiana Trust. "השאלה כעת היא עד כמה רק יהיה הפתרון למצוק הפיסקלי, או האם קובעי המדיניות ידחו ההחלטה ויגלגלו אותה לפתחו של הקונגרס"?

למי שעוד לא יודע, אם יש כאלה, הצוק הפיסקלי הוא שורה של קיצוצים והעלאות מסים בהיקף של 607 מיליארד דולר שייכנסו לתוקף ב-1 בינואר - ביום שלישי הבא. נכון להיום, הדמוקרטים בראשות אובמה והרפובליקנים לא קרובים להסכמות בסוגיה.

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר משך את הצעתו לפתרון הסוגיה, לאחר שלא השיג רוב נדרש אפילו בקרב חברי מפלגתו הרפובליקאים. התוכנית שלו מכונה plan B והיא כללה העלאת המס על העשירים המרוויחים מעל מיליון דולר בשנה.

אובמה צפוי להיפגש עם הארי רייד, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, כדי לקדם חקיקה בבית הנבחרים. הוא ייפגש גם עם מיטש מקונול, מנהיג המיעוט הרפובליקאי בסנאט, כדי לנסות להגיע עימו להסכמות. נשיא ארה"ב מעוניין להעלות את המס לאלו שהכנסתם היא 250 אלף דולר בשנה ומעלה - כך שהצדדים עדיין רחוקים מפתרון.

צפי לעלייה במחירי הבתים

בזירת המאקרו התפרסם היום מדד קייס שילר, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב לחודש אוקטובר. המדד הצביע על עלייה של 4.3% (שנתי) במחירי הבתים, לעומת צפי לעלייה של 3.9%, לאחר שבספטמבר המדד עלה ב-0.3%, והמחירים ב-12 החודשים האחרונים טיפסו ב-3%.

בורסות אירופה היו סגורות היום לרגל חג המולד, ובאסיה הבורסות שהיו פתוחות היום ננעלו בעליות שערים. השווקים בהונג קונג, אוסטרליה וניו זילנד היו סגורים היום לרגל חג המולד.

מניות הקמעונאות בלטו היום במסחר על רקע חגיגת הקניות לחג בארה"ב. לפי נתונים ראשוניים שפורסמו היום בארה"ב מצביעים על עלייה מתונה בלבד בקצב המכירות בתקופת החג, בקצב האיטי ביותר מאז 2008. בין המניות הבולטות נציין את וול-מארט ( 67.99 -0.85% ), טרגט ( 59.21 -0.55% ) ואמזון ( 248.63 -3.86% ) המקוונת.

יצרנית הבלקברי זינקה במחזור ער, בעקבות הציפייה להשקת מכשיר הבלקברי 10 שצפויה להיות בסוף חודש ינואר. לפי הערכות המכשיר החדש יזכה הפעם לאהדת הלקוחות.

חברת נובה ( 8 +4.03% ) הישראלית ספקית פתרונות מטרולוגיה עבור בקרת תהליכים בשוק המוליכים למחצה, קיבלה הזמנות בהיקף כולל של למעלה מ-15 מיליון דולר ממספר לקוחות.

חברת התוכנה מג'יק ( 4.49 -2.60% ) הטמיעה את מערכת 4Trade לשילוח מטענים ועמילות מכס במשרדי חברת השילוח הבינלאומי סי-ווי לוגיסטיקס ברמת-גן. היקף הפרויקט מוערך ב-700 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully