וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות כנס השקת הקמפיין של הליכוד - 700 אלף שקל

לילך ויסמן

27.12.2012 / 9:43

התקציב הורכב משיתוף התקציבים של הליכוד וישראל ביתנו. שרית חדד קיבלה 75-80 שקל לשני שירים. הליכוד-ביתנו: "חלק ניכר מעלויות האירוע הינו בשל דרישות השב"כ"

בליכוד-ביתנו רצו להשיק את הקמפיין בסגנון אמריקאי "אובמה סטייל", אבל עכשיו הגיע הזמן לשלם את המחיר שנאמד במאות אלפי שקלים: כ-700 אלף שקל מתוך התקציב המשותף לשתי המפלגות שהתאחדו הושקעו באירוע שהתקיים בבנייני האומה בירושלים ונמשך כשעתיים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היארוע נמשך שעתיים בלבד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכסף שימש בין היתר להשכרת האולם, סוג הבמה, אבטחת המקום, בלונים ושילוט, אבל גם להפקת סרטונים שהוקרנו במהלכו, להנחייתו של הזמר דודו פישר, ולהופעתה בת שני השירים בלבד של הזמרת שרית חדד שעלתה כ-75-80 אלף שקל. הפקת האירוע גררה הוצאות כספיות רבות נוספות שלא כלולות בסכום זה.

באיחור של כמה שבועות השיקו שלשום (ג') הליכוד-ביתנו את קמפיין הבחירות בכנס ענק שהתקיים בבנייני האומה. בכנס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומספר שתיים ברשימה אביגדור ליברמן, וכן כל שרי וחברי הכנסת של שתי המפלגות.

עד כה נמנעו בליכוד-ביתנו מלקיים קמפיין מוצהר. בראיונות שהעניק בסוף השבוע שעבר נתניהו לשלושת ערוצי הטלוויזיה הוא הסביר כי עד כה היה עסוק בניהול ענייני המדינה ובקיומו של מבצע "עמוד ענן" ואילו רק עכשיו התפנה לניהול קמפיין פוליטי. כעת, כשנותרו פחות משלושים יום עד מועד הבחירות, וכשתקציבם הענק של הליכוד-ביתנו נותר כמעט ללא שימוש, החליטו במפלגה המאוחדת לפתוח את הקמפיין ולעשות שימוש בכספי מימון המפלגות שעומדים לרשותם.

השקת הקמפיין של הליכוד-ביתנו התקיימה על רקע עימות חזיתי של נתניהו עם שניים משותפיו הטבעיים: יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ועם שלושת ראשי ש"ס וכן על רקע טענות קשות מצד רבים משרי הליכוד שטוענים כי לא שותפו בקמפיין עד כה. בקרב השרים נשמעה ביקורת על כך שצוות ההסברה אינו מאפשר להם להתראיין ומעדיף להופיע בכלי התקשורת בעצמו. גם בתוך מטה הבחירות עצמו נמתחה ביקורת קשה באחרונה על אופן ניהול הקמפיין ועל העומדים בראשו.

תגובת מטה הליכוד-ישראל ביתנו: "עלות הכנס היא כ-700 אלף שקל אשר מחולקים בין שתי המפלגות ופרסומו באופן שיטעה או ייצור רושם כאילו יש מחלוקת לגביו תחשוף את 'גלובס' לתביעה משפטית. לעצם העניין - בכל מערכת בחירות מקיימות כל המפלגות כנסי פתיחה, הפעם הכנס משותף לשתי מפלגות גדולות וישתתפו בו שרים, ח"כים וכ-3,000 פעילים. חלק ניכר מעלויות האירוע הינו בשל דרישות השב"כ הקובע את רמת אבטחת האירוע, סוג האולם, סוג הבמה ועוד לצורך האירוע. יודגש שוב, שכיון שעלויות הכנס מחולקות בין 2 מפלגות גדולות ולמעשה חוסכות קיום נפרד של כל כנס, וכיוון שחלק ניכר מהעלויות נובעות מעלויות אבטחת רה"מ והשרים, כל פרסום שיצור רושם אחר ויטעה את הקוראים ולא ידגיש במידה שווה את הנתונים הללו הינו פרסום שעלול לעלות בגדר לשון הרע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully