וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה הצטמצמו דוחות התנועה? תלוי מתי שואלים

27.12.2012 / 16:18

המפכ"ל דנינו ומפקד משטרת התנועה טענו לירידה חדה בקנסות ועלייה בדוחות על מהירויות המסכנות חיים. אלא שמצגת שהציגו הם עצמם לממשלה בחודש שעבר מראה תמונה הפוכה

על רקע הביקורת הציבורית נגד מצלמות המהירות החדשות והטענות כי הן משמשות כ"מסחטות כספים", מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו התפאר שלשום בצמצום של כמיליון דוחות בשנה וחצי האחרונות. אלא שמצגת של דנינו לממשלה מחודש שעבר מראה תמונה שונה לחלוטין.

דנינו ומפקד משטרת התנועה, ניצב ברונו שטיין, אמרו שלשום כי כמות הדוחות דווקא ירדה בשנה וחצי האחרונות במיליון דוחות מאז שבוטלו מכסות הדוחות שהוטלו על שוטרי התנועה. שטיין הוסיף כי "השינוי הוכיח את עצמו. בשנה האחרונה רשמנו מיליון דוחות פחות - אולם 86% דוחות יותר נרשמו על מהירויות גבוהות המסכנות חיים. שוטרי התנועה התפנו לעבודה מול העבריינים, והעובדות בשטח מדברות - השנה נרשמו 4,000 נפגעים פחות בתאונות הדרכים ובנוסף כ-100 הרוגים פחות". (לסיפור המלא)

תפוקת דוחות משטרת תנועה. גלובס
תפוקת דוחות משטרת תנועה/גלובס

ומה בפועל? לפניכם עמוד ממצגת של דנינו ושטיין עצמם, לממשלה, ב-4 בנובמבר; ניתן לראות כי בפועל הייתה ירידה של פחות מ-400 אלף דוחות - בניגוד להצהרותיהם של דנינו ושטיין.

ומה לגבי הטענה של 86% יותר דוחות על "מהירויות המסכנות חיים"? מהירויות כאלה הן מטבע הדברים מהירויות של "הזמנה לדין", כלומר אין ברירת משפט. אך מסתבר שבסך הכל נרשמה בשנה החולפת עלייה צנועה של 4% בלבד בדוחות הללו - ולא 86%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully