וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח ביציבות

פאדי מועלם

30.12.2012 / 16:37

על רקע הצוק הפיסקאלי המתקרב נחתם יום המסחר בבורסה התל אביבית במגמה יציבה. נשיא ארה"ב ברק אובמה עדיין שומר על אופטימיות זהירה במגעים עם הרפובליקנים

גלובס

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם (א') ביציבות, על רקע התגברות הסיכויים לנפילתה של הכלכלה האמריקאית מהצוק הפיסקלי ב-1 בינואר בעקבות המשא ומתן התקוע בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא. הנשיא ברק אובמה עדיין מנסה לשמור על אופטימיות מסויימת בעניין ומנסה להגיע להסכמה על "מיני-עסקה" שתטפל את המצב בשלבים.

נתוני בורסה 30.12.2012. גלובס
נתוני בורסה 30.12.2012/גלובס

נתחיל עם הבורסה המקומית שנעלה את שבוע המסחר ביום חמישי בירידות שערים כשמדד ת"א 25 איבד 0.15% מערכו וננעל על רמה של 1184.12 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל מעריך שלמרות שהגרף של המדד מצביע על היווצרותה של פסגה כפולה, המגמה לטווח הקצר והארוך עדיין כלפי מעלה.

"כרגע מה שרואים על הגרף זה תצורה של האות M. אני לא סבור שזו פסגה כפולה ואני חושב שהתמיכה באזור ה-1160 נקודות חזקה מהמשמעות הדובית של תצורת M", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "לכן, הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארת מגמת עליה ומכיוון שאנחנו קרובים לתמיכה, אז גם הגדרת המגמה לטווח הקצר. נחמד יהיה לראות בהקשר הזה תמיכה מעל 1180 נקודות וחשוב יהיה לראות תמיכה מעל 1160 נקודות. מהלך מתחת ל-1160 נקודות יחשב סימן מכר".

אך עם כל הכבוד לבורסה המקומית, המשקיעים בישראל ובעולם נושאים את עיניהם לעבר ארצות הברית ועוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות שמגיעות מכיוונה של וושינגטון, שבינתיים לא מבשרות טובות עבור הכלכלה האמריקאית בפרט ובמידה מסויימת גם עבור הכלכלה העולמית.

בהצהרה קצרה אך חריפה שמסר נשיא ארצות הברית מהבית הלבן בנוגע להתקדמות המשא ומתן בעניין הצוק הפיסקלי ותקף בחריפות את התנהלות המפלגה הרפובליקנית בעניין. בימים האחרונים מנסה אובמה לקדם "מיני-עסקה" שבמסגרתה יוארך תוקף הטבות המס עבור האזרחים שמשתכרים עד 250 אלף דולר בשנה, והקצבאות שמוענקות למובטלים.

אובמה התווה שני מסלולים לפעולה, ושניהם ממוקדים בסנאט: בשלב הראשון, מנהיגי הרוב הדמוקרטי והמיעוט הרפובליקני בסנאט, ריד ומקונל, צריכים לנסות לגבש פשרה ולהניחה על שולחנות הסנטורים להצבעה. אם הפשרה תאושר, היא תוכל לשמש בסיס לפעולת חקיקה מזורזת בשני הבתים.

אך באיום גלוי על הרפובליקנים בסנאט, התווה אובמה מסלול פעולה שני: "אם הסכם פשרה בין סנטור ריד לסנטור מקונל לא יושג מבעוד מועד, אני אקרא לסנטור ריד להביא להצבעה במליאה חבילה בסיסית, חבילה שתגן על המעמד הבינוני מהעלאות מס, תאריך את תחולת ביטוח האבטלה לשני מיליוני אמריקנים שמחפשים עבודה ותניח את התשתית לשיתוף פעולה עתידי להגברת הצמיחה הכלכלית ולהפחתת הגירעון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פלטפורמת ההפקה של "תמר" הוצבה

"פרויקט "תמר" הזה הוא מנוע הצמיחה הגדול ביותר של המשק הישראלי אי פעם" כך אמר שר האנרגיה והמים, ד"ר עוזי לנדאו, שחנך בסוף השבוע את פלטפורמת ההפקה של מאגר הגז הטבעי "תמר". הצבת הפלטפורמה הימית במרחק של 24 קילומטרים מערבית לחופי אשקלון היא שלב מרכזי לקראת תחילת הזרמת הגז הטבעי מ"תמר" לישראל המתוכננת באפריל. בטקס שנערך בסמוך לפלטפורמה השתתפו בכירי משרד האנרגיה והמים ונציגי השותפים ב"תמר" נובל אנרג'י, קבוצת דלק (88400 +2.42%), ישראמקו (61.1 +0.16%) ודור חיפושי גז. נציין גם את אבנר (258.5 +1.17%) ודלק קידוחים.

חברת אפריקה (775 +1.47%) דיווחה הבוקר כי החברה הבת שלה, אפי פיתוח, מצויה בשלבים מתקדמים של משא ומתן לרכישת חלקו של שותף, המחזיק ביחד עם אפי פיתוח בזכויות בחברה זרה, שהינה בעלת הזכויות בפרויקט נדל"ן במוסקבה. אם וככל שהמשא ומתן יבשיל לכדי הסכם, היקף התמורה שישולם על ידי אפי פיתוח בגין החלק הנרכש (לרבות התחייבויות מסוימות כלפי השותף) מוערך בסך של כ-200 עד 230 מיליון דולר.

שותפות מודיעין (25.2 -6.67%) הצליחה לגייס בהנפקה שביצעה ביום חמישי כ-56 מיליון שקל, לעומת המינימום שהציבה לעצמה ועמד על 50 מיליון שקל. מאידך, בשותפות קיוו לגייס סכום גבוה יותר, 70-80 מיליון שקל. בגיוס השתתפו בעלי השליטה החברה - אי.די.בי פתוח של נוחי דנקנר שהזרימה כ-8 מיליון שקל - כלל פיננסים חיתום הנמצאת בשליטת צחי סולטן הזמינה בכ-4 מיליון שקל לפחות וגם השותף הכללי השתתף בכ-4 מיליון שקל.

בינואר הקרוב, בתי ההשקעות וחברות הביטוח ייכנסו למשטר דמי הניהול החדש בשוקי הגמל וביטוחי המנהלים, וכבר עכשיו מסתמן שדמי הניהול המקסימליים בקופות ובביטוחים עשויים להיחתך בשיעור ניכר נוסף, ולהתקרב במידה רבה לאלו הנהוגים בשוק קרנות הפנסיה המקיפות החדשות. כך יקרה, על פי הערכות גורמים בשוק, אם וכאשר האוצר ישווה את אופן הנפקת האג"ח המיועדות בין קרנות הפנסיה לבין קופות הגמל וביטוחי המנהלים. נציין את הראל השקעות (16800 +1.82%) ואת כלל ביטוח (5580 -1.52%).

עסקת הרכישה של בניין HSBC על-ידי נכסים ובניין (18300.00 +6.15%), הזרוע הנדל"נית של אי. די. בי (1015 +0.10%), מסתמנת כאחת מהעסקאות המוצלחות שביצעו יזמים ישראלים בניו-יורק. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים הוגשה הצעה נוספת במחיר של 750 מיליון דולר לרכישת הבניין על-ידי הקונצרן הקוריאני יונדאי (Hyundai). אם תצא המכירה לפועל לפי מחיר זה, למציע הראשון (איש עסקים ניו-יורקי) או ליונדאי, היא צפויה להניב רווח של כ-150 מיליון דולר ותזרים של כ-350 מיליון דולר לנכסים ובניין.

טבע (13800.00 -0.36%) ריכזה עניין לאור החדשות מסוף השבוע לפיהם החברה איבדה בלעדיות על שיווק גלולה למניעת הריון בארצות הברית. חברת מיילן הודיעה כי חברת בת שלה קיבלה אישור מה-FDA לשווק גרסה גנרית לגלולה של טבע, והשיווק שלה יתחיל באופן מיידי. היקף המכירות של התרופה על פי מכון IMS עומד על כ-60 מיליון דולר בשנה.

מניית אלביט הדמיה (752.2 -9.38%) ואגרות החוב של החברה רשמו ירידות חדות לאחר שמעלות חתכה ביום חמישי את דירוג האג"ח של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully