וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוב האגרה בוטל - נדרשה לשלם על הוצאה לפועל

עדי בן ישראל

31.12.2012 / 10:33

רשות השידור הגישה דרישת תשלום חוב של כ-3,000 שקל לאם חד-הורית בלי טלוויזיה, נסוגה - אך חשבון הבנק מעוקל עד לתשלום להוצאה לפועל

גל התלונות של אזרחים נגד רשות השידור נמשך, בעיצומו של מבצע אגף הגבייה. אנסטסיה קוניסרצ'יק מרחוב אבו-שדיד בנתניה נפלה גם היא למלתעות הביורוקרטיה ונדרשה לשלם חוב של אלפי שקלים למרות שלטענתה שלא הייתה ברשותה טלוויזיה. המקרה הועבר למשרד עו"ד פרטי, חשבון הבנק שלה עוקל, ולמרות שלבסוף הוחלט לבטל לה את החוב -העיקול לא יוסר עד שהיא לא תשלם 400 שקל להוצאה לפועל, בגין התיק שנפתח לה...

"בשנת 2005 נפרדתי מבעלי וב-2008 התגרשנו", מספרת קוניסרצ'יק ל"גלובס". "עד 2005 הייתה לנו טלוויזיה ואז עברתי דירה ומאז אין לי טלוויזיה".

למרות זאת, קוניסרצ'יק מספרת שברשות השידור תבעו ממנה לשלם חוב של אגרת טלוויזיה משנת 2007, חוב שלאחר מכן "הומתק" לשנים 2009-2012.

"ברשות השידור טוענים שהם ערכו אצלי ביקורת ב-2009 וגילו שיש לי טלוויזיה", מספרת קוניסרצ'יק. "לא היו אצלי שום פקחים. דרשתי מהם שיגידו מי היה ומתי היו. הם אומרים שהם לא חייבים לומר לי שום דבר".

- עם מי בדיוק דיברת ברשות השידור? מה אמרו לך?

"דיברתי עם רותי, עם עוזי... הם טענו שיש לי חוב של 1,200 שקל. אחר כך הם אמרו שהם טעו והיו צריכים לחייב אותי משנת 2007, אז עשו לי טובה והודיעו שיחייבו רק מ-2009. הם גם טוענים יש עוד הוצאות אחרות של 1,700 שקל, ריביות ושכ"ט".

כידוע, במקרים כאלה מעבירה רשות השידור את הטיפול למשרד עו"ד פרטי, ומשם הדרך להסתבכות קצרה מאוד. במקרה של קוניסרצ'יק, התיק הועבר לעו"ד מרדכי האן-מרקוביץ', שהוציא פקודת עיקול לחשבון הבנק של קוניסרצ'יק.

"עיקלו לי את חשבון הבנק ב-20 בדצמבר", היא מספרת. "פניתי לרשות השידור והם אמרו שהתיק נמצא בטיפול עו"ד מרקוביץ', שהם כבר לא אחראים. "שם, במשרד עוה"ד, אמרו לי: 'טוב, אז אין לך טלוויזיה... אבל את צריכה לשלם עכשיו הוצאות של הוצאה לפועל כי פתחנו שם תיק ורק אז נסגור לך את העיקול. מדובר על 400 שקל".

- איך זה קורה שפתאום מוכנים לוותר לך כך על החוב?

"העו"ד אומר שרשות השידור ויתרו לי אבל הוא לא מוותר על החשבון בהוצל"פ. ברגע שקיבלתי את העיקול בחשבון הגשתי מכתב התנגדות וכתבתי שאין לי טלוויזיה ושאם יש להם הוכחות - שיראו לי. אמרו לי אצל העו"ד שאם אבטל את מכתב ההתנגדות אז הם יסגרו את התיק. וכמובן אני צריכה לשלם 400 שקל להוצל"פ".

- לאיזה יחס זכית מרשות השידור?

"הלכתי לשם עם עוד מישהו, שיודע עברית יותר טוב ממני ועזר לי בתרגום. ישבתי מול הפקיד ברשות השידור והוא אמרו לי שהם לא מטפלים במכתבים ובפקסים מהציבור. מי שישב לידי יכול להעיד על כך הפקיד אמר שהם מטפלים רק בפקסים ובמכתבים שהם מקבלים מעורכי דין, לא בפניות מהציבור. היה גם איזה מישהו אחר ברשות השידור שאני לא רוצה לומר איך קוראים לו והוא אמר לי לא לוותר וללכת לעיתון. הוא סיפר שאנשים מגיעים כל יום עם מסמכים ומתייאשים, וגם סיפר לי על מישהו שעיקלו לו את חשבון הבנק ובשביל לצאת מזה הוא היה מוכן לשלם חובות של 7 שנים אחורה אפילו שרוב החוב לא היה שלו בכלל".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "החיובים בחשבונה של הגב' קונירסצ'יק נוצרו עקב גירושיה ודרישות תשלום החלו להישלח על שמה. עם זאת, הוחלט לקבל את טענתה כי אינה מחזיקה במקלט טלוויזיה. בהתאם לכך בוטל החוב שהופיע על שמה ומשרד עורך הדין המטפל בתיק זה התבקש לבטל את ההליכים המשפטים שהופעלו נגדה. אנו מקווים, כי בכך הוסבר והוסדר העניין".

מעו"ד מרדכי מרקוביץ' נמסר בתגובה: "חובה של הפונה הועבר לטיפולנו לגביית חוב בגין אי תשלום אגרת טלוויזיה. לפונה נשלח מכתב התראה אשר נותר ללא מענה ובחלוף המועד החוקי נפתח תיק הוצל"פ ונמסרו לה מסמכי ההוצל"פ ב-12 ביולי 2012, כך שעמדו לרשותה 30 ימים ואפילו יותר להגיש התנגדות, אך היא לא עשתה זאת. בחלוף 5 חודשים ובהיעדר כל תגובה מצידה, נקטנו בהליכי הוצאה לפועל. הפונה פנתה לרשות השידור, שם חתמה על תצהיר לפיו אינה מחזיקה במקלט טלוויזיה. לפנים משורת הדין, הורתה רשות השידור לסגור את התיק, ולגבות ממנה את סך 400 השקלים בגין הוצאות הרשות במקום מלוא סכום התיק בסך כ-3,300 שקל. חשוב לציין שאם היא הייתה פונה לרשות השידור מיד עם קבלת מכתב הדרישה, היה נמנע ממנה כל ההליך ובכלל זה תשלום ההוצאות".

קוניסרצ'יק אמרה בתגובה לדברים: "ב-17 ביולי דיברתי עם מורן ממשרד עוה"ד והיא אמרה לי שאין אופציה אחרת אלא רק לשלם. התקשרתי לרשות השידור ואמרו לי שזה נמצא בטיפול משרד עוה"ד. לא אמרו לי שום דבר על אפשרות להתנגד אלא רק שאני צריכה לשלם תוך 30 יום או שנלך למשפט. אמרתי למורן שאני רוצה ללכת למשפט ולא שמעתי מהם. היא כבר לא עובדת שם למיטב ידיעתי. אני גם מוכנה לשלם את ה-400 שקל להוצל"פ היום, אלא שהם אמרו לי שהסיפור לא ייגמר בזה כי ב-2013 הכל יתחיל שוב, למרות שאין לי טלוויזיה בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully