וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש ל-3.718 שקלים, האירו מתחזק

קובי ישעיהו

2.1.2013 / 8:53

על רקע השגת ההסכם לפיתרון בעיית הצוק הפיסקאלי בארה"ב נמשכת מגמת היחלשות הדולר והוא נסחר בירידה של 0.4%. האירו לעומתו עולה ב-0.3% לרמה של 4.936 שקלים

המסחר בשוק המט"ח נפתח תוך המשך החלשות של הדולר מול השקל. הדולר נסחר בירידה של כ-0.4% סביב רמה של 3.718 שקלים והאירו מנגד מתקדם בכ-0.3% לרמה של 4.936 שקלים.

לאחר התפתלויות ומאבקים עקרים של הימין הרפובליקני, אישר הבוקר (ד') בית-הנבחרים של ארה"ב הצעת חוק שתמנע את נפילתה של ארה"ב מהצוק הפיננסי. ההצעה התקבלה ברוב של 257 צירים (כמעט כל הדמוקרטים ורפובליקנים מתונים) לעומת 167 (רפובליקנים ימניים). קודם לכן אושרה ההצעה ברוב גדול בסנאט. הנשיא ברק אובמה יחתום על החוק היום.

בנאום קצר בבית הלבן, לאחר שהצעת החוק עברה את משוכת בית-הנבחרים, אמר הנשיא, כי הוא מוכן לעבוד יחד עם הרפובליקנים ובמחווה כלפיהם הכריז שיש הוצאות בלתי נחוצות במנגנון הממשלתי. הוא רמז שיהיה מוכן להסכים להתייעלות בביטוח לאומי ומדיקייר, כדי שתכניות אלה יוכלו לעמוד באתגרי הצטרפותם של בייבי בומרס למעגל הגימלאים. דרישה לקיצוצים בביטוח הלאומי ומדיקייר היא אחת הדרישות המרכזיות של הרפובליקניים, אך מחוקקים דמוקרטיים כבר הבהירו שיתנגדו לכך בתוקף. (לסיפור המלא)

משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל, מציין הבוקר כי "למרות העליות המהירות בשוק המניות המקומי, עקב ההשפעה החיובית של הסכם הפשרה למניעת המצוק הפיסקאלי בארה"ב, הדולר נסחר ביציבות בימים האחרונים. זו התבצרות מעניינת, וחריגה, כי היה הגיוני להניח שתהליך חיובי זה במניות, יגרום לשלילה די גדולה של הדולר. הגורם היחיד המשפיע לכיוון העולה הוא המצב הטכני של המטבע. כל שאר הגורמים מצביעים על כיוון מטה ל-3.70 שקלים לדולר".

"בראש הגורמים לכך הייתי שם את הצעדים הממשלתיים האחרונים, של עליית מיסים, למרות ימי בחירות. צעדי הממשלה מראים למשקיעים אצלנו, שהממשלה הנוכחית, שעל פי כל הסקרים תהיה מאוד דומה גם לממשלה הבאה, נחושה לעמוד בנתוני מקרו נוקשים. זה דבר שלילי לדולר, וחיובי לשקל. כמו כן, הנזילות הנמוכה ביותר בשוק המט"ח בכלל ובדולר-שקל בפרט, מייצרת סוג של "המתנה" לקראת ימים של מסחר יותר אקטיבי".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully