וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצוא התעשייתי נסוג ב-9% ב-2012

2.1.2013 / 13:23

הנסיגה בפעילות התעשייתית נמשכת. בחודשיים אוקטובר-נובמבר רשם הייצוא התעשייתי נסיגה ריאלית חדה של כ-5%, בהשוואה לרבעון הקודם

בחודשים ספטמבר - אוקטובר 2012 חלה נסיגה מחודשת בתפוקת התעשייה בשיעור של 1.2%, לעומת החודשיים הקודמים. זאת לאחר גידול ריאלי מהיר, של 3.2% בחודשים יולי - אוגוסט 2012 ושל 2.6% ברבעון השני של 2012. כך עולה מנתוני מחלקת המחקר באגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים.

בפרוט ענפי, עולה כי מרבית הענפים רשמו נסיגה בתפוקתם, אך עיקר הנסיגה קוזזה הודות לגידול מהיר בתפוקת ענפי הכימיה (ללא תרופות) והרכיבים האלקטרוניים. בנטרול צמיחתם המהירה של שני ענפים אלו, נסוגה תפוקת יתר ענפי התעשייה בשיעור חד יותר, של כ- 2.8%. ירידה של 2.3% נרשמה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה העילית, במקביל לירידה של 1% בענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית ושל 0.6% בענפי הטכנולוגיה המסורתית. מנגד, גידול מחודש, של 1.7%, נרשם בתפוקת ענפי הטכנולוגיה מעורבת-עילית.

עוד עולה מהנתונים כי מתחילת שנת 2012 רשם היצוא נסיגה ריאלית מצטברת של כ- 9%. בחודשיים אוקטובר-נובמבר 2012, המשיכה ההתדרדרות ביצוא התעשייתי, שרשם נסיגה ריאלית חדה של כ-5%, בהשוואה לרבעון הקודם.

סמנכ"ל הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, רובי גינל, אמר בהתייחס לנתונים כי הנסיגות בפעילות התעשייה מדאיגות: "במקרים רבים נסיגה בפעילות התעשייה מקדימה נסיגה בפעילות המשקית כולה. יש לזכור שגלגלי התעשייה מניעים גם את גלגלי המסחר והשירותים הנלווים ואת הצמיחה והתעסוקה של המשק כולו. כאשר העולם מצוי במצב של עודפי ייצור והאטה בביקושים, התעשייה הישראלית שפועלת בסביבה עסקית מאתגרת במיוחד מתקשה לעמוד בתחרות הגוברת".

כמו כן הוסיף גינל: "התעשייה ספגה כבר בתחילת השנה תוספת עלויות של 700 מיליון שקל בעקבות החלטות ממשלתיות כמו ייקור מחיר המים, מס המעסיקים, הארנונה ועוד. גזירות כלכליות אלו פוגעות באופן מיידי בכושר התחרות של תעשייה הישראלית. המשמעות עלולה להיות פגיעה בצמיחה, המשך הפיטורים, וירידה בהכנסות המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • יצוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully