וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נזף בעירייה וקנס את הקבלן בשקל

יוסי ניסן

3.1.2013 / 10:55

ביהמ"ש בי-ם קנס קבלן שהשליך פסולת בניין - בשקל אחד. הפקחים רשמו לו 13 דוחות בהפרשים של דקות בין אחד לשני. השופטת: "התנהלות פסולה של הפיקוח העירוני"

בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים קנס בשקל אחד קבלן שהשליך פסולת בניין במספר פעמים ברחוב בירושלים. השופטת שרון לארי-בבלי מתחה ביקורת חריפה על התנהלות פקחי עיריית ירושלים: "אין לי אלא להתריע כי מדובר בהתנהלות פסולה (שלא לומר שערורייתית) של הפיקוח העירוני - מדובר בהתעמרות והתעללות באזרח, תוך ניצול מרות, כח ושררה שלא כדין", כתבה השופטת בגזר הדין.

לפי הפסיקה, נגד הנאשם שיוצג ע"י עו"ד ג'וני שחאדה הוגשו 13 הזמנות למשפט וכתבי אישום מסוג ברירות קנס בסכום של 730 שקל כל-אחד בגין השלכת פסולת בניין מבלי שניתן לו היתר לכך בכתב מהעירייה.

כל 7 התיקים אוחדו והשופטת קבעה כי למרות שהנאשם לא התייצב לדיון, מה שמחייב כפל הקנס הקבוע לעבירה, היא הרשיעה אותו בעבירה המיוחסת לו בכתבי האישום, אבל לא יכלה בלב שלם לחייבו בכפל הקנס וזאת בשל בהתנהלות הפסולה של הפקחים.

לגזר הדין צורפו רשימת הדוחות שרשמו הפקחים לנאשם. מדובר כאמור ב-13 דוחות - שני דוחות ביום ובהפרשים של דקה או מספר דקות בין אחד לשני, ולרוב הם נרשמו ע"י אותו פקח או שני פקחים. "מעיון ברשימת הדוחות ניתן להבין כי הפקחים לא נתנו לנאשם הזדמנות לפנות את הפסולת בפרק זמן סביר", כתבה השופטת.

"חלק מן הדוחות נרשמו באותה דקה ממש ע"י אותו פקח עצמו (בשני דוחות בעלי מספרים שונים, בגינם נפתחו שני תיקים שונים בביהמ"ש), בחלקם נרשמו שני דוחות נפרדים באותה דקה ממש ע"י שני פקחים שונים - כאשר כל אחד מן הפקחים נרשם גם כעד תביעה בדוח של זולתו, ובחלקם נרשמו הדוחות בהפרש של מספר דקות בין דוח לדוח, על ידי שני פקחים. ריבוי דוחות כזה גורם לזילות הפיקוח העירוני והקנסות המוטלים על ידו, עד כדי חוסר אונים של האזרח שבתוך מספר דקות מאמיר חובו לסך של אלפי שקלים", לדבריה.

לנאשם תהיה הזכות לערער על גזר הדין תוך 45 יום לביהמ"ש המחוזי, אבל לאור הקנס שנפסק, ספק אם יבחר לערער. (4181/12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully