וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שיא חדש למדד ה-S&P 500 מאז 2007

משה גולן

5.1.2013 / 0:20

"אפקט ינואר" בפעולה: הנאסד"ק ב-4.8% והדאו ג'ונס ב-3.8%. דוח התעסוקה לדצמבר: נוצרו 155 אלף אלף משרות ושיעור האבטלה ללא שינוי. מלאנוקס הוסיפה 3.2%, טבע עלתה 1.1%

יום המסחר האחרון (ו') לשבוע זה בוול סטריט נסגר בעליות. מחד, המשקיעים המשיכו להגיב לפרוטוקלי הריבית שפורסמו אמש וחשפו מחלוקת חריפה בין חברי ה'פד' לגבי המשך רכישות האג"ח. מנגד, דוח התעסוקה שפורסם היום הצביע על יציבות בשיעור האבטלה. המגמה החיובית התחזקה בשעה האחרונה של המסחר ומדד ה-S&P 500 טיפס לשיא חדש מאז 2007 - רמה של 1,466 נק' (בסגירת המסחר). "אפקט ינואר" בפעולה: ה-S&P 500 זינק השבוע ב-4.6%, הנאסד"ק ב-4.8% והדאו ג'ונס ב-3.8%.

בורסת נאסדק  וול סטריט. צלם בלומברג, גלובס
ה-S&P 500 זינק השבוע ב-4.6%, הנאסד"ק ב-4.8% והדאו ג'ונס ב-3.8%/גלובס, צלם בלומברג

כאמור, ה"אופוריה" ששררה בוול סטריט ביום המסחר בראשון לשנת 2013 התחלפה אמש ב"דיפרסיה" שהובילה את המדדים המרכזיים לירידות. מה גרם למהפך? כשעתיים לפני סיום המסחר פורסמו פרוטוקולי הריבית לחודש דצמבר, מהם עולה כי חברי ה'פד' חלוקים בדעתם לגבי המשך רכישות האג"ח.

אומנם ה'פד' ציין בהודעת הריבית לפני כחודש כי ימשיך לרכוש אג"ח עד ששיעור האבטלה יירד לרמה של 6.5%, אולם מהפרוטוקולים עולה כי מספר חברי ועדת השוק הפתוח מתנגדים לכך ומעוניינים לסיים את הרכישות עוד לפני תום השנה, בשל החשש מהשפעות הלוואי של ההקלה הכמותית.

לפי סאם צ'אנדן, נשיא וכלכלן ראשי של חברת Chandan Economics, ה'פד' מנסה לאותת בכך שני דברים. האחד, ה'פד' מאמין כי הכלכלה האמריקאית נכנסה למומנטום חיובי ו"יכולה להסתדר לבד", כך שאין צורך יותר בהמשך הזרמת הכספים לשווקים. השני, ה'פד' מעוניין שהשווקים יתרגלו לרעיון שזוהי ההתחלה של סוף תוכניות ההקלה. (לסיפור המלא)

ב"בלומברג" דווח אמש כי שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר שוקל לפרוש מתפקידו עוד לפני הסכם להעלאת תקרת החוב של ארה"ב. לפי הדיווח, מי שעשוי להחליפו הוא ג'ק ליו, ראש סגל הבית הלבן.

יציבות בשיעור האבטלה

דוח התעסוקה החודשי בארה"ב, שהתפרסם היום, הצביע על יצירה של 155 אלף מקומות עבודה בחודש דצמבר. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 7.8% (דווח על 7.7% בנובמבר אולם הנתון תוקן). לפי קונצנזוס הכלכלנים, דוח התעסוקה היה צפוי להצביע על קצב יצירת משרות של 150 אלף בדצמבר, לאחר שבנובמבר נוספו למשק האמריקני כ-146 אלף משרות (נתון זה תוקן ליצירה של 161 אלף משרות). כך שהנתונים היו בהתאם לציפיות.

יאן האציוס, כלכלן בגולדמן זאקס אומנם טען כי דוח התעסוקה עשוי להיות חיובי, אך באותה נשימה הוסיף: "אני עדיין סבור שהצמיחה ברבעון הראשון של 2013 תהיה איטית מהצפוי".

מלבד דוח התעסוקה, ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש (ISM) בסקטור השירותים, שעמד על 56.1 נק' לעומת צפי לקריאה של 54.2 נקודות בדצמבר, לאחר קריאה טובה של 54.7 נקודות בנובמבר. באותה שעה פורסמו ההזמנות ממפעלים בנובמבר שנותרו ללא שינוי (צפי לעלייה של 0.5%).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מלאנוקס מתקנת למעלה

חברת מלאנוקס (52.11) המשיכה לרכז עניין לאחר שלפני יומיים פרסמה אזהרת הכנסות, כפי שנחשף ב"גלובס". על פי ההודעה של החברה, מכירותיה ברבעון זה אמורות להסתכם בהיקף שבין 119-121 מיליון דולר לעומת צפי קודם שסיפקה החברה למכירות של 145-150 מיליון דולר. בעקבות פרסום האזהרה מניית החברה קורסת במהלך המסחר בתל אביב.

בגולדמן זאקס משוכנעים שסיטיגרופ, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, יפתיע לטובה, ובגדול, בדוחות הרבעון הרביעי של 2012. הדוח עומד להתפרסם ב-17 בינואר ולפי דיווח ב"בלומברג" שיגר גולדמן זאקס איגרת ללקוחותיו בה הוא ממליץ לרכוש אופציות קול על מניות סיטיגרופ
(41.40+0.36%) לפני פרסום הדוחות.

הפאניקה בשווקים לגבי הפסקת תוכניות ה'פד' לרכישות אג"ח גרמו מצד אחד לעלייה חדשה של הדולר מול המטבעות המרכזיים ומנגד, לירידה של יותר מ-1% במחירי הנפט. כתוצאה מכך, מניות חברות האנרגיה ריכזו עניין. נציין את אקסון מובייל (88.546) ושברון (110.495).

מנכ"ל גוגל (728.82+0.77%) אריק שמידט, צפוי לבקר במדינה היחידה בעולם שבשורת האינטרנט עדיין לא הגיעה אליה - צפון קוריאה. זאת, חרף בכירים בממשל האמריקאי שהפצירו בו שלא לבקר במדינה הדיקטטורית.

חברת סרגון ( 4.67) דיווחה היום כי עקב דרישה של לקוח מסוים היא תאלץ להכיר בהכנסות בהיקף של 11-14 מיליון דולר רק ב-2013.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully