וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בוועד עובדי חברת החשמל: תצומצם הטבת החשמל חינם לעובדים חדשים

עמירם ברקת

6.1.2013 / 17:35

ראשי ועד המהנדסים בחח"י להסתדרות: בטלו החלטה שמגבילה את החזרי חשבונות החשמל של עובדים המקבלים קביעות עד ל-4.5 שנים אחורה

עימות פנימי בוועד עובדי חברת החשמל, בעקבות החלטה תקדימית לצמצם את היקף הטבת החשמל חינם לעובדים חדשים.

ל"גלובס" נודע כי ראשי ועד המהנדסים בחברה פנו בסוף השבוע ליו"ר האגף המקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, וביקשו כי ההסתדרות תבטל החלטה שמגבילה את החזרי חשבונות החשמל של עובדים המקבלים קביעות עד ל-4.5 שנים אחורה. יו"ר ועד עובדי חברת החשמל הוא מיקו צרפתי.
ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר מנוגדת לטענת המתנגדים לחוקת העבודה, ומחייבת את שינוי ההסכם הקיבוצי בחברת החשמל. לפי המצב הנהוג בשנים האחרונות, עובד חברת החשמל המקבל קביעות זכאי להחזר כל חשבונות החשמל ששילם, החל במועד שבו מלאה חצי שנה לתחילת עבודתו בחברה.

ההחלטה צפויה לפגוע בעובדים רבים המקבלים קביעות לאחר 10 שנות עבודה בחברה או יותר. לפי הערכות, עובדים אלה יפסידו כתוצאה מההחלטה כ-50 אלף שקל בממוצע. מתנגדי ההחלטה בוועד טענו כי ההחלטה מקריבה את זכויותיהם של עובדי דור ג', הצעירים בחברה, לטובת העובדים הוותיקים. נציין כי בתמורה להגבלת ההחזר ל-4.5 שנים, הסכימה הנהלת חברת החשמל לאפשר להגדיל בשליש את מכסת ימי החופשה שאותם יכולים העובדים לצבור.

מהוועד נמסר בתגובה: "מזכירות העובדים והנהלת החברה פועלים אך ורק על פי סיכום שבמסגרתו יבוצעו צעדים הדדיים בהסכמה לטובת יציבות החברה. עובדי החברה ימשיכו לשתף פעולה, כל עוד ההנהלה תעמוד בהבטחותיה לתנאי ההעסקה של העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully