וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מפחית את דמי הקישוריות גם לרשתות הקוויות

גד פרץ

7.1.2013 / 18:29

תעריף הקישוריות ברשתות הנייחות, שעומד כיום על כ-4 אגורות לערך, יופחת למחיר של כאגורה. סביר כי את ההחלטה על שיעור ההפחתה יקבל כבר שר התקשורת הבא

תעריף הקישוריות ברשתות הנייחות, שעומד כיום על כ-4 אגורות לערך, יופחת למחיר של כאגורה. כפי שנחשף ב"גלובס", חברת הייעוץ פרונטיר מצאה כי יש להפחית את הקישוריות ברשתות הקוויות לאגורה בלבד.

סביר כי את ההחלטה על שיעור ההפחתה יקבל כבר שר התקשורת הבא, כיוון שלבזק ולהוט יהיו השגות לגבי הנושא, וממילא תהליך כזה אינו מסתיים במהירות.

הקישוריות ברשתות הנייחות מופחתת כחלק מהפיקוח על מחירי בזק, אך היא משפיעה על כל הענף משום שכל החברות בשוק הקווי מחויבות באותו תעריף. התעריפים בקישוריות הקווית היו אמורים לרדת כבר ב-2008, אך שר התקשורת דאז אריאל אטיאס עיכב הקמת ועדה שתבחן אותם. שר התקשורת שבא אחריו, משה כחלון, הקים את ועדת חייק שאמורה הייתה לעסוק בקביעת התעריפים, ומסרה את העבודה לידי חברת הייעוץ פרונטיר.

ההפחתה בתעריפי הקישוריות הקווית אמורה להשפיע על הכנסות בזק והוט משום שהן יקבלו פחות כסף משיחות שמסתיימות ברשתות שלהן. עבור בזק מדובר בעשרות מיליוני שקלים בשנה, ועבור הוט הנזק יהיה נמוך משמעותית מכיוון שחלקה בשוק הקווי קטן הרבה יותר ומסתכם ב-25%-20 לערך. נציין כי לקישוריות ברשתות הקוויות יש השפעה נמוכה יותר מאשר הייתה להפחתה בשוק הסלולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully