וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוסוויט פשטה רגל - הישראלים חוששים לכספם

ספיר פרץ

9.1.2013 / 9:09

חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט פשטה את הרגל. ישראלים רבים טסים מדי שנה למזרח הרחוק ולצפון אמריקה עם אירוסוויט בשל המחירים הנמוכים שהיא מציעה במבצעים שונים

חברת התעופה האוקראינית אירוסוויט פשטה את הרגל ומאות נוסעים ישראלים חוששים לכספם. אחת מהם היא רונית ניב, שהיא ובן זוגה, אליעזר צוקרן, ושני זוגות חברים נוספים שלהם, רכשו בסוף חודש אוקטובר 6 כרטיסי טיסה לתאילנד (דרך קייב) עם אירוסוויט באמצעות סוכנות הנסיעות אופקים בסכום כולל של 25,288 שקל (למעלה מ-8,000 שקל לזוג).

"כששמענו שאירוסוויט נקלעה לצרות מיד צלצלנו לאופקים. ביקשנו החזר כספי או לחילופין כרטיסי טיסה עם חברת תעופה אחרת, אך כל בקשותנו נענו בשלילה", אומרת ניב. אחרי שנואשו מלבקש, השישייה שיגרה בסוף חודש דצמבר לאופקים מכתב מעורך דין. "לפני ימים ספורים נודע כי חברת התעופה בקשיים כלכליים ולכן מרשיי פנו מיד לסוכנות אופקים על מנת לאמת נתון זה, ואכן הסוכנות אישרה כי אכן ישנם קשיים ולא בטוח כי הטיסה תתקיים, כי לא ניתן לקבל החזר כספי מחברת התעופה ולכן הפתרון שמרשיי ישלמו לסוכנות אופקים פעם נוספת עבור כרטיסי טיסה בחברה אחרת איננו מוצדק, לא סביר, לא חוקי ובניגוד לדין", כתב עוה"ד נעאמנה מחמוד. עוד כתב, "הכיצד הסוכנות רכשה עבור מרשיי כרטיסי טיסה בחברת תעופה אשר סוכנויות רבות לא רוכשים ממנה כרטיסי טיסה בשל שמועות וידיעות על מצב כלכלי קשה של אותה חברת תעופה. מרשיי עשו בדיקה עם סוכנויות נסיעה אחרות לעניין זה ונאמר במפורש שלא ברור הכיצד אופקים רכשה כרטיסים מאירוסוויט עת ידוע לכל העוסק בתחום מזה מספר חודשים כי החברה בקשיים".

לדברי ניב, רק אחרי המכתב מעוה"ד, "אופקים סידרו לנו כרטיסי טיסה חלופיים מתל אביב לקייב עם חברת התעופה international Ukraine (שתוציא את הטיסות בקו תל אביב-קייב במקום אירוסוויט החל מה-13 בינואר. ס.פ.) אבל לא מקייב לבנגקוק. זאת, בטענה שאירוסוויט תוציא את הטיסה האמורה לפועל. אבל היום פורסם שאירוסוויט מתחייבת להוציא טיסות רק עד קייב ועד ה-13 בינואר, כשהטיסה שלנו אמורה לצאת ב-15 בינואר גם מקייב לבנגקוק. אנחנו דואגים".

ישראלים רבים טסים מדי שנה למזרח הרחוק ולצפון אמריקה עם אירוסוויט בשל המחירים הנמוכים שהיא מציעה במבצעים שונים. על פי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך 2012 (עד חודש נובמבר) טסו עימה (הלוך חזור) 290 אלף נוסעים, עליה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2011. אירוסוויט גם נחשבה בתקופה האמורה לחברה השביעית מבחינת היקף פעילות בנתב"ג. בחודש האחרון החברה ביטלה לא מעט טיסות ישירות וטיסות המשך. רק אתמול מאות חב"דניקים נתקעו בקייב בגלל טיסת אירוסוויט שלא יצאה. בהתאחדות סוכני הנסיעות שבים ומדגישים כי נוסעים שרכשו כרטיסים באמצעות סוכן נסיעות צריכים לקבל את כספם אם לא עברו יותר מ-60 יום ממועד רכישת הכרטיס. לטענת ניב, פרק הזמן האמור לא עבר מיום רכישת הכרטיס עד ליום בו ביקשו מאופקים החזר כספי.

עידית פדן, מנכ"לית אופקים נסיעות ותיירות מסרה בתגובה: "ששת הנוסעים שבהם מדובר מטופלים על ידנו. כרגע הם אמורים לטוס מתל אביב לקייב עם אוקראיניין ומשם בטיסה של אירוסוויט לבנגקוק. טיסות אלה קיימות במערכות ולא בוטלו. חברת 'כספי' המייצגת את אירוסוויט בישראל התחייבה לדאוג לנוסעים. 'אירוסוויט' הודיעה כי היא עוברת תהליך הבראה וכי בכוונתה לכבד את התחייבויותיה לנוסעיה. הנוסעים בהם מדובר בחרו לקנות כרטיסי טיסה זולים בעלות של 1,000 דולר במקום לקנות כרטיסים בטיסה סדירה וישירה לבנגקוק בעלות של 1,400 דולר. הם ידעו מה הם קונים. כפי שהיה במקרים קודמים האחריות כולה היא על חברות התעופה שבהן נרכשו הכרטיסים. אופקים עושה ככל שביכולתה לייעץ לנוסעים מה נכון מבחינתם לעשות. אולם יודגש כי סוכנויות הנסיעות אינן אחראיות במקרה של פשיטת רגל של חברת תעופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully