וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא "מדבקת הפלא" הורשע במירמה

חן מענית

9.1.2013 / 10:21

אריק קליין הורשע כי הוציא במירמה מאנשי עסקים מיליוני שקלים במסווה של פעילות עסקית. שותפו, עמוס בוחניק, הורשע גם הוא. בין המיזמים השקריים: סלולרי הפועל ללא SIM

הרשעה לממציא "מדבקת הפלא" לחיזוי התקפי לב. בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ד') את אריק קליין כי הוא הוציא במירמה מאנשי עסקים שונים מיליוני שקלים, במסווה של פעילות עסקית.

עם זאת, זיכה השופט דוד רוזן את קליין מכמה מהאישומים נגדו. את שותפו של קליין, ד"ר עמוס בוחניק, זיכה השופט מחלק ניכר מהאישומים נגדו, והרשיעו בסעיפי אישום בודדים. "קליין ובוחניק הציגו בפני חלק מהמתלוננים מצב לפיו החברה קשרה קשרים וחתמה חוזים עם חברות בינלאומיות חובקות עולם, בעלות שם ומוניטין. בסיומו של דיון הוחוור כי הנאשמים לא חתמו חוזה אחד מוגמר עם חברה כלשהי בארץ או בחו"ל בקשר למוצרים", כתב רוזן. הוא הוסיף כי "קליין ובוחניק חברו יחדיו לקדם המצאותיו ושכלוליו הטכנולוגיים של קליין".

לדברי השופט, בתחילת הדרך, בוחניק היה שבוי במידה רבה בקסמו ובכישרונו של קליין וסבר כי הירתמותו לטובת פעילות קליין עשויה לתרום לחברה ולמדינה. ואולם, החל ממחצית 2010 ידע בוחניק כי מעשיו של קליין אינם כשרים.

"בוחניק היה מודע בכל מאודו לעובדה כי ברשות החברות שבשליטתם לא הופקדו כספים ואין ברשותן כספים. כל מיליוני הדולרים ומספרים דמיוניים אחרים שצוינו על ידי הנאשמים בפני מתלוננים שונים החל מ-2010 הינם בגדר 'חזון' או ליתר דיוק חלום נעים וטוב של קליין. בוחניק, כמי שרקם ובנה את הפנטזיה על כלל מרכיביה ויצר מסמכים יש מאין ידע גם ידע כי בחשבונות החברות לא הופקדו כלל כספים", כתב השופט בהכרעת הדין.

טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס SIM, מכשיר לזיהוי פדופילים באמצעות DNA ותוכנה לחיזוי שערי מטבע - אלו הם רק חלק מהמיזמים השקריים לכאורה, שקליין המציא כדי להוציא מיליוני שקלים במירמה מאנשי עסקים שונים. כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד השניים ייחס להם תשעה אישומים שונים וביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף, שימוש במסמך מזויף ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום, במהלך 2009 החליט קליין להוציא במירמה כספים מאנשי עסקים, על-ידי כך שהציג עצמו בפניהם בכזב כאיש עסקים ויזם המפתח מוצרים טכנולוגיים מתקדמים. בעקבות זאת, רשמו קליין ובוחניק על שמו של בוחניק חברה בשם "SAFE SKY", שהוצגה בכזב כחברה המפתחת מגוון מוצרים טכנולוגיים מתקדמים בתחום הרפואה והתקשורת.

עוד נטען בכתב האישום ביוני 2009, במסגרת תוכנית המירמה, פירסמה החברה הודעה, ולפיה היא פיתחה מדבקה ייחודית ומהפכנית, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב. ההודעה בדבר "מדבקת הפלא" עוררה עניין רב בקהילה הרפואית בפרט ובציבור בכלל. במסגרת המירמה, פירסמו הנאשמים כי חברת הענק MSI חתמה עימם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של המדבקה. ואולם, למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי לא ניתן לאתר את הפטנטים או את אישור ה-FDA למדבקה, והתברר כי כלל לא פותחה מדבקה כזו וכלל לא נוהלו מגעים עם MSI.

שורת מצגים וכזבים

אחרי שנחשפה תרמית המדבקה, הואשמו קליין ובוחניק כי הציגו החל מיוני 2009 ועד מארס 2011 בפני מספר יזמים בעלי ממון, מצגים כוזבים נוספים, ומשכו אותם במירמה להשקיע כ-10 מיליון שקל במוצרים טכנולוגיים מתקדמים, שלא היו ולא נבראו. לפי כתב האישום, הם עשו זאת באמצעות מסמכים שזייף קליין, לרבות מסמכים הנחזים להיות מסמכים בנקאיים. (בוחניק הורשע, כאמור, כי ידע על המירמה רק ממחצית 2010).

בנוסף, ע"פ כתב האישום, כחלק ממצג השווא שכרו הנאשמים משרדים מפוארים ברמת גן, שירותי עו"ד, אנשי יחסי ציבור ורואי חשבון, ונעזרו באנשי מנהלה, גרפיקאים, אנשי מחשבים ומתווכים. כתב האישום מפרט כיצד שיכנעו הנאשמים את היזם, ברט המלי, להשקיע חצי מיליון שקל בחברה, בטענה שקרית שהיא משווקת בעולם טלפון סלולרי מתקדם מסוג "נוקיה", שבאמצעותו ניתן לנהל שיחות בנות 200 דקות בכל מקום בעולם, ללא כרטיס SIM, וכי עלות ייצורו היא 5 דולר בלבד והפעלתו בישראל אינה מחייבת רישיון ממשרד התקשורת.

בנוסף, הציגו הנאשמים בפני המלי מצג שווא, לפיו יש בידי החברה שבבעלותם מכשיר שפיתח קליין ומזהה פדופילים באמצעות DNA. השניים מואשמים גם כי בדרכי מירמה דומות שיכנעו את היזם, עדי גולן, המייצג משקיע אמריקאי בארץ, להשקיע מאות אלפי שקלים במיזם טלפון סלולרי, שלא היה קיים.

אנשים נוספים שנפלו קורבן למעשי המירמה של קליין ובוחניק - לפי כתב האישום - היו היועץ האסטרטגי, דוד ספקטור, שקיבל מקליין צ'קים ללא כיסוי בסך 270 אלף אירו, בעבור ייעוץ אסטרטגי שהעניק לו; ד"ר גבריאל סאבין ושותפו לעסקים, יוסף שקלים, ששוכנעו להשקיע כ-1.4 מיליון שקלים בחברה של קליין ובוחניק, שלפי מצג השווא שהציגו בפניהם הנאשמים, עסקה בפיתוחים של טלפון סלולרי חד-פעמי, הסרת שיער באמצעות גלי קול, מיזם אנרגיה ותקשורת בבוטסאונה, מיקרו-שף ותוכנה לחיזוי שערי מטבע.

עוד נטען בכתב האישום כי באמצעות מעשי המירמה קיבלו הנאשמים שירותי נסיעות מחברת דיזנהאוז בסך של 450 אלף שקל, ופעלו ממשרדים מפוארים בבניין "גיבור ספורט" בר"ג, מבלי ששילמו בעבור השכירות לבעלים, חברת "רולן אקוויטי". התובעים במשפט הם עוה"ד צחי הבדלי ואסף שביט מפרקליטות מחוז ת"א. בוחניק מיוצג בידי עו"ד נתי שמחוני וקליין בידי עו"ד דוד ונטורה.

פרקליטיו של עמוס בוחניק, עוה"ד נתי שמחוני, אסף קליין ויואב סננס מסרו בתגובה: "אנו נשקוד על לימוד הכרעת הדין הארוכה והמפורטת, אך כבר עתה חשוב להדגיש כי ד"ר עמוס בוחניק זוכה מרוב רובן של העבירות שבהן הואשם". עוד מסרו עוה"ד כי "הדבר מעיד על כך שהתמונה שהונחה לפתחו של בית המשפט, לפיה ד"ר בוחניק חבר לקליין לסדרת מעשי מירמה הובררה כלא נכונה בעליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully