וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הגעת לעבודה בגלל הסערה? מהן זכויותיך?

האם מקום העבודה מחויב לשלם לעובד שנעדר ממקום העבודה כתוצאה מפגעי מזג האוויר? ומה אומר החוק על מחלת ילדי העובד? דעו את זכויותיכם במזג האוויר הסוער

סוף סוף הגשם יורד בלי הפסקה אחרי שנים של ציפייה, אבל מיד לאחר מכן מגיעות תופעות הלוואי: דרך איילון הוצפה, תנועת הרכבות באזורים מסוימים פסקה, התנועה לא זזה והחלטתם שבנסיבות אלה לא תגיעו לעבודה. השאלה הנשאלת היא מי ישלם על יום העבודה הזה?

עורך הדין יהודה צינקין ממשרד עורכי הדין איתן לירז ושות', אומר כי "בחוק אין התייחסות להיעדרות של עובדים כתוצאה ממזג אוויר. לאור זאת, נראה כי במקרה שבו עובד לא הגיע למקום עבודתו כתוצאה ממזג אוויר בלבד (קרי, לא היה העובד חולה באותו יום, או לחלופין לא לקח אותו עובד חופשה מוסדרת מראש באותו יום וכדומה) לא יהיה מעסיקו מחויב בתשלום שכר עבודתו, ויהיה רשאי בהתאם לנקות לעובד משכר עבודתו את היעדרותו כאמור".

השאלה הנשאלת היא כיצד מתייחסים המעסיקים ליום זה, שכאמור ישנה אפשרות לעובד להגיע למקום העבודה אך מדובר במאמץ גבוה בהרבה מהרגיל המקשה על העובד להגיע. כמו כן, האם ייתכן וניתן למצוא פתרון אשר יאפשר את המשך העבודה גם בתקופה זו.

רינת בוגין מנכ"ל אתר הדרושים JobCity מוסיפה כי לרוב למרות שהחוק לא מחייב זאת, חברות בוחרות שלא לנכות יום זה ממשכורת העובד אלא להכיר בו כיום חופש. כמובן שאין מחובתו של המעסיק לנהוג כך, אלה פעולה מתוך רצון טוב. אנו מציעים לעובדים בתקופה זו לנסות ולהגיע להסדר עם המעסיקים לפיו במקרה שבשל תנאי מזג האוויר לא יוכלו להגיע לעבודה, יוסדרו התנאים לעבודה מהבית על ידי אפשרות התחברות מרחוק לסביבת העבודה, המשך ניהול המשימות מסביבת הבית או כל פתרון מתאים אחר. בדרך זו לא ייפגעו העובדים ולא תיפגע העבודה.

רו"ח משה כהן, מנכ"ל יעד מ.כ שירותים פיננסים, מספר כי בחברתו התאמצו העובדים להגיע לעבודה למרות מזג האוויר, אם כי באיחור משמעותי. "יש לזכור כי מדובר במצב חריג בארץ ובשל כך מצאתי שלא נכון לנכות את שעות האיחור, בשל העובדה כי העובדים הביעו נכונות והתאמצו כדי לא לפגוע ביום העבודה. בנוגע לעובדים שהחליטו לא להגיע - ההיעדרות תוכר כיום חופש".

בתקופה זו בה מזג האוויר סוער, נאלצים הורים רבים להישאר בבית עם ילד חולה, במקרה זה החוק ברור. על פי עורך הדין צינקין עובד שנעדר עקב מחלת ילדו (שטרם מלאו לו 16 שנה), זכאי לזקוף עד 8 ימים בשנה של היעדרות, בשל מחלת ילדו, זאת על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו ובלבד שבן זוגו הינו עובד ולא נעדר מעבודתו בשל אותה זכאות, או לחילופין שבן זוגו של העובד הינו עצמאי שלא נעדר מעסקו בימי היעדרות העובד. כמו כן, במקרה של עובד שהילד נמצא בהחזקתו הבלעדית או שהוא הורה יחיד של הילד, אותו עובד יהיה זכאי לזקוף בשל מחלת ילדו, על חשבון תקופת המחלה הצבורה שלו עד 16 ימי היעדרות בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully