וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחה בקליק: מה כדאי להזמין דרך האינטרנט?

אפרת אהרוני

10.1.2013 / 6:30

מהנחה על חידוש דרכון, דרך פוליסת ביטוח מוזלת ועד כרטיסי טיסה במחיר מופחת - הזמנה באינטרנט יכולה לחסוך לא רק זמן אלא גם כסף. אז מה לבדוק לפני שיוצאים מהבית

ההשקה של חנות האונליין של קסטרו היא צעד מעודד במעבר של רשתות ישראליות למסחר מקוון, במקביל לסניפים הקיימים בשטח. מעבר לרכישה מקוונת אמור היה מזמן להפוך אלטרנטיבה מועדפת בתחומים רבים: לבעלי העסקים היא חוסכת כוח-אדם ולא מעט שטחי תצוגה ומסחר, וגם עבור הצרכן היא מקצרת זמן ותהליכים.

אולם אם סביר היה שנראה תמריצים בדמות הנחות קבועות ברשת - לרוב לא הם לא קיימים, והמחירים במקרה הטוב זהים לאלה בסניפים, ובמקרים הפחות מוצלחים - כמו אתרי הסחר של רשתות השיווק - אף גבוהים מהמקובל. לעתים הצרכן אף משלם עמלה נוספת עבור הטיפול מרחוק, כמו במקרה המקומם של מופעים וכרטיסים לבתי-הקולנוע.

היכן בכל זאת תחסוך הרכישה אונליין כסף עבור אותו מוצר או שירות שיכולנו להגיע ולשלם עבורו במקום אחר? הנה כמה דוגמאות.

השכרת רכב: הנחה בשלמה סיקסט

בשלמה סיקסט מקבלים המזמינים דרך האתר 15% הנחה - ובתנאי שהרכישה אכן הושלמה באתר ולא בסניף או בטלפון. גם בבאדג'ט מציעים תעריף נמוך יותר באתר, גם אם מסרבים לנקוט בשיעור ההנחה המדויק לעומת התעריף הרגיל.

* כמה זה חוסך? בהשכרת דייהטסו סיריון לשבוע בשלמה סיקסט נחסוך 160 שקל ברכישה באתר - ונשלם 912 שקל במקום 1072 שקל.

* משתלם? ייתכן שמול נציג בעל-פה ניתן להתמקח ולקבל הנחה גדולה יותר. עם זאת, ההנחה עשויה להיות כדאית.

שירותי ממשל: דרכון בכ-25% הנחה

שירותי הממשל הפכו זמינים יותר לקהל, ולא מעט משאבים מושקעים בעידוד הציבור לשימוש באלטרנטיבות המקוונות. כזה הוא המבצע הנוכחי, הקורא לקהל לחדש את הדרכון בחורף - בעלות מופחתת.

* כמה זה חוסך? תשלום מקוון הוא 185 שקל במקום 240 שקל בקיץ (מארס-אוקטובר), או 270 שקל בהגעה פיזית ללשכה בכל ימות השנה.

למבקשים דרכון עד גיל 18 - 90 שקל בחורף, לעומת 120 שקל בקיץ או 135 שקל בהגעה ללשכה בכל עונות השנה.

* משתלם? בהחלט.

תחבורה: לאילת ב-15% הנחה

לא כולם יודעים, אבל גם אגד מציעה תעריפי נסיעה מוזלים בקווים היורדים דרומה לאילת - למי שיצטייד בהם מבעוד מועד (הלוך וחזור) באתר האינטרנט של החברה.

* כמה זה חוסך? 15% - ובסך-הכול תשלמו 133 שקל לכרטיס רגיל הלוך-חזור אחרי הנחה. לבעלי זכאות להנחות (סטודנטים, ותיקים וכדומה) - התעריפים המתאימים להם בניכוי אותה הנחה.

* משתלם? ספונטניות זה נחמד, תכנון מראש חוסך כסף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

סלולר: הנחות על מכשירים

רכישת מכשירי סלולר בחברות היא עניין שכדאי לשקול היטב - שכן לרוב הרכישה באופן פרטי תהיה זולה יותר. מי שבכל זאת, מסיבה כזו או אחרת, יעדיף לרכוש בחברת הסלולר, יוכל לעתים ליהנות מהנחות. גם שירותים שונים, כמו חבילות דקות מחו"ל, יעלו פחות באתר.

* כמה זה חוסך? סלקום מציעה הנחה על מחיר אייפון 5 ברכישה דרך האתר במזומן (עד 3 תשלומים): מחיר מזומן באתר - 3,990 שקל, לעומת מחיר מזומן מקורי - 4,180 שקל. עוד ניתנת הנחה ברכישה מקוונת על מבחר מכשירים מחודשים.

באורנג' מציעים באתר 10% הנחה ברכישות חבילות דקות מחו"ל.

* משתלם? כשמדובר במכשירים, עדיין מומלץ לבדוק אלטרנטיבות בחוץ.

תיירות: 5%-30% על חופשות

בבתי-מלון, כמו גם בענף הטיסות, מקובל מאוד להציע הנחה בשיעור קבוע למי שמזמין מקום לינה דרך האתר. כך למשל ברשת קראון פלזה, המציעה 5% הנחה אונליין, ברשת מלונות דן, במלונות טמרס ועוד.

ארקיע מציעה 5% הנחה בהזמנת טיסות באתר, ורשת פתאל מציעה שירות אינטרנטי שנקרא "פתאל קליק", ובו הטבות ומבצעים בלעדיים משתנים בשיעור של עד 30% הנחה לרכישה באתר.

20% מהמכירות של פתאל, אומר סמנכ"ל השיווק רוני אלוני, מתבצעות היום דרך האתר. גם למי שאינו חבר "פתאל קליק" מוצעת הנחה מקוונת בגובה 5%.

* כמה זה חוסך? דוגמה להנחה מקוונת למלון לאונרדו קלאב אילת ברשת פתאל, דרך פתאל קליק, ב-24/1 עד 27/1: 760 שקל לאדם, במקום 950 שקל בהזמנה טלפונית.

* משתלם? לעתים, אך כשמדובר במלונות, נראה כי לרוב זול יותר להגיע למלון באמצעות דיל או לכל הפחות סוכן. סביר כי סך ההנחה יהיה בסופו של דבר גבוה מההטבה הקבועה המוצעת באתר ישירות על-ידי בית-המלון. אם ההנחה היא על דילים - זה עשוי להשתלם. בכל אופן, בשוק הזה כדאי "לעשות שוק" ולבדוק היכן משתלם יותר.

בנקאות: הנחות בבנק לאומי

חיסכון בעמלות מוצע מזמן בבנקים כולם, באופן ממוסד המגדיר תעריפי פעולות ישירות לעומת עמלת פקיד. בלאומי לקחו את העניין צעד קדימה עם השקת "לאומי טוטאל דיגיטל", המופנה למי שמבצע פעולות רק דיגיטלית.

* כמה זה חוסך? ההטבה כוללת פטור קבוע מעמלות עו"ש, פטור מעמלת הקצאת אשראי, פטור מעמלת טיפול באשראי, פנקסי צ'קים חינם.

* משתלם? למי שגם ככה בעניין הדיגיטלי ולא זקוק לשירות באמצעים נוספים.

ביטוח: 20%-35% הנחה

המותגים האחים ביטוח ישיר ו-9 מיליון מציעים הנחות תקופתיות למזמינים באמצעות האתר: ביטוח ישיר היא חברת הביטוח היחידה המאפשרת רכישה מלאה של ביטוחי רכב ודירה באתר האינטרנט שלה. הרוכשים ביטוח דירה באתר ביטוח ישיר מקבלים 35% הנחה, וברכישת ביטוח מקיף לרכב - 20% הנחה.

9 מיליון מציעה הנחה של עד 25% בביטוח מקיף לרכב לרוכשים באינטרנט, ושני המותגים מציעים 50% הנחה ללקוחות החברה הקיימים ברכישת ביטוח נסיעות לחו"ל אונליין.

* כמה זה חוסך? לרוב, 15% עד 25% מתעריף הביטוח.

* משתלם? תמיד מומלץ לעשות שיעורי-בית ולבדוק תעריפים גם אצל המתחרות.

ספרים: 15% בסטימצקי

על-פי רוב, רכישה בסניף מקוון של רשת קיימת, שאינה פועלת רק באינטרנט, אינה מבשרת על הנחות מיוחדות בניתנות באופן קבוע. בסטימצקי המדיניות שונה: ספרים במבצע מתומחרים באופן זהה בחנות ובאתר, אולם על מוצרים אחרים שאינם במבצע יש הנחה קבועה מהמחיר הקטלוגי.

* כמה זה חוסך לנו? 15% הנחה על ספרים בעברית, 10% הנחה על מוזיקה, די.וי.די וספרים בלועזית ו-5% הנחה על גאדג'טים.

* משתלם? בענף הספרים מבצעים הם עניין נפוץ למדי, וסביר להניח כי פעמים רבות נוכל לקנות במחיר זהה בסניף או באתר. אולם עבור ספרים שאינם נכללים בפסטיבלי 4 ב-100 למיניהם, זו הזדמנות נפלאה לחסוך בעלות - מה גם שלא נדרשת תוספת עבור המשלוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully