וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אם תקרת החוב לא תעלה "תהיה טלטלה בשווקים"

נדב נוימן

14.1.2013 / 19:47

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס היום לסוגיית העלאת תקרת החוב בארה"ב. אובמה: אני פתוח לביצוע "התאמות קלות לתוכניות כגון המדיקייר"

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס היום (ב') לסוגיית העלאת תקרת החוב בארה"ב, שעומדת כעת על 16.2 טריליון דולר.
אובמה אמר כי נכונה לארה"ב שנה טובה, "כל עוד וושינגטון לא תמנע התקדמות". עוד אמר אובמה כי 2.5 טריליון דולר מהגרעון כבר קוצצו, וכי קיצוצים בהוצאות לבדם לא יורידו את הגרעון. לדבריו, יש צורך בהכנסות רבות יותר.

"האמת היא שאיננו יכולים לסיים את העבודה על הקטנת הגרעון באמצעות קיצוצים בהוצאות בלבד", אמר אובמה. עם זאת, הוא הצהיר כי הוא פתוח לביצוע "התאמות קלות לתוכניות כגון המדיקייר".

אובמה התייחס ישירות לנושא ואמר: "אני רוצה להיות ברור בנושא הזה. העלאת תקרת החוב מאפשרת למדינה לשלם עבור הוצאות שהקונגרס כבר התחייב לגביהן. אתה לא יוצא לארוחת ערב, אוכל כמה שאתה רוצה, ואז עוזב בלי לשלם את החשבון".

"משקיעים ברחבי העולם ישאלו אם ארה"ב היא בכלל הימור בטוח, תהיה טלטלה בשווקים ושיעורי הריבית יזנקו", הזהיר אובמה מהתוצאות של אי העלאת תקרת החוב.

"אסור להתמקח באמונה השלמה ובקרדיט שניתן לכלכלת ארה"ב", אמר הנשיא. "הרווחה הפיננסית של אזרחי אמריקה היא לא נושא למיקוח. זה מגוחך".

העלאת תקרת החוב, אליה תגיע ארה"ב באמצע פברואר, היא המחלוקת הבאה הניצבת בפתח בוושינגטון, בין הרפובליקנים לדמוקרטים. אם תקרת החוב לא תועלה, יהיו לכך השלכות הרסניות. למעשה, ארה"ב לא תוכל ללוות כסף ולא תוכל לשלם את חובותיה.

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר ויו"ר המיעוט הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל כבר הודיעו שלא יסכימו לשום עסקה להעלאת תקרת החוב שלא תכלול קיצוץ נרחב בהוצאות הממשל. ביום שישי שלח יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, יחד עם שלושה סנאטורים בכירים מהמפלגה הדמוקרטית, מכתב לאובמה בו קרא לו להתכונן לאפשרות של העלאת תקרת החוב מבלי לקבל את אישור הקונגרס.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully