וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בכלל ביטוח נמשכת: שימועים ל-15 מנהלים

רון שטיין

15.1.2013 / 12:36

כחודש וחצי לאחר כניסתו של איזי כהן לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח נמשכת אי הוודאות בחברה. הפיטורים מגיעים כעת גם לדרגי הביניים ולתפקידים זוטרים יותר

קצת יותר מ-6 שבועות עברו מאז שאיזי כהן נכנסו לתפקיד מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח (5365 -0.35%), ונראה שקבוצת הביטוח השנייה בגודלה בשוק עדיין רחוקה מלהגיע לשגרת עבודה חדשה. בעוד ההנהלה החדשה מתרגלת למהלכי הפיטורים בהנהלה הבכירה של חברת הביטוח שבשליטת קבוצת אי.די.בי, ל"גלובס" נודע כי הפיטורים מגיעים לדרגי הנהלת הביניים ואף לתפקידים זוטרים מכך, כשבמקביל החלו בימים האחרונים להישמע יותר ויותר קולות כועסים מצידם של סוכני ביטוח המתמחים בתחומי הביטוח הכללי שעובדים מול החברה.

‏כך, כחודש וחצי לאחר כניסתו של איזי כהן לתפקיד מנכ"ל החברה כרוח סערה, החברה ממשיכה להתמודד עם תנאי אי ודאות גוברים. כל זאת כשלמנכ"ל החדש של הקבוצה מטרה ברורה וחד משמעית - הצפת ערך החברה, באמצעות הגדלת רווחיה מהר ככל הניתן ומבלי לבזבז זמן, בין היתר במטרה למכור את השליטה בה למשקיע אסטרטגי תוך חודשים ספורים בלבד.

‏פיטורים גם בדרגי הביניים

לאחר המהלך המהיר מאוד של החלפת מרבית חברי ההנהלה בחברה תוך שינוי מבנה פעילות החברה כבר בשבועיים הראשונים לכניסתו לתפקיד, איזי כהן מתפנה עתה לייעל את דרגי הביניים בחברה. על פי הידוע החברה החלה השבוע בהליכי שימוע לפני פיטורים לכ-12-15 מנהלים בדרגי ביניים של ראשי צוותים ומנהלי תחומים. בכלל ביטוח סירבו להתייחס לנושא הפיטורים. לדברי גורם המקורב לחברה מדובר ב"תפקידים שהתייתרו בעקבות התייעלות ומיזוגים שנובעים משינוי מבנה החברה שמוביל המנכ"ל החדש".

‏מהלך זה, מתווסף גם למכירת פעילויות בראשן זו שכבר הוסכם עליה של פעילות קרנות הנאמנות וניהול התיקים של כלל פיננסים וזו שצפויה לקרות - של פעילויות הפקטורינג וכלל מימון באשראי הצרכני, והוא מורגש לכל אורך החברה. כתוצאה מכך, לדברי גורמים בשוק, אפשר ויתברר שמצעד ההולכים לשימועים לפני פיטורים אף יגדל ויצטבר למספרים גדולים אף מעבר לרף האמור.

‏כך, אנו שומעים לאחרונה קולות שמציינים שמהלכים אלו, במהות שלהם אך גם במהירות ובאגרסיביות בהן הם מבוצעים, מחדשים את העניין בהתארגנות העובדים בחברה תחת ההסתדרות. כזכור, לפני כחצי שנה נודע כי העבודה המאוגדת בדרך לשוב לענף הביטוח כשעובדים בכלל ביטוח, ביחד עם ההסתדרות, החלו במאבק בהנהלת החברה במטרה להחתים די עובדים כדי להכריז על ועד לעובדי החברה.

‏או אז הנהלת החברה הצליחה למנוע מהעובדים הללו להגיע למספר לו נדרשו, כשבתווך ההסתדרות הסיטה את מאמציה בין היתר למאבק העובדים בחברת הסלולר פלאפון. ואולם, עתה גוברים הקולות שמעריכים כי הסערה שחווה החברה מאז כהן נכנס לתפקידו בתחילת דצמבר האחרון, תהווה קטליזטור להחתמת די העובדים על הטפסים הנדרשים להצטרפות להסתדרות.

‏כך, להבנתנו, חלק מהעובדים חזרו לנסות ולקדם את הנושא במשנה מרץ, גם אם הנושא אינו לא בקדמת הבמה ולא נעשה ברעש כמו בפעם הקודמת. על כל פנים, ככל הידוע העובדים עדיין רחוקים מהמספר הרלבנטי שהם נדרשים להשיג אבל בשוק מציינים שבסביבת ההתארגנות מספרים ש"זה מתקדם אבל לאט ובשקט ויש היענות חזקה ממה שהיה עד לפני כחודשיים".

‏בכל אופן, הנהלת כלל ביטוח נמצאת עם האצבע על הדופק גם אם היא משדרת שאין דרמה בהיבט זה. זאת אולי כתוצאה מכך שלוועד מאורגן צפויה להיות השפעה על שווי חברת ביטוח, וכמובן שמדובר בהשפעה שלילית ולא זניחה. בעבר העריך באוזנינו בכיר בשוק כי להערכתו התארגנות עובדים באמצעות ההסתדרות "תעלה" לבעלי מניות בחברת ביטוח גדולה בכ-10% משווי החברה. וזו כמובן בשורה מאוד לא סימפטית עבור מי שמעוניין למכור את כלל ביטוח מהר ככל הניתן ובשווי גבוה ככל שאפשר.

‏תרעומת בקרב סוכני ביטוח

‏כאמור, הסערה אינה עוצרת רק במסדרונות החברה. איזי כהן הגיע לכלל ביטוח עם תפיסת עולם ברורה ומבוססת. תפיסה זו עוצבה לאורך שנים ארוכות כשהיה מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל - אותה הוביל לאורך שנים ארוכות ושבה רשם רווחי עתק וחילק דיבידנדים רבים. במסגרת תפיסה זו כהן מאמין בריכוז משאבים ותשומת לב ניהולית רק בתחומי הליבה שהם בעיקר תחומי החיסכון לטווח ארוך וביטוח החיים, אליהם ניתן לצרף גם את ביטוחי הבריאות לפרט.

‏מנגד, ואת זה ראינו היטב באיזי כהן לכל אורך כהונתו כמנכ"ל מגדל - תחומי הביטוח הכללי הרבה פחות מרכזיים מבחינתו. בכלל ביטוח סוגיה זו משמעותית מאוד לאור כך שלצד פעילות חיסכון לטווח ארוך וביטוחי בריאות גדולות ומשמעותיות, לכלל פעילות ביטוח כללי ענקית ומובילת שוק, שבשוק לא יודעים כיצד לאכול אותה כיום - האם כלל תמשיך לחפש מובילות בשוק זה או דווקא תפנה את הזירה למתחרות.

‏אולי ניתן למצוא סימן לבאות בהקשר זה בכך שאיזי כהן - שהחל את דרכו בענף הביטוח כסוכן ביטוח צעיר לפני למעלה מ-30 שנה ולאורך השנים מאמין בסוכני הביטוח כאפיק המכירה המרכזי של חברות הביטוח ותומך בהם לאורך שנים - הודיע לפני ימים מעטים לסוכנים העובדים עם החברה על ביטול עמלת הרווח שלהם בעסקים של ביטוח כללי. בכך כהן מסמן שאפשר והוא מוכן לשלם מחיר בפעילות הביטוח הכללי של החברה אגב שינוי אופן ההתקשרות של החברה עם סוכני הביטוח, בשם ההתייעלות, הגדלת הרווח החברה והצפת הערך לבעלי מניותיה.

‏בכל אופן, צעד זה אינו חסר חשיבות ובוודאי שהוא נושא עימו סיכון מבחינתה של כלל ביטוח, שנמנית לאורך שנים על צמרת שחקני הביטוח הכללי בשוק. המהלכים של איזי כהן מחלחלים גם לסוכני הביטוח שעוסקים בתחומי הביטוח הכללי, כשלדברי סוכנים בשוק החלה להיווצר תרעומת בקרב סוכני הביטוח העובדים מול כלל ביטוח בתחומי הביטוח הכללי שטוענים כי איזי כהן מקצץ יותר מדי בעמלות לסוכנים בתחומי ביטוח כללי ובשירות לסוכנים.

מכלל ביטוח נמסר בתגובה בנושא זה כי "איזי כהן מנכ"ל כלל ביטוח מאמין בסוכנים ורואה בהם מאז ומתמיד שותף אסטרטגי ושחקן מרכזי בצמיחת החברה והישגיה. כחלק ממשנתו, והרקע העשיר שלו בענף הוא ימשיך ללכת יד ביד עם הסוכנים תוך שיתוף פעולה הדוק ומלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully