וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן ביבנה: 4 חדרים בפחות מחצי מיליון שקל

15.1.2013 / 12:38

חברת מבנים ונתיבים בע"מ זכתה במכרז לפרויקט מחיר למשתכן ביבנה-דרום במתחם ייבנו רק 117 דירות. ניתנת עדיפות ליוצאי צבא במרבית המכרזים

הצלחה במכרז מחיר למשתכן ביבנה-דרום לפי השיטה החדשה שיזם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס לפיה מחיר הקרקע יעמוד על מחצית מערכה בלבד במקום על ערכה המלא.

ועדת המכרזים של משרד הבינוי והשיכון הודיעה על הזוכה במכרז לבניית 117 יחידות דיור במתחם יבנה-דרום.

החברה הזוכה, מבנים ונתיבים בע"מ, זכתה במחיר סופי למ"ר לזכאים של 4,441 שקל, כך לדוגמא, מחיר דירה לזכאים בשטח של 95 מ"ר על 493.6 אלף שקל בלבד (כולל מע"מ). במכרז מחיר למשתכן מתחרים היזמים על המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירה, כאשר מחיר הקרקע קבוע מראש.

יצוין כי קרקע למתחם דומה ביבנה-דרום (בן 117 יח"ד) שווקה לפני כשנתיים במכרז קרקע במחיר גבוה פי 4 – כלומר, ירידת מחירים של כ-75% במחיר הקרקע תוך כשנתיים.

לראשונה לאחר 17 שנים מאז מסלול מחיר למשתכן פעיל (משנת 1994), ניתנת עדיפות ליוצאי צבא במרבית המכרזים – עדיפות שחלה בין השאר במכרז ביבנה וכן במכרזים נוספים כמו מודיעין (827 יח"ד) וראש העין (1,202 יח"ד) – שתוצאותיהם יתפרסמו בקרוב.

אטיאס אמר עם היוודע תוצאות המכרז: "המדיניות שהובלתי לפיה הקרקע נועדה לשרת את האזרחים ולא רק את הרווחים הוכיחה את עצמה שוב. משרתי הצבא הם הנהנים הגדולים מהפרויקט ביבנה. מחירי הדירות במכרז זה ממשיכות להשפיע על מחירי הקרקעות ביבנה וברחבי הארץ בכלל שירדו בעשרות האחוזים בזכות השיווקים האגרסיביים בהם נקטנו בשנים האחרונות, ואשר הביאו לשיא של 15 שנה בשיווק הקרקע למגורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully