וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אשדוד: הסתיים הסכסוך המוזר על עובדי המינהל

עמירם ברקת

16.1.2013 / 10:22

סכסוך שפרץ בין יו"ר דירקטוריון הנמל למנכ"ל בנוגע לעוזרת המנכ"ל גרם לעיכוב בעבודה. אמש ההנהלה לרדת מהעץ בנושא וגם בסכסוך עם עובדי המינהל

הנהלת חברת נמל אשדוד תפתח במשא-ומתן עם עובדי המינהל בנמל אשדוד על מעברם של חמישה עובדי אפסנאות למשמרת שניה, כך סוכם אתמול בדיון בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בהסכמה בין באי כוחם של הצדדים, עו"ד אהוד שילוני ואלעד מורג, המייצגים את ההסתדרות ועו"ד חיה ארמן המייצגת את נמל אשדוד.

הנהלת נמל אשדוד פנתה לבית הדין בניסיון להטיל על עובדי המינהל את האחריות לשיבושים בעבודת הנמל. בפועל מדובר בסכסוך משני שלא גרם שום שיבושים בפריקת האוניות - שיבושים אלה נגרמו כתוצאה מסכסוך אחר שפרץ בין יו"ר דירקטוריון הנמל גדעון סיטרמן למנכ"ל שוקי סגיס, בעקבות דרישת הדירקטוריון לאכוף את כללי רשות החברות הממשלתיות על העסקתה של זהבית קינן העוזרת האישית של המנכ"ל, שבן זוגה הוא מנהל עבודה בנמל. הכללים אינם מתירים לבני זוג לעבוד בתפקידים אלה והדרקטוריון דרש שאחד מהשניים יתפטר.

אתמול הודיע הדירקטוריון על התקפלותו מאולטימטום שהציב למנכ"ל, שוקי סגיס שנדרש לדווח על השלמת הטיפול בנושא עד ל-8 לינואר. לאחר שדרישת הדירקטוריון לא בוצעה החליט אתמול הדירקטוריון להאריך את האולטימטום עד ל-1 למארס.

בינתיים הורה יו"ר וועד העובדים בנמל אלון חסן, המקורב לסגיס ולקינן להאט את קצב הפריקה וההעמסה של האוניות בנמל ב-20 אחוז ואניות רבות לא זכו לטיפול. בהנהלת הנמל התעקשו משום מה לטעון שהסיבה לשיבושים אינה קשורה לסכסוך בין סגיס וסיטרמן וניסו להטיל את האשמה על עובדי המינהל בנמל.

ההנהלה אף פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בדרישה לחייב את עובדי המינהל לחזור לעבודה מלאה. עובדי המינהל, שלא נקטו כאמור בשיבושים דרשו מההנלה לפתוח עימם במשא-ומתן על שיפור תנאיהם של חמישה עובדי מחסן המספק שירותים לבתי המלאכה של המינהל. בתי המלאכה החלו לעבוד לפני חודש במשמרת שניה, בעקבות הסכם שהבטיח ל-140 עובדי בתי המלאכה תוספת שכר של 3,500 שקל בממוצע. חמשת עובדי המחסן שאמורים לספק שירותים לבתי המלאכה דרשו לשפר את תנאי העסקתם - בין אם בתוספות שכר או בהוספת תקנים - בשל העובדה שייאלצו להאריך את שעות עבודתם בהתאם להארכת שעות עבודת בתי המלאכה.

בסיכום שהושג אתמול בהובלת נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע הסכימה הנהלת חברת הנמל לפתוח במו"מ עם עובדי המינהל בנוסף הסכימה ההנהלה לחזור בה מהבקשה לחייב את העובדים לשתף פעולה עם הערכות מקצועיות שביקשה לבצע ההנהלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully