וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למרות הגשמים, מחירי המים לא יירדו"

16.1.2013 / 11:50

ישראל כבר לא מתייבשת אך מחירי המים עוד לא יורדים. מנהל רשות המים אלכסנדר קושניר מסביר מדוע ומה ניתן לעשות כדי להביא להורדתם

גלובס

מחירי המים לא יירדו בקרוב למרות הגשמים העזים והתמלאות מאגרי המים, אולם תוכנית התייעלות בתאגידי המים עשויה להוביל להוזלה בטווח הארוך יותר. כך אומר מנהל רשות המים, אלכסנדר קושניר, בראיון לתוכנית "ברקוד" בגלובס TV.

"ישראל באמת כבר לא מתייבשת והתקופה של הבצורת החריפה הסתיימה בערך לפני שנתיים", אומר קושניר. "אנחנו נמצאים במסלול יציאה מהתקופה של הבצורת והתייצבות של משק המים סביב אספקת מים יציבה לטווח של 10-15 השנים הקרובות".

עם זאת, קושניר מסייג ואומר כי "עם כל ההתלהבות שלנו מהגשמים ומהסערה והשצף-קצף שראינו, עדיין במאגרי המים הטבעיים של המדינה חסרים מעל מיליארד מ"ק מים, ומשק המים שלנו היום זה לא מה שפעם התרגלנו - הוי כנרת כנרת, מוביל ארצי וסה-טו. היום לפחות חצי מכמויות המים שנצרכים במשק המים מיוצרים באופן תעשייתי".

קושניר אמר כי הסיבה למחירי המים הגבוהים היא מתקני ההתפלה שהוקמו, אשר רשות המים משלמת להם 1.25 מיליארד שקל בשנה. הוא התייחס גם לסוגיית המע"מ שהוטל על המים ואמר: נושא המע"מ לא בסמכויות שלי... אם מישהו יבטל את המע"מ אז המחיר יירד... אני אשמח מאוד לכל החלטה שתוריד את מחיר המים, אבל מכיוון שנושא של המע"מ זה אחריות של משרד האוצר, ומכיוון שאני כמו כל אזרח נורמטיבי יודע שלמשרד האוצר יש לא מעט בעיות עם התקציב ועם מקורות תקציביים, זה לא יהיה אחראי מצדי אם אני אגיד תבטלו את המע"מ".

- לעולם המחירים לא יוזלו?

"נמשיך לשלם מחיר דומה. אבל לא היה רציני מצידנו אילו לא היינו מסכימים עם המצב הנוכחי ולא עובדים על תהליכי שיפור והתייעלות".

- נשלם מתישהו פחות?

"אני מניח. נציג בקרוב למועצת רשות המים תוכנית לצמצום כמות תאגידי המים מ-55 תאגידים לכ-15-17. במידה ונצליח להוביל וליישם את הצמצום הזה, נחסוך 150-200 מיליון שקל. אני לא רוצה להבטיח ירידה דרמטית בגלל שההתפלה תישאר וההובלה תישאר אבל זה אחד מהחלופות שאנחנו בוחנים על מנת למתן את התעריף הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully