וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום נגד סטימצקי ואיריס בראל

אילנית חיות

16.1.2013 / 14:09

על-פי החשד, סטימצקי דרשה מהוצאות הספרים בלעדיות על מבצעים, כך שאלה לא יתקיימו ברשתות המתחרות. הגשת כתבי האישום כפופה לשימוע

רשות ההגבלים העסקיים בדרך להגשת כתבי אישום נגד רשת סטימצקי ונגד מנכ"לית הרשת, איריס בראל. הרשות הודיעה היום (ד') לאחרונים כי בדעתה להגיש נגדם כתבי אישום, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לצדדים.

ההודעה הנוכחית באה בעקבות חקירה שניהלה רשות ההגבלים העסקיים ביחס לחשדות לעבירות לכאורה על חוק ההגבלים העסקיים שבוצעו על-ידי סטימצקי ונושאי משרה ברשת, ועיקרם פגיעה בתחרות.

כתב החשדות שנשלח לסטימצקי ולבראל מתייחס לשני אירועים שונים. האירוע הראשון התרחש במהלך החודשים נובמבר 2010 עד יוני 2011, אז דרשה סטימצקי ממוציאים לאור שונים בלעדיות במבצעים עבור ספרים שישתתפו במבצעי מועדון הלקוחות שלה, כך שאותם ספרים לא ישתתפו במבצעים של חנויות ספרים אחרות.

האירוע השני, על-פי כתב החשדות, התרחש במהלך יולי 2011, אז דרשה סטימצקי ממוציאים לאור שונים בלעדיות במבצעים עבור הספרים שישתתפו במהלך אותו חודש במבצעי סטימצקי, כך שאותם ספרים לא ישתתפו במבצעים של חנויות ספרים אחרות באותה תקופה.

ברקע לחקירת הרשות מצוי מיזוג שנערך בשנת 1995 בין סטימצקי בע"מ וספרי מרכז להפצת הספר העברי בע"מ, במסגרתו רכשה סטימצקי בע"מ את ספרי מרכז. המיזוג אושר בזמנו על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים בכפוף לתנאים מגבילים.

אחד מתנאי המיזוג קבע בין היתר כי סטימצקי "לא תגביל מו"ל בנוגע ליחסיו המסחריים עם איזה מלקוחותיו".

לדברי הרשות, בשני האירועים סטימצקי ואיריס בראל הפרו את תנאי המיזוג בכך שהגבילו מוציאים לאור בנוגע ליחסיהם המסחריים עם לקוחותיהם האחרים.

מסטימצקי נמסר בתגובה: "אנו מאמינים כי החברה והמנכ"לית לא הפרו את חוק ההגבלים העסקיים. פעלנו תמיד ביושרה ועל-פי כל חוק, אנו נסביר זאת בשימוע ומאמינים שעמדתינו תתקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully