וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת חג'ג' זכתה במכרז הגוש הגדול

שלומית צור

20.1.2013 / 8:58

לשלב האחרון במכרז להקמת 74 דירות עלו קבוצת חג'ג' שהציעה 123.5 מיליון שקל, קבוצת דוד שחר הנדסה עם 123 מיליון שקל ורמי שבירו עם 121 מיליון שקל

קבוצת חג'ג' בבעלות האחים צחי ועידו חג'ג' היא הזוכה במכרז לרכישת המגרש בגוש הגדול המיועד להקמת 74 דירות ושטחי מסחר, כך נודע ל"גלובס". לא פחות מ-7 מציעים התמודדו ביום חמישי האחרון בהתמחרות שערך כונס הנכסים עו"ד יוסף אפרגוט.

בין המתמודדים, קבוצת חג'ג' שנתנה כאמור את ההצעה הגבוהה ביותר, קבוצת דוד שחר הנדסה האשקלונית שהפתיעה עם ההצעה השניה בגובהה בסך 123 מיליון שקל, היזם רמי שבירו שנתן הצעה בסך 121 מיליון שקל, קבוצת דוידסון בבעלות עו"ד קרן בן דוד שניגשה למכרז במשותף עם איש העסקים רני צים ונתנה הצעה של 117 מיליון שקל , ומשקיע חוץ שיוצג על ידי עו"ד עמי בן יעקב שנתן גם הוא הצעה של 117 מיליון שקל.

על פי הערכות, צים, שמכר לאחרונה את רשת המרכולים כמעט חינם ליינות ביתן לפי שווי של 350 מיליון שקל, צפוי להיכנס בתקופה הקרובה לשוק הנדל"ן למגורים, בו הביע עניין רב בעבר.

המגרש שמוצע למכירה במסגרת הליך פירוק שיתוף בין מספר בעלים פרטיים, ממוקם בהמשך הדרומי המתוכנן של רחוב איינשטיין. המגרש שכולל 2.5 דונם, מיועד להקמת שני בניינים בני תשע קומות הכוללים 74 דירות בשטח ממוצע של 120 מ"ר, ובנוסף 950 מ"ר שטחי מסחר. בשלהי חודש דצמבר חשף "גלובס", כי למכרז הוגשו הצעות נמוכות יחסית מהערכת השמאי רון רודיטי העומדת על 118 מיליון שקל.

בתום ההתמחרות כאמור, עלתה ההצעה הזוכה מעל הערכת השמאי ב-5.5 מיליון שקל, והיא משקפת סכום של למעלה מ-1.5 מיליון שקל עבור קרקע ליחידת דיור. מדובר במחיר גבוה יותר מהמחיר ששיקפו תוצאות מכרזי מינהל מקרקעי ישראל בשבוע שעבר בשכונת המשתלה, שם עמד המחיר הגבוה ביותר לקרקע על 1.3 מיליון שקל ליחידת דיור. יחד עם זאת, מיקומה של שכונת המשתלה נחשב לנחות יותר מהגוש הגדול, בשל סמיכותו לים ולמרכז העיר.

יש לציין כי בכוונת האחים חג'ג' לערער על המחיר הסופי לבית המשפט בשל טענות כלפי שיטת ההתמחרות. לטענתם, הם שהובילו את עליות המחירים במכרז בעוד יתר המתמודדים רק השוו את הצעותיהם לאלה של חג'ג'. כונס הנכסים יפנה מחר (א') לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה לקבלת הוראות, כאשר מסתמן כי קבוצת חג'ג' תוכרז כזוכה במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully