וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בזק אבי גבאי פורש מתפקידו

גד פרץ

20.1.2013 / 8:33

גבאי כיהן בתפקיד 5 שנים. עזיבתו תגרור תחרות קשה על התפקיד. המועמדים להחליפו: מנכ"ל בזק בינלאומי איציק בנבנישתי, המשנה למנכ"ל בזק רן גוראון ומנכ"ל yes רון אילון

דרמה בבזק (436): אבי גבאי, מנכ"ל החברה, מתפטר באופן מפתיע מתפקידו, לאחר כהונה של 5 שנים.

גבאי הודיע על כוונתו לפרוש כבר לפני חצי שנה, אך סיכם עם היו"ר שאול אלוביץ' כי יישאר בתפקיד עד סוף השנה ולאחר מכן יודיע על תוכניותיו לפרוש לטובת אתגרים חדשים. גבאי ימשיך בתפקיד עוד חצי שנה עד למציאת מחליף.

גבאי מסיים קדנציה שהיא ללא ספק מהטובות ביותר בבזק. בתקופתו בזק רשמה שיעורי רווחיות מהגבוהים ביותר במשק ובעולם כולו בחברות מתחומה. עזיבתו יוצרת תחרות עזה היות וכל המנכ"לים בקבוצת בזק מעוניינים להתקדם לאחר כהונה של כמה וכמה שנים בתפקידיהם.

מי שיתמודד על התפקיד יהיו איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי; רן גוראון, משנה למנכ"ל; ורון אילון, מנכ"ל yes, שבתפקידו הקודם כיהן כמשנה למנכ"ל בזק. מכאן שיש להניח שבעקבות עזיבתו יחולו כיסאות מוסיקליים נרחבים בקבוצה.

במהלך כהונתו כמנכ"ל בזק צבר גבאי הון של עשרות מיליוני שקלים. לפי דוחות הקבוצה לשנים 2008-2011 (נתוני 2012 יפורסמו עד סוף חודש מארס), הסתכמה עלות שכרו של גבאי ב-34.5 מיליון שקל, מזה 9.33 מיליון שקל בשכר במזומן, 9.5 מ' ש' בבונוסים ו-15.34 מ' ש' בבונוסים. כאמור, את דוחות 2012 תפרסם בזק עד סוף מארס, אך ניתן להניח שעלות שכרו של גבאי תהיה גבוהה מ-5 מיליון שקל כך שהוא יסיים את כהונתו כמנכ"ל עם שכר של מעל 40 מיליון שקל ב-5 שנים.

"אחרי למעלה מ-14 שנים בקבוצת בזק, וקרוב ל-6 שנים בתפקיד המנכ"ל, אני חש שזה הזמן עבורי לעשות שינוי", מסר גבאי. "הקושי הגדול ביותר שלי בהחלטה היה המחשבה על הפרידה מהעובדים המצוינים והמחויבים של בזק. יחד עשינו שינוי גדול, לטובת בעלי המניות, הלקוחות והעובדים. אלו היו שנים נהדרות, מלאות פעילות ועמוסות בעשייה אמיתית. בזק של היום היא חברה חזקה עם תשתיות מצויינות, הערכה גבוהה של הלקוחות, הנהלה מנצחת, תרבות ארגונית מצויינת, ועובדים המהווים גאווה של ממש".

אלוביץ' מסר כי "אבי הוא ללא ספק מנהל בעל יכולות ניהול נדירות. אבי ניהל את בזק בתקופה מורכבת ומאתגרת מאין כמוה, והוביל לביצועים תפעוליים ופיננסיים שאין שני להם בחברות טלקום בארץ ובעולם. אבי מותיר אחריו חברה במצב מצוין, כזאת המשקיעה בעתידה עבור לקוחותיה, מתוך תפיסת מובילות ארוכת טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully