וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בירידות שערים

פאדי מועלם

20.1.2013 / 17:01

אחרי שבוע חיובי בוול סטריט נחתם המסחר בבורסה התל אביבית בירידות שערים. ביום שלישי לא ייערך מסחר באחד העם עקב הבחירות לכנסת ה-19

גלובס

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בירידות שערים על רקע הדריכות לקראת הבחירות לכנסת ה-19 שייערכו ביום שלישי הקרוב. וול סטריט נעלה שבוע חיובי כשמדד ה-S&P500 נמצא בשיא של 5 שנים. בשל הבחירות לכנסת לא יתקיים מסחר בבורסה ביום שלישי, ולא יתקיים מסחר בוול סטריט ביום שני לרגל יום מרטין לות'ר קינג.

נתוני בורסה: 20.1.2013. גלובס
נתוני בורסה: 20.1.2013/גלובס

נתחיל עם הזירה המקומית ועם מדד ת"א 25 שנעל את שבוע המסחר ביום חמישי ביציבות עם ירידה מזערית של 0.08% לרמה של 1,207.67 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל טוען שהשבוע החולף היה בעיקר שבוע של תמיכה עבור המדד, ושכל עוד המדד נמצא מעל לרמת התמיכה שנמצאת על 1,202 נקודות, הכיוון הכללי של המדד לטווח הארוך יהיה כלפי מעלה.

"השבוע שחלף היה בעיקר שבוע של תמיכה לתל אביב 25. זו התמיכה ב-1,202 נקודות שצוינה כאן כתמיכה חשובה. פרט לכך, דשדוש שאין הרבה מה לחדש לגביו", כתב סגל בסקירה השבועית שלו. "מהלך מעל 1,215 נקודות יהיה סימן חיובי. מהלך מתחת ל-1,202 נקודות יהיה סימן שלילי. אין כאן יותר מדי מקום למשחקים. הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה כל עוד תל אביב 25 מעל 1,202 נקודות".

המשקיעים בישראל נושאים את עיניהם לעבר יום שלישי ויעקבו מקרוב אחרי תוצאות הבחירות לכנסת. קרוב לוודאי שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה אך אם המגמה בסקרים תימשך עלול ליווצר מצב שבו נתניהו יתקשה להרכיב קואליציה יציבה שתצליח להחזיק מעמד לתקופה ארוכה - אי הוודאות ואי היציבות הללו בהחלט לא יתרמו לאמון המשקיעים בבורסה.

נעבור לשוקי העולם ולוול סטריט שם ננעל המסחר ביום שישי עם נטייה לעליות שערים, כשמדד S&P 500 ננעל ברמתו הגבוהה ביותר מזה 5 שנים. המגמה האופטימית שנרשמה לקראת נעילת המסחר נובעת מדיווחים לפיהם הקונגרס בארצות הברית, שנמצא בשליטת המפלגה הרפובליקנית, מתכוון להסכים להעלאה זמנית של תקרת החוב ובכך יימנע עימות בזמן הקרוב עם הבית הלבן.

בניגוד לאופטימיות שנרשמה לקראת נעילה המסחר, בשעות הצהריים של יום שישי פורסם כי סנטימנט הצרכנים בארצות הברית ירד לשפל של שנה. ביום חמישי פורסמו נתוני אופטימים לגבי הכלכלה האמריקאית כשמספר התביעות החדשות לדמי אבטלה ירד לשפל של 5 שנים ואילו מספר אישורי הבניה עלו לשיא שלא נראה מאז 2008.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

איך השוק יגיב לבחירות?

אזרחי ישראל יילכו מחרתיים לבחור את נציגיהם לכנסת ה-19, וכלכלני בנק הפועלים מנסים היום לבדוק את ההשלכות הצפויות מאירוע זה על שוק המניות. בשורה התחתונה, מעריכים בבנק הפועלים כי לבחירות הנוכחיות צפויה להיות השפעה מינורית על שוק המניות. "להערכתנו, בטווח הקצר עלול השוק לסבול מחולשה, פחות בגלל הבחירות עצמן, ויותר בגלל החשש מפני תקציב הכולל שורת גזירות כלכליות, ובשל האתגרים מולם צפויה הכלכלה המקומית להתמודד בחודשים הקרובים", נכתב.

בבחינת העבר, שוק המניות הראה תגובה די ברורה בנוגע לזהות המנצח בבחירות, והוא מעדיף את השמאל במדינה. בשנים 1988, 1996, 2001 ו-2009, שנים בהם הימין זכה, השוק ירד בחודש הראשון שלאחר הבחירות. בשנים 1992, 1999 ו-2003, אז זכה השמאל (ב-2003 זכה אומנם אריאל שרון, אך הוא הבטיח אופק מדיני), עלה השוק בחודש שלאחר הבחירות.

מנכ"ל בזק פורש

ב"גלובס" נחשף הבוקר כי מנכ"ל קבוצת בזק (421.30 -3.37%) אבי גבאי התפטר באופן מפתיע מתפקידו, לאחר כהונה של 5 שנים.

"סימני שאלה רבים" שנותרו לאחר פרסום התוכנית האסטרטגית של טבע (13950.00 -0.99%) הובילו להורדת מחיר היעד למניה על-ידי כלל פיננסים. האנליסט יונתן קרייזמן הפחית ביום חמישי את מחיר היעד מ-46 דולר ל-40 דולר, ומחיר היעד החדש משקף פרמיה של כ-6% על המחיר הנוכחי של המניה. ההמלצה נשארת ללא שינוי, "תשואת שוק".

הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר נוטה להתנגד על פי ההערכות למתווה שבו מבקשת קבוצת אי.די.בי (1033 -2.82%) להעביר את מניות השליטה בכלל ביטוח (5428 -1.61%) לידי החברה הנכדה כור, כך נודע ל"גלובס". גורם בשוק העריך כי האוצר "לא שבע רצון מהמתווה הנוכחי שבו הקבוצה מתכננת לעשות את עסקת בעלי העניין". על פי הערכות, באוצר לא מרוצים מהמתווה משום שהוא יביא להרחקה בפועל של בעלי אי.די.בי (נוחי דנקנר ושותפיו, משפחות לבנת ומנור) - שקיבלו ממנו היתר לשלוט בכלל ביטוח - ממניות השליטה בחברה.

פחות משבוע לדוחות הרבעון הרביעי של 2012, ובאתר ההשקעות הפופולרי זאקס מורידים את המלצתם למניית מלאנוקס (18550.00 -5.60%) ל"תשואת חסר" מ"תשואת יתר", במחיר יעד של 49.1 דולר למניה, ירידה של כ-7% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט. ההמלצה של זאקס משקפת את הבלבול השורר בקרב האנליסטים, שכן רק לפני יומיים העלה UBS את המלצתו למניה ל"קנייה" במחיר יעד של 65 דולר.

חברת אליום מדיקל (37.2 +6.59%) , חברת מכשור רפואי העוסקת בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה כי קיבלה אישור לשווק מוצרי קו הסטנטים שלה באוסטרליה וניו-זילנד מהגוף הרגולאטורי למכשור רפואי באוסטרליה וניו-זילנד.

חברת אינסוליין (264 +19.30%) הודיעה היום כי קיבלה אישור מותנה מחברת הביטוח הגרמנית ברמר (Barmer) על גובה השיפוי הביטוחי למוצר ה-InsuPad בגרמניה. האישור המותנה שניתן על ידי ברמר מציין מחיר של 49.9 אירו למארז של 30 אלמנטים מתכלים (1.66 אירו לאדם ליום) ומחיר של 98 אירו לערכת התחלה. על פי הודעת החברה, סכומים אלו גבוהים משמעותית מכל הערכותיה עד כה באשר לגובה השיפוי הביטוחי שאינסוליין ציפתה לקבל והם ישמשו את החברה בעת רישום המוצר בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully