וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר משופר באי.די.בי: "תספורת" של 600 מיליון שקל

גיא קצוביץ'

23.1.2013 / 8:25

בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי הגיש הצעה משופרת להסדר לבעלי האג"ח והבנקים. בין היתר: יזרים 300 מיליון שקל במזומן ויקצה 10% ממניות הקבוצה במעמד החתימה

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, הגיש הצעת הסדר חוב משופרת לבעלי האג"ח של הקבוצה. עיקרי ההצעה: "תספורת" של 600 מיליון שקל לבעלי האג"ח ולהבנקים, במקביל להזרמת כ-300 מיליון שקל במזומן, הקצאת 10% ממניות הקבוצה לבעלי האג"ח, ושיעבוד של 50% ממניות החברה-הבת, אי.די.בי פתוח.

במסגרת ההצעה המשופרת, הגדיל דנקנר את היקף המזומן שיזרים במסגרת ההסדר - בהיקף של 300 מיליון שקל, תוך שהוא מציע קיצור בזמני התשלומים - וכאמור, יעניק לבעלי האג"ח והבנקים 10% ממניות אי.די.בי, במעמד החתימה. ההצעה הקודמת של אי.די.בי, שזכתה לתגובה צוננת וכעוסה מצד המוסדיים, כללה בקשה מהנושים לפרוס את חוב האג"ח לתקופה של 5-15 שנים, בתמורה להזרמה מיידית של 180 מיליון שקל מכספי איל ההון הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין (בנוסף ל-40 מיליון שקל שכבר הוזרמו מכספו להנפקת זכויות שהתבצעה בחודש נובמבר). החברה הציעה להחליף את האג"ח הקיימות, בהיקף של כ-1.75 מיליארד שקל, בשלוש סדרות אג"ח חדשות באותו ערך נקוב, בהיקף של 650 מיליון שקל כל אחת, ובריביות בטווח של 2%-4%. בנוסף, אי.די.בי הציעה לתת למחזיקים "אופציית פאנטום" להשתתפות באפסייד עתידי, במידה שתתרחש עלייה דרמטית של מעל 50% בשווי המצרפי של החזקותיה העיקריות - שופרסל, סלקום, מכתשים אגן, קרדיט סוויס, נכסים ובנין וכלל ביטוח.

אי.די.בי נסחרת בשווי של 534 מיליון שקל והיא נמצאת בשליטת גנדן הולדינגס של נוחי דנקנר לצד משפחות לבנת ומנור. בקופת החברה יש כיום פחות מ-200 מיליון שקל, והיא נדרשת לפרוע בשנה הקרובה תשלומי קרן וריבית בהיקף של 437 מיליון שקל, כאשר המשקולת העיקרית נמצאת בחודש יוני, אז תצטרך החברה לפרוע למחזיקי אג"ח ג' ו-ה' תשלומי קרן וריבית בהיקף של כ-246 מיליון שקל. אי.די.בי, בניהולו של חיים גבריאלי, הבהירה בדוחות לרבעון השלישי של 2012 כי "נוכח תשואות האג"ח אין לחברה יכולת מעשית בשלב זה למחזר את חובותיה והיא השיגה רק חלק מהמקורות הדרושים לה לפירעון חובותיה מיוני 2013 ואילך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully