וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדנים סוגרים הברז: "לא נשקיע עוד בבטר פלייס"

דובי בן גדליהו

24.1.2013 / 11:46

חברת החשמל הדנית "דונג" השקיעה עד כה כ-160 מיליון דולר במיזם המשותף של בטר פלייס בדנמרק, אולם נסוגה בשל החדירה האיטית של המיזם

שותפתה האסטרטגית של בטר פלייס, חברת החשמל והאנרגיה הדנית "DONG", הודיעה כי לא תמשיך להזרים כספים למיזם בטר פלייס בדנמרק. העיתונות הדנית מצטטת את יו"ר חברת דונג, שאמר כי ההחלטה בנושא התקבלה כבר בסתיו.

דונג השקיעה עד כה כ-160 מיליון דולר במיזם והיא מחזיקה כיום בכ-17% ממניות בטר פלייס דנמרק. דובר בטר פלייס בדנמרק הודה כי "הדנים לא עומדים בתור להצטייד ברכב חשמלי" אולם הוסיף כי בחברה "מאמינים שההצטיידות תתפוס תאוצה לאחר שהחברה סיימה לאחרונה להציב 18 תחנות החלפה ברחבי דנמרק וכ-300 עמדות טעינה כפולות. לדברי הדובר, החברה "תספק טעינה חשמלית לכל היצרנים כולל טסלה ופולקסווגן".

דונג היא אחת המשקיעות האסטרטגיות הראשונות בבטר פלייס והקשרים בין החברות החלו כבר באוקטובר 2007. על פי התכנון דונג הייתה אמורה לספק לבטר פלייס "חשמל ירוק", שיופק בשדות טורבינות הרוח של דונג בשעות הלילה וייאגר בסוללות של "בטר פלייס".

בינואר 2009 השקיעה דונג במיזם כ-103 מיליון אירו. אולם לוח הזמנים של בטר פליס לחדירה לשוק הדני נדחה מספר פעמים ובשנה שעברה, שאמורה הייתה להיות שנת הפריצה לשוק, נמכרו פחות מ-180 מכוניות רנו פלואנס חשמליות בדנמרק, חלק גדול מהן לגופים מוסדיים.

מבטר פלייס נמסר בתגובה כי חברת דונג היא עדיין שותפה אסטרטגית פעילה ותורמת עם נציגים שיושבים בדירקטוריון של החברה. ההחלטה שלא לממש את האופציה להרחיב את ההשקעה התקבלה לפני זמן רב משיקוליה הפנימיים של דונג.

  • עוד באותו נושא:
  • בטר פלייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully