וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר הישראלי שגורף 300 מיליון שקל בזכות האקזיט

שמוליק שלח

25.1.2013 / 21:07

מה הביא את סיסקו לשלם 475 מ' ד' על סטארט-אפ מרעננה שהוקם לפני 4 שנים?. הדרך שעברו רני וולינגשטיין ועידו סוסן תוך ארבע שנים מהרגע שבו הקימו את אינטוסל ועד שהגיעו לאחד האקזיטים המרשימים בשנים האחרונות

מי שחתם על הצ'ק עבור רכישת חברת אינטוסל אמש הוא ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, אך את ההצלחה הפנומנלית חייבת החברה בת הארבע לג'ון אחר לגמרי. מדובר בג'ון דונובן, סמנכ"ל בכיר בענקית הטלקום האמריקנית AT&T. אומנם הבסיס של AT&T מגיע גם מאחד ממקורות החדשנות הגדולים שידע העולם - ממעבדות בל, אך בחברה היה נראה שצריך יותר מאמצים כדי להזריק תהליכים וטכנולוגיות חדשות שיאפשרו לשפר את הביצועים של החברה.

דונובן, שהצטרף לחברה ב-2008, עמד מאחורי היוזמה להקים שלושה מרכזי חדשנות, תחת השם Foundry, שהתרוממו במדינת טקסס בארה"ב, ברעננה בישראל ובעמק הסיליקון. למרכז, ברעננה, הגיע בתחילת 2011 רני וולינגשטיין, מנכ"ל ואחד ממייסדי אינטוסל, בכדי להשתתף בסבב פגישות היכרות מהיר של חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום התקשורת עם דונובן.

הפגישה כנראה הרשימה מספיק בכדי שדונובן יחליט כמעט באופן מיידי לאמץ את הפתרון שהיא מציעה בתחום ייעול הרשתות הסלולריות. כך כעבור כשנה סייע לאינטוסל לקבל הסכם של עשרות מיליוני דולרים ב-AT&T, שבסופו של דבר אחראי גם על הקפצת השם של החברה מול עיני סיסקו והמוכנות שלה לשלם 475 מיליון דולר.

"ההתעניינות שלנו בחברה זה שילוב בין הטכנולוגיה שלהם, שהיא חריגה בתחום, ומהירות הפריסה שלהם ב-AT&T שהיא יוצאת דופן", מסביר מיכה פורת, מי שמנהל היום בסיסקו את ההשקעות והרכישות במרחב הפתרונות למפעילים הסלולריים, "זה מייצר איזו גושפנקא עבורנו ליכולת של החברה ומאושש את ההנחה שלנו שניתן לעשות לפתרונות האלו גידול מסיבי. ההסכם עם AT&T היה משמעותי בהרבה מאוד מובנים. זו החברה היחידה בעולם שיש לה פריסה של טכנולוגיה מהתחום הזה על רשת גדולה".

הקריירה של וולינגשטיין התנהלה לאורך השנים במסגרת עולם ציוד התקשורת, אך לא מספקת הסבר לעסקה עם סיסקו. הוא הצטרף ל-ECI בסוף שנות ה-90 לאחר שזו רכשה חברת טלפוניית אינטרנט שעבד בה. ב-ECI, היה בקשר עם ספקיות שירותי תקשורת בצפון אמריקה, ויתכן כי שם רכש את בסיס הידע לגבי קידום חברות. בשנת 2000 חבר לשלושה שותפים להקמת הסטארט-אפ סלטיק, שמספק גם הוא שירותים עבור מפעילים סלולריים, במקרה זה בתחום הפרסום בטלפונים הניידים.

ב-2008 הצטרף ולינגשטיין לעידו סוסן להקמת אינטוסל. סוסן מהווה תעלומה גדולה. גדולה מאוד - בגיל 26 הוא צפוי לקבל כ-300 מיליון שקל, לפני מס. החברה פועלת במרחב של ספקיות השירות, אם כי נכנסה אליו מכיוון אחר לעומת תחנות העבר בהן היה ולינגשטיין. התחום הטכנולוגי נקרא SON (רש"ת: Self-Organizing Networks), ומשמעותו רשתות שיודעות לשפר את הביצועים שלהן באופן עצמאי. הטכנולוגיה שפיתחה החברה - תוכנה חכמה שמבוססת על אלגוריתם - מאפשרת לספקיות השירותים הסלולריים להתאים את הפעילות של ציוד הרדיו ברשתות שלהם בזמן אמת לביקושים של המשתמשים בהתאם לעומס על הרשת.

הגידול בצריכת הנתונים על-ידי המשתמשים לצורך הטלפונים הניידים - עם דגש על ווידיאו ותוכן מולטימדיה אחר - הביא את רשתות התקשורת להתמודד עם עומס חריג על הציוד הקיים. ההתמודדות - שהופכת להיות קריטית בעיקר לקראת כניסת טכנולוגיית הדור הרביעי, LTE, והלאה - היא ממספר כיוונים שמנסים לאזן את העומסים על הרשתות תוך התמודדות על צוואר הבקבוק. חלק מהפתרונות מספקים סיוע לרשת הסלולרית באמצעות הכוונת התקשורת לרשתות מקבילות, כאשר ניתן.

להפחית את העומס

השינוי שביצעה אינטוסל עבור AT&T עשה כנראה את העבודה. בדיווח לפני מספר חודשים, לגבי היוזמות שאימצה החברה, מציינת AT&T כי פתרונות אינטוסל סייעו לה להפחית את העומס היתר על מגדלי התקשורת בשיעור של 15%.
עבור סיסקו מדובר בצעד משמעותי, לא רק מבחינה אסטרטגית, אלא גם מבחינה גיאוגרפית. בסיסקו יש שלושת אופציות לרכישות: רכישת פלטפורמה חדשה, בסכום של מיליארדי דולרים, כדוגמת NDS. רכישת מוצרים במאות מיליונים, ורכישת כוח אדם איכותי ו/או קניין רוחני. רוב הרכישות בישראל במשך השנים - תשע עסקאות התבצעו כאן עד 2005 - היו שייכות לקבוצה השלישית.

סיסקו רוכשת כאן פלטפורמה מרכזית בכניסה האסטרטגית לשוק חדש בו מובילות אלקטל-לוסנט, אריקסון וכדומה. ההתבססות של הקבוצה בישראל היא חלק מההחלטה בחברה להחזיר את הפעילות במרכז המקומי למרכז הפעילות בחברה. "הרכישה תיצור פה מסה קריטית", אומר יואב סאמט, מנהל בכיר לפיתוח תאגידי בסיסקו העולמית, "יש היום בישראל יותר ויותר הזדמנויות ליצור טביעת רגל משמעותית עבור החברה. זו דוגמא שאנחנו מבצעים הימור אמיתי על המרכז שלנו בישראל".

לדברי טל סלובודקין, שאחראי על ההשקעות והרכישות בישראל וברוסיה, "זו קבוצה חדשה, שאנחנו מתכוונים להשקיע בה בכדי שתהפוך למשהו מאוד משמעותי עבור סיסקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully