וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדיט סוויס זינקה, כור הרוויחה 550 מיליון שקל

אביב לוי ורון שטיין

28.1.2013 / 8:20

המקורות הנזילים של כור, כ-4 מיליארד שקל, יאפשרו לה לרכוש שליטה בכלל ביטוח אם המהלך יאושר. כור מחזיקה ב-2.3% ממניות קרדיט סוויס, בשווי נוכחי של 3.3 מיליארד שקל

סימני רגיעה במשבר החובות האירופי סייעו למניית קרדיט סוויס (27.38 +0.07%) להשלים קפיצה של 22% בחודש האחרון, ומי שצפויה ליהנות מכך היא חברת ההשקעות כור, המשתייכת לקבוצת אי.די.בי (1099 +1.85%). בסך הכול השלימה מניית בנק ההשקעות השוויצרי זינוק של 70% בחצי השנה האחרונה, לרמה של 27.4 פרנק שוויצרי.

המחיר הנוכחי, אם יישאר כזה בסוף הרבעון הראשון של 2013, ייצר לכור רווח של כ-550 מיליון שקל. זאת לאחר רווח צפוי של כרבע מיליארד שקל מהפוזיציה בשנת 2012 כולה, והפסד של 1.5 מיליארד שקל בשנת 2011. כור מחזיקה ב-2.3% ממניות קרדיט סוויס, בשווי נוכחי של 3.3 מיליארד שקל. כנגד המניות הללו קיימת הלוואה של מורגן סטנלי וסיטי, בסכום של כ-2 מיליארד שקל.

מניית כור עלתה מתחילת השנה ב-17%, והיום המשיכה במגמה החיובית לשווי שוק של כ-2.7 מיליארד שקל לחברה. סך המקורות הנזילים של החברה מגיעים לכ-4 מיליארד שקל - סכום שיאפשר לה לרכוש את מניות השליטה בכלל ביטוח מידי אי.די.בי פתוח, במקרה שעסקת בעלי העניין הענקית שמתוכננת בקבוצה, תאושר על ידי בעלי המניות.

תגובות פושרות להסדר באי.די.בי

אי.די.בי אחזקות, חברת-הגג של הפירמידה הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, נמצאת בימים אלה במגעים להסדר חוב, שכבר עתה ברור כי יסתיים ב"תספורת" של עשרות אחוזים על חוב האג"ח המתואם (1.8 מיליארד שקל). לפי שעה הצעת ההסדר שהגישה החברה בשבוע שעבר ("תספורת" של כ-600 מיליון שקל על החוב), זוכה לתגובות פושרות. בעלי החוב מצפים לתרומת בעלים משמעותית מזו שמציע דנקנר, לצד "תספורת" קטנה מהותית מזו שמגלם המתווה המוצע.

מניית כור. גלובס
מניית כור/גלובס

לפי שעה מחזיקי אג"ח רבים - הן בסביבת הנציגות והן במעגלים רחבים יותר - גורסים, כי עדיף במצב הנוכחי שהשליטה באי.די.בי אחזקות תעבור לידיהם.

נציין כי ההחזקה היחידה של אי.די.בי אחזקות, היא החברה-הבת אי.די.בי פתוח, שמרכזת את כל פעילותה העסקית, וגם לה חוב אג"ח גדול וערך נכסי שלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully