וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המכשיר באחריות - הלקוח נדרש לשלם

29.1.2013 / 13:02

המשך הדיון על מחיר המים, אילו מוצרים ויעדים תיירותיים חיפשו רוב הישראלים בשנה החולפת? ולמה לקוח אורנג' נדרש לשלם על תיקון מכשיר באחריות

גלובס

"ברקוד", תכנית הצרכנות של "גלובס", בודקת היום אילו מוצרים ואילו יעדים תיירותיים הישראלים חיפשו הכי הרבה בזאפ בשנה החולפת; ננסה להבין מדוע נאלץ לקוח אורנג' לשלם על תיקון מכשיר שנמצא באחריות; וגם נשמע מה יש ליו"ר פורום תאגידי המים משה אשכנזי להגיד בתגובה לדברים של מנכ"ל רשות המים בהקשר לעליית התעריפים.

כשהתקלקל מכשיר הסלולר של לקוח אורנג', שנמצא במסגרת מסלול הכולל אחריות מורחבת ושירותית, נאמר לו שהאחריות המורחבת כוללת סייגים שמנעו ממנו את התיקון במסגרת האחריות, ובסוף דרשו ממנו לשלם.

בשורה התחתונה, אחריות "הכל כלול" היא בעצם אחריות לפי רמת הסבירות שמתחשקת לחברה. זהו מינוח ערטילאי שמתחתיו מסתתרים המון המון דברים שיכולים להפתיע אותך רק ברגע האמת.

חברת אורנג' אומרת בתגובה כי "השירות מאפשר מגוון של תיקונים ללא עלות וללא הגבלה של מספר התיקונים. במקרה הנדון עולה, כי מדובר בתקלה הנובעת משימוש לא סביר ולכן הלקוח נהנה מתיקון בעלות מופחתת".

משה אשכנזי: "מנצלים פה את אי-הידיעה של הציבור"

"להגיד שחלק מהסיבה לתעריף הגבוה של המים הוא תאגידי המים, ולפיכך שצריך לצמצם את התאגידים, זה חלק מספין שמתמשך כבר תקופה מאוד ארוכה. רשות המים היא למעשה הגוף שמקים את תאגידי המים", אמר אשכנזי.

"לדעתי, הם מנצלים פה את אי-הידיעה של הציבור, ההפחתה יכולה להיות הרבה יותר משמעותית, אם יגעו ברכיבים אחרים כמו מימון החקלאים, התעשיינים, מימון הממלכה הירדנית, מימון נושא הפלסטינים, ועוד. נוסיף על זה עוד כמה אחוזים של המע"מ ונוסיף עוד נדבכים אחרים, וקצת התייעלות גם בחברת מקורות, וגם בתאגידים - וזה יביא לירידה של 25%-30% בתעריפי המים", לדבריו.

עוד אמר אשכנזי: "כללי העלות של היצע וביקוש לא חלים פה. זה לא משנה כמה גשם ירד, ברגע שהלכו על עיקרון של התפלת מים בכמויות של 600 ו-700 מיליון קוב בשנה, זה באמת לא משנה כמה משקעים ירדו כאן, את המחיר הזה אנחנו כנראה נצטרך לשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully