וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעה דרמטית: נגיד בנק ישראל סטנלי פישר פורש מתפקידו

טל שלו

29.1.2013 / 15:53

אחרי שמונה שנים בתפקיד, יפרוש פרופ' פישר מתפקידו בסוף יוני. הנגיד הודיע לראש הממשלה נתניהו על כוונה לפרוש, לאחר שהצליח להעביר חוק חדש לבנק ישראל. הבורסה בירידות

צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודיע בצהריים (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף חודש יוני, אחרי שמונה שנים בתפקיד. בהודעה דרמטית שפרסם בצהריים בנק ישראל נכתב: "הנגיד ציין כי בנוסף למטרתו לקדם את המשק הישראלי, אחת המשימות העיקריות שהציב לעצמו הייתה להעביר חוק חדש לבנק ישראל. ואכן, מזה תקופה ארוכה שהבנק מתפקד בהצלחה במסגרת החוק החדש, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בעבודה עם הוועדה המוניטרית המועצה המנהלית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מנגיד בנק ישראל פרופסור סטנלי פישר, ינואר 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הודיע על פרישתו בחודש יוני. פישר עם ראש הממשלה נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהודעת הבנק הבהיר פישר כי ימשיך לעסוק "באופן מלא בכל הנושאים שעל סדר יומו של הבנק", במהלך החודשים הקרובים, על מנת לאפשר לממשלה "לנהל תהליך מסודר ומעמיק לבחירת הנגיד הבא". הנגיד ביקש להודות לשר האוצר, יובל שטייניץ, ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, לחברי הוועדה המוניטרית וחברי המועצה המנהלית של בנק ישראל, להנהלת ולעובדי בנק ישראל על שהייתה לו הזכות לעבוד עימם במהלך כהונתו כנגיד".

הבורסה באחד העם הגיבה להודעת הנגיד בירידות לקראת סיומו של יום המסחר. מחר בשעה 11:00 יקיים פישר מסיבת עיתונאים בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה להודעת הנגיד כי "פרופסור סטנלי פישר היה שותף מרכזי בצמיחתה הכלכלית של מדינת ישראל ובהישגים הכלכליים שאליהם הגיע המשק הישראלי. ניסיונו, חוכמתו וקשריו הבינלאומיים פתחו דלת לכלכלות העולם וסייעו למשק הישראלי להגיע להישגים רבים, ועוד בתקופה של משבר כלכלי עולמי. אני מודה לסטנלי פישר. הייתה לי הזכות לעבוד איתו הן כשר אוצר כשמונה לתפקיד והן כראש ממשלה בארבע השנים האחרונות, ואני בטוח שהוא ימשיך לתרום למדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד מנגיד בנק ישראל פרופסור סטנלי פישר, ינואר 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"היה שותף מרכזי בצמיחתה הכלכלית של מדינת ישראל"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס להודעת פישר ואמר כי "אני מודה לנגיד סטנלי פישר על שנים של תרומה איכותית ומשמעותית לכלכלת ישראל – תרומה שבאה לידי ביטוי גם בתקופות של שגרה ורגיעה כלכלית וגם בתקופה הסוערת של המשבר הגלובלי והתערערות הסדר העולמי הכלכלי". שטייניץ הוסיף כי "סטנלי הפך לנכס לא רק לכלכלת ישראל אלא גם לתדמיתה הבינלאומית של ישראל, בזכות מעמדו וקשריו בעולם. כשר אוצר בארבע שנים האחרונות זכיתי לשיתוף פעולה הדוק, פורה ושוטף עם הנגיד, ובהזדמנות זו אני מודה לו במיוחד על התרומה החשובה בקבלת ישראל לארגון ה-OECD ולגיבוי הפומבי והקריטי בתקופת פעילותה של ועדת ששינסקי מול הלחצים האדירים שנאלצנו להתמודד עמם בארץ ובעולם".

שר הפנים אלי ישי אמר כי הוא מצר על הודעת הנגיד שהיווה נכנס למדינת ישראל ומושא לקנאה של מדינות העולם. "מדינת ישראל חבה חוב גדול לנגיד סטנלי פישר, אשר הצליח בתנאים ובזמנים לא פשוטים להצעיד את המדינה קדימה. כולי תקווה ואמונה שהנגיד ימשיך לתרום מידיעתו ומניסיונו למען מדינת ישראל, וחיזוק כלכלתה אף בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully